Terug GEMEENTERAAD

Thu 25/04/2024 - 19:00 raadszaal

Openbaar

Goedkeuren notulen

Politie

Interne Organisatie

Personeel

Politieke Organisatie

Toezicht

  • De gemeenteraad neemt kennis van:

    • de brief van de gouverneur van 19 maart 2023, ingekomen via het loket lokaal bestuur op 20 maart 2024, toegevoegd als Bijlage 1 bij dit besluit, waarin de gouverneur liet weten dat hij een klacht wegens overlast van de wekelijkse markt op zondag heeft ontvangen en waarin hij de klager heeft meegedeeld dat hij contact kan opnemen met de lokale politie wanneer hij vaststelt dat markthandelaars fout geparkeerd staan aangezien hij als algemeen toezichthouder niet bevoegd is om op te treden bij fout geparkeerde wagens en
    • de historiek m.b.t. de klacht, zoals uiteengezet in het besluit.
  • De gemeenteraad neemt kennis van de brief van de gouverneur van 19 maart 2023, ingekomen via het loket lokaal bestuur op 21 maart 2024, toegevoegd als Bijlage 1 bij dit besluit, waarin de gouverneur liet weten dat hij een klacht wegens de onredelijke omleiding voor de werken in de Veldkantstraat heeft ontvangen en waarin hij de klager heeft meegedeeld dat hij als algemeen toezichthouder niet bevoegd is om hem hierover uit te spreken en de klager heeft verwezen naar de gemeentelijke infopagina over de wegenwerken en de contactgegevens voor eventuele vragen en klachten.

  • De gemeenteraad neemt kennis van de brief van de gouverneur van 27 maart 2024, ingekomen via het loket lokaal bestuur op 29 maart 2024, toegevoegd als Bijlage 1 bij dit besluit, waarin de gouverneur liet weten dat hij een klacht tegen het mobiliteitsplan en de overlast/drukte die daarmee gepaard gaat, heeft ontvangen en waarin hij de klager heeft meegedeeld dat hij als algemeen toezichthouder niet bevoegd is om zich hierover uit te spreken en de klager heeft verwezen naar de gemeentelijke website over het mobiliteitsplan in zijn geheel en de wijzigingen in Strombeek-Bever in het bijzonder.

Intergemeentelijke Samenwerking

Commissies

Interne organisatie

Personeel

Personeelsformatie en organogram
  • De gemeenteraad wijzigt de personeelsformatie als volgt:

    WZC Ter Biest

    De loonschaal van de directeur (A1a-A3a) te wijzigen naar directeur (Dir1-Dir2).

    De toekomstige formatie van het WZC Ter Biest is dan als volgt:

    Functietitel Schaal #vte gemeente #vte OCMW Totaal
    Directeur Dir1-Dir2    1,00

     

    1,00

     

    Dienst Aankoop en Facility 
    • uitbreiding van de contractuele personeelsformatie van de gemeente met:

      • 1,00 vte expert aankoop (A1a-A3a).

    • Schrappen uit de contractuele personeelsformatie van de gemeente van:
      • 1 deskundige aankoop (B1-B3). 

    De toekomstige formatie van de dienst Aankoop en Facility is is dan als volgt:

    Dienst Aankoop en Facility        
    Voorzien
    Functietitel Schaal #vte
    gemeente
    #vte
    OCMW
    Totaal
    Diensthoofd aankoop en facility A1a-A3a 1,00 0,00 1,00
    Expert aankoop A1a-A3a 2,00 0,00 2,00
    Deskundige aankoop B1-B3 0,00 1,00 1,00
    Deskundige verzekeringen en contractbeheer B1-B3 1,00 0,00 1,00
    Deskundige facility B1-B3 1,00 0,00 1,00
    Administratief medewerker C1-C3 3,00 0,00 3,00
    Meewerkend teamcoördinator schoonmaak D4-D5 3,00 0,00 3,00
    Medewerker schoonmaak E1-E3 26,51 0,00 26,51
    TOTAAL       38,51

Financiën

Belastingen en retributies

Ruimte

Wegen

  • De gemeenteraad stelt, o.b.v. het advies van de consulent buurtwegen en de besluiten van het college van burgemeester en schepenen van 18 oktober 2021 en 8 april 2024, vast dat er geen sprake is van een 30-jarig niet-gebruik van buurtweg 60 te 1851 Grimbergen en geeft de opdracht aan het schepencollege om de publieke doorgang te vrijwaren middels de in het Decreet Gemeentewegen van 3 mei 2019 voorziene instrumenten en handhavingsbevoegdheden.

Wonen

  • De gemeenteraad stelt de expert Vergunningen aan als omgevingsambtenaar met deskundigheid inzake ruimtelijke ordening met ingang van 26 april 2024, ter ondersteuning van de huidige omgevingsambtenaar ruimtelijke ordening/diensthoofd Vergunningen. 

Handhaving

Milieu en duurzaamheid

  • Eénmaal per jaar dient gerapporteerd te worden over de stand van zaken van het Lokaal Energie- en Klimaatpact in de gemeente. De gemeenteraad keurt het rapport over de vooruitgang van de doelstellingen van het Lokaal Energie- en Klimaatpact in 2023 goed.

Mondelinge vragen

  • Mondelinge vragen - Kennisname

    De gemeenteraad nam kennis van de mondelinge vragen door de raadsleden op de zitting gesteld en verwijst voor het overige naar het zittingsverslag, oftewel de audio-opname, te vinden op de gemeentelijke website.