Terug GEMEENTERAAD

Thu 30/03/2023 - 19:00 raadszaal

Openbaar

Goedkeuren notulen

Politie

Financiën

Interne Organisatie

Personeel
  • De gemeenteraad neemt kennis van de publicatie van vacante betrekkingen van de politiezone Grimbergen in de eerste mobiliteitscyclus van 2023 van de Geïntegreerde Politie.

    Volgende vacatures in het operationeel en administratief kader werden gepubliceerd:

    • 1 voltijdse betrekking van commissaris van politie - coördinator operaties;
    • 2 voltijdse betrekkingen van hoofdinspecteur van politie - team interventie;
    • 1 voltijdse betrekking van hoofdinspecteur van politie - APO officier;
    • 1 voltijdse betrekking van inspecteur van politie - dossierbeheerder APO;
    • 1 voltijdse betrekking van hoofdinspecteur van politie - adjunct teamleider functioneel beheer;
    • 1 voltijdse betrekking van hoofdinspecteur van politie - sectorcoördinator geïntegreerde sectorwerking;
    • 1 voltijdse betrekking van consulent teamleider middelenbeheer en financiën.

    Volgende vacatures in het operationeel en administratief kader werden gepubliceerd en komen in aanmerking voor externe werving wanneer er geen interne kandidaten zijn:

    • 4 voltijdse betrekkingen van inspecteur van politie - team interventie;
    • 1 voltijdse betrekking van inspecteur van politie - motorrijder team verkeer;
    • 1 voltijdse betrekking van inspecteur van politie - team geïntegreerde sectorwerking;
    • 1 voltijdse betrekking van inspecteur van politie - team geïntegreerde sectorwerking - kantschriften.

    Het maximaal aantal betrekkingen werd vacant verklaard.

  • De gemeenteraad neemt kennis van de publicatie van vacante betrekkingen van de politiezone Grimbergen in de tweede mobiliteitscyclus van 2023 van de Geïntegreerde Politie.

    Volgende vacatures in het operationeel en administratief kader werden gepubliceerd:

    • 1 voltijdse betrekking van commissaris van politie - coördinator operaties;
    • 2 voltijdse betrekkingen van hoofdinspecteur van politie - team interventie;
    • 1 voltijdse betrekking van hoofdinspecteur van politie - APO officier;
    • 1 voltijdse betrekking van inspecteur van politie - dossierbeheerder APO;
    • 1 voltijdse betrekking van hoofdinspecteur van politie - adjunct teamleider functioneel beheer;
    • 1 voltijdse betrekking van hoofdinspecteur van politie - teamleider verkeer;
    • 1 voltijdse betrekking van inspecteur van politie - team verkeer;
    • 1 voltijdse betrekking van consulent teamleider middelenbeheer en financiën;
    • 1 voltijdse betrekking van hoofdinspecteur van politie - sectorcoördinator geïntegreerde sectorwerking.

    Volgende vacatures in het operationeel en administratief kader werden gepubliceerd en komen in aanmerking voor externe werving wanneer er geen interne kandidaten zijn:

    • 4 voltijdse betrekkingen van inspecteur van politie - team interventie;
    • 1 voltijdse betrekking van inspecteur van politie - motorrijder team verkeer;
    • 1 voltijdse betrekking van inspecteur van politie - team geïntegreerde sectorwerking;
    • 1 voltijdse betrekking van inspecteur van politie - team geïntegreerde sectorwerking - kantschriften.

    Het maximaal aantal betrekkingen werd vacant verklaard.

  • De gemeenteraad keurt de invoering van het rechercheursconcept voor de leden van de lokale recherche goed.

Overheidsopdrachten
  • De gemeenteraad keurt de aankoop, levering en installatie van kantoormeubilair voor het team LOKAAL INFORMATIEKRUISPUNT, volgens de behoeften van de politiezone, voor een geraamd bedrag van 10.000,00 euro (incl. btw) goed en stelt de voorwaarden en wijze van gunnen, zijnde een onderhandelingsprocedure zonder bekendmaking, vast.

    Gunningscriteria

    • prijs: 45%;

    • esthetiek, gebruiksgemak en duurzaamheid: 45%;

    • leveringsvoorwaarden: 10%;

    • wettelijke vereisten.

    Prijs

    Regel van drie: score offerte = (prijs laagste offerte / prijs offerte) x 45.

    Esthetiek, gebruiksgemak en duurzaamheid

    Dit criterium zal worden beoordeeld en gequoteerd door de teamleider van desbetreffende dienst, de adviseur ICT en het team MIDDELENBEHEER EN FINANCIËN.

    Leveringsvoorwaarden

    • gratis levering en installatie (7 punten);

    • 6 - 10 weken leveringstermijn (2 punten);

    • betaling factuur na levering en installatie (1 punt).

    Wettelijke vereisten

    De plaatsing van het kantoormeubilair dient te gebeuren volgens de wettelijke richtlijnen.

    De medewerkers van het team MIDDELENBEHEER EN FINANCIËN zullen volgende leveranciers aanschrijven:

    • Drisag Office Furniture nv, Diamantstraat in 2200 Herentals;

    • Forum office, Samelstraat 55b in 9170 Sint-Gillis-Waas;

    • Kinnarps Benelux, Heide 15 in 1780 Wemmel;

    • Chairpoint, Brusselsesteenweg 333a in 1785 Merchtem;

    • OKA Office Furniture, Maalbeekweg 35 in 1930 Zaventem.

Politieke Organisatie

Intergemeentelijke Samenwerking

Interne organisatie

Personeel

Personeelsformatie en organogram
  • De gemeenteraad wijzigt het organogram als volgt:

    • De diensten WZC Ter Biest, LDC en GAW Ter Borre worden rechtstreeks onder het afdelingshoofd Mens geplaatst.
    Het nieuwe organogram van de afdeling Mens is dan als volgt:

    De gemeenteraad wijzigt de personeelsformatie als volgt:
     
    Dienst Gebouwen
    • toevoeging van de volgende functie aan de contractuele personeelsformatie van de gemeente:

        • 1,00 vte expert gebouwen (A1a-A3a)

    De nieuwe personeelsformatie van de dienst Gebouwen is dan als volgt:

    Dienst Gebouwen        
    Functietitel Schaal #vte gemeente #vte OCMW Totaal
    Diensthoofd Gebouwen A1a-A3a 1,00   1,00
    Expert gebouwen A1a-A3a 3,00   3,00
    Deskundige energie B1-B3 1,00   1,00
    Technisch hoofdmedewerker C4-C5 1,00   1,00
    Administratief medewerker C1-C3 2,00   2,00
           
    • 8,00

    Stafdienst - afdeling Mens

    • toevoeging van de volgende functie aan de contractuele personeelsformatie van de gemeente:
        • 1,00 vte stafmedewerker mens (A1a-A3a)

    De nieuwe personeelsformatie van de stafdienst van de afdeling Mens is dan als volgt:

    Afdeling mens - Stafdienst        
    Functietitel Schaal #vte gemeente #vte OCMW Totaal
    Afdelingshoofd mens A5a-A5b 1,00   1,00
    Stafmedewerker mens A1a-A3a 1,00   1,00
            2,00

    Stafdienst - Sociaal Huis

    • toevoeging van de volgende functie aan de contractuele personeelsformatie van het OCMW:

        • 0,30 vte deskundige (projectmedewerker welzijn en gezondheid) (B1-B3)

        • 0,75 vte deskundige (projectmedewerker lokaal loket kinderopvang) (B1-B3)

    De nieuwe personeelsformatie van de stafdienst van het Sociaal Huis is dan als volgt:

    Stafdienst Sociaal Huis        
    Functietitel Schaal #vte gemeente #vte OCMW Totaal
    Directeur welzijn A4a-A4b   1,00 1,00
    Adjunct-directeur welzijn A1a-A3a   1,00 1,00
    Deskundige (projectmedewerker welzijn en gezondheid) B1-B3   0,80 0,80
    Deskundige (projectmedewerker lokaal loket kinderopvang) B1-B3   1,00 1,00
            3,80
    Dienst Onderwijs en Buurtwerking - Gemeentelijke academie
    • toevoeging van de volgende functie aan de contractuele personeelsformatie van de gemeente:
      • 1,00 vte administratief medewerker - academie (C1-C3)
      • 1,70 vte ondersteunend medewerker (toezichter academie) (D1-D3)
    Stafdienst - afdeling Ruimte-Beleid
    • toevoeging van de volgende functie aan de contractuele personeelsformatie van de gemeente:

        • 1,00 vte administratief medewerker (C1-C3)

    De nieuwe personeelsformatie van de stafdienst van de afdeling Ruimte-Beleid is dan als volgt:
    Staf Ruimte-Beleid        
    Functietitel Schaal #vte gemeente #vte OCMW Totaal
    Afdelingshoofd Ruimte-Beleid A4a-A4b 1,00   1,00
    Deskundige GIS B1-B3 1,00   1,00
    Deskundige Patrimoniumbeheer B1-B3 1,00   1,00
    Administratief medewerker C1-C3 1,00   1,00
            4,00

Financiën

Belastingen en retributies

Grondgebied en Ruimte

Gebouwen

Wonen

  • Op 4 februari 2022 stelde de Vlaamse Regering de werkingsgebieden voor de woonmaatschappijen vast. De gemeente Grimbergen maakt deel uit van het woonmaatschappij-werkingsgebied Halle/Vilvoorde-Noord.

    De verlenging van de erkenning als SHM werd aan Gewestelijke Maatschappij voor Volkshuisvesting verleend tot 30 juni 2023. SHM Gewestelijke Maatschappij voor Volkshuisvesting zal zich omvormen tot BV en woonmaatschappij voor eind juni 2023. De SVK-werking in de woonmaatschappij wordt opgestart (en gecontinueerd) door de ‘overdracht’ van de werking van vzw Webra van het Halle/Vilvoorde-Noord werkingsgebied naar de woonmaatschappij.

    De Gewestelijke Maatschappij voor Volkshuisvesting bereidt n.a.v. de vorming van een woonmaatschappij, tevens een organisatorisch traject voor.

    De gemeenteraad draagt voor de resterende huidige periode van de legislatuur, volgende drie kandidaat-bestuurders voor als vertegenwoordiger van de gemeente Grimbergen in het bestuursorgaan van de woonmaatschappij voor het werkingsgebied Halle/Vilvoorde-Noord:

    1. burgemeester Bart LAEREMANS;
    2. schepen Jean-Paul WINDELEN en
    3. schepen Kirsten HOEFS.

    en schepen Trui OLBRECHTS als extra kandidaat-bestuurder.

Handhaving

  • De gemeenteraad keurt de aanstelling van de ambtenaren van OVAM als GAS-vaststeller voor zwerfvuil goed, zodat deze ambtenaren kunnen verbaliseren op artikels 9, 13, 294 en 300 van het algemeen politiereglement van 28 januari 2021, laatst gewijzigd in zitting van 24 maart 2022.

Vrije tijd

Mondelinge vragen

  • Mondelinge vragen - Kennisname

    De gemeenteraad nam kennis van de mondelinge vragen door de raadsleden op de zitting gesteld en verwijst voor het overige naar het zittingsverslag, oftewel de audio-opname, te vinden op de gemeentelijke website.