Terug GEMEENTERAAD

Thu 16/12/2021 - 19:00 raadszaal

Openbaar

Organisatie Raad

Goedkeuren notulen

Politie

Interne Organisatie

Personeel
  • De gemeenteraad neemt kennis van de mededeling vacatures in het operationeel en logistiek kader in de mobiliteitscyclus 2021-05 van de geïntegreerde politie:

    • 1 voltijdse betrekking van commissaris van politie - coördinator operaties;
    • 1 voltijdse betrekking van inspecteur van politie - team jeugd en gezin;
    • 2 voltijdse betrekkingen van hoofdinspecteur van politie - team interventie;
    • 1 voltijdse betrekking van hoofdinspecteur van politie - sectorcoördinator geïntegreerde sectorwerking;
    • 1 voltijdse betrekking van hoofdinspecteur van politie- teamleider APO en kwaliteitszorg;
    • 1 voltijdse betrekking van hoofdinspecteur van politie- functioneel beheerder;
    • 1 voltijdse betrekking van inspecteur van politie - team verkeer;
    • 1 voltijdse betrekking van hoofdinspecteur van politie- teamleider geïntegreerde sectorwerking;
    • 1 voltijdse betrekking van inspecteur van politie - team geïntegreerde sectorwerking- kantschriften;
    • 2 voltijdse betrekkingen van inspecteur van politie - team geïntegreerde sectorwerking;
    • 4 voltijdse betrekkingen van inspecteur van politie - team interventie.
Overheidsopdrachten
  • De gemeenteraad keurt de aankoop van één elektrische fiets, voor een geraamd bedrag van 4.000,00 euro (incl. btw) volgens de behoeften van de politiezone goed en stelt de voorwaarden en wijze van gunnen, zijnde een onderhandelingsprocedure zonder bekendmaking, vast.

    Gunningscriteria:

    • prijs: 50 %
    • technische specificaties: 40 %
    • dienstverlening: 10 %.

    De gewenste technische specificaties zijn:

    • 1 elektrische uniseks fiets;
    • kleur: wit en voorzien van politiestriping en politielogo conform de omzendbrief GPI 18 met betrekking tot het in voege treden en het toepassingsgebied van normering van de uitrusting toepasbaar op de geïntegreerde politie, gestructureerd op twee niveaus (2 punten);
    • framemaat: large (1 punt);
    • batterij: indien mogelijk life PO4 36 volt, minimaal 500 watt/uur, actieradius minimum 100 km, uitneembare batterij die gemakkelijk toegankelijk is, batterij laden op fiets is mogelijk, een extra batterij (5 punten);
    • motor: middenmotor in gesmede ophanging (5 punten);
    • versnellingen: derailleur met minimaal 7 versnellingen van een goede groep (4 punten);
    • remmen: schijfremmen (4 punten);
    • zadel: in hoogte verstelbaar met een zadelpenklem (smooth lever) (2 punten);
    • voorvork: verende voorvork (2 punten);
    • banden: anti-lekbanden (2 punten);
    • stuur: in hoogte (hellingsgraad) verstelbaar zijn (2 punten);
    • ketting: gesloten kettingkast of kettingbeschermer (2 punten);
    • bedieningskabels en leidingen: van voor tot achter gesloten (2 punten);
    • pedalen: met grip vervaardigd uit kunststof en met reflectoren (2 punten);
    • wettelijk verplichte uitrusting (witte reflector en vast licht vooraan, rode reflector en afneembaar licht achteraan, oranje reflectoren in de spaken en in de pedalen, fietsbel) (4 punten);
    • fietssteun (2 punten);
    • fietsslot: lichtgewicht slot dat vastzit op het frame en snel kan gesloten worden (2 punten);
    • fietstassen: twee, gemakkelijk afneembaar (2 punten);
    • ter beschikking stellen van en testmodel zodat de fietsen getest kunnen worden op rijgedrag en comfort (5 punten).

    De medewerker van het team Middelenbeheer en Financiën van de Lokale Politie Grimbergen schrijft de volgende leveranciers aan:

    • Bike Republic Grimbergen, Vilvoordsesteenweg 307, 1850 Grimbergen;
    • Bike Center Mertens, Brusselsesteenweg 62, 1850 Grimbergen;
    • Steyaerts Bikes, Kerkstraat 109, 1851 Grimbergen;
    • Fietsen van Campenhout BVBA, De Villegas de Clercampstraat 24, 1853 Strombeek-Bever;
    • JoVélo, Lintkasteelstraat 39, 1850 Grimbergen.

Politieke Organisatie

Intergemeentelijke Samenwerking

  • De gemeenteraad duidt de vertegenwoordigers van de gemeente in de raad van bestuur en de algemene vergadering van Incovo OV aan:

    • Chantal LAUWERS als bestuurder in de raad van bestuur van Incovo OV;
    • Philip ROOSEN als bestuurder met raadgevende in de raad van bestuur vanaf 1 januari 2023;
    • Chris SELLESLAGH als gemeentelijke vertegenwoordigers in de algemene vergadering van Incovo OV en
    • Jean-Paul WINDELEN en Yves VERBERCK als plaatsvervangende vertegenwoordigers in de algemene vergadering van Incovo OV.

Commissies

  • De gemeenteraad neemt kennis van de aanduiding van nieuwe effectieve leden door de fractie Vernieuwing in de gemeenteraadscommissies:

    • Karin VERTONGEN in de gemeenteraadscommissie Personeel en organisatie;
    • Yves VERBERCK in de gemeenteraadscommissie Financiën;
    • Yves VERBERCK in de gemeenteraadscommissie Infrastructuur;
    • Peter PLESSERS in de gemeenteraadscommissie Omgeving;
    • Karin VERTONGEN in de gemeenteraadscommissie Mobiliteit;
    • Yves VERBERCK in de gemeenteraadscommissie die waakt over de afstemming van het gemeentelijk beleid op het beleid van de intergemeentelijke samenwerkingsverbanden.

    en duidt raadslid Peter PLESSERS aan als voorzitter van de Verenigde gemeenteraadscommissie ter vervanging van mevrouw Chantal LAUWERS.

  • De gemeenteraad neemt kennis van de notulen van de gemeenteraadscommissie die waakt over de afstemming van het gemeentelijk beleid op het beleid van de intergemeentelijke samenwerkingsverbanden van 29 november 2021.

Interne organisatie

Personeel

Personeelsformatie en organogram
  • De gemeenteraad past het organogram als volgt aan, nl. de afdeling Ruimte wordt opgesplitst in:

    • een afdeling Ruimte - Beleid;
    • een afdeling Technische diensten.
    De afdeling Ruimte - Beleid bevat de volgende (bestaande) diensten:
    • Stafdienst (gedeelte 'beleid').
    • Dienst Omgevingsbeleid.
    • Dienst Vergunningen.
    • Dienst Handhaving.
    De afdeling Technische diensten bevat de volgende (bestaande) diensten:
    • Stafdienst (gedeelte 'technische diensten').
    • Dienst Wegen en Water.
    • Dienst Gebouwen.
    • Dienst Groen en Openbare reinheid.
    • Dienst Magazijn.

    De bestaande functies van deskundige GIS (B1-B3) en deskundige patrimoniumbeheer (B1-B3) worden toegewezen aan de stafdienst van de afdeling Ruimte - Beleid.

    De gemeenteraad keurt de volgende wijzigingen aan de personeelsformatie goed:

    • De volgende functies te schrappen uit de contractuele personeelsformatie van de gemeente:
    Graadbenaming Rang Salarisschalen vte
    Afdelingshoofd ruimte Ax A5a-A5b 1,00
    Projectmanager ruimte Ax A4a-A4b 1,00
    Deskundige lokale economie, toerisme en erfgoed Bv B1-B3 1,00
    Administratief medewerker Cv C1-C3 1,00
    • De volgende functies te verplaatsen naar de uitdovende contractuele personeelsformatie van de gemeente:
    Graadbenaming Rang Salarisschalen vte
    Expert ruimte Av A1a-A3a 1,00
    • De volgende functies toe te voegen aan de contractuele personeelsformatie van de gemeente:
    Graadbenaming Rang Salarisschalen vte
    Afdelingshoofd ruimte - beleid Ax A4a-A4b 1,00
    Afdelingshoofd technische diensten Ax A5a-A5b 1,00
    Projectmanager technische diensten Ax A4a-A4b 1,00
    Expert groen en openbare reinheid Av A1a-A3a 1,00
    Deskundige lokale economie Bv B1-B3 1,00
    Deskundige toerisme en erfgoed Bv B1-B3 1,00

    Het afdelingshoofd Ruimte - beleid (A4a-A4b) en het afdelingshoofd Technische diensten (A5a-A5b) zullen lid zijn van het managementteam.

Financiën

Belastingen en retributies

Meerjarenplan(wijziging)

Budget(wijziging)

Grondgebied en Ruimte

Handhaving

Vrije tijd

Burger

Burgerlijke stand

Onderwijs

Toegevoegde agendapunten

Mondelinge vragen

  • Mondelinge vragen - Kennisname

    De gemeenteraad nam kennis van de mondelinge vragen door de raadsleden op de zitting gesteld en verwijst voor het overige naar het zittingsverslag, oftewel de audio-opname, te vinden op de gemeentelijke website.