Terug
Gepubliceerd op 30/01/2024

Besluitenlijst  VAST BUREAU

ma 22/01/2024 - 16:00 collegezaal
  • Goedkeuren notulen

    • Notulen van het vorige vast bureau - Goedkeuring

      Goedgekeurd

      Het vast bureau keurt de notulen van de vorige vergadering goed.

  • Interne organisatie

    • Personeel

      • Syndicale onderhandelings- en overlegcomités: verslagen van 10 januari 2024 (BOC/HOC en CPBW) - Agenda vergadering 7 februari 2024 (BOC/HOC en CPBW) - Kennisname en goedkeuring

        Goedgekeurd

        Het vast bureau neemt kennis van de verslagen van de vergaderingen van het BOC/HOC en het CPBW van 10 januari 2024.

        Het vast bureau stelt de agenda van de vergaderingen van de syndicale onderhandelingscomités van 7 februari 2024 vast.

      • Actueel overzicht organogram en invulling personeelsformatie op dienstniveau: kwartaalrapportering - Kennisname

        Goedgekeurd

        Het vast bureau neemt kennis van:

        • de kwartaalrapportering betreffende de invulling van de personeelsformatie op dienstniveau en
        • het actuele organogram van de gemeente en het OCMW.
      • Implementatie HR-systeem DPP: aanrekenen VAA in de maand januari 2024 op een foutieve manier - Kennisname

        Goedgekeurd

        Het vast bureau neemt kennis dat het Voordeel Alle Aard, voor GSM en abonnement met privégebruik, zal aangerekend worden vanaf januari 2024 met een foutieve inregeling.

      • Maandelijkse goedkeuring lonen, onregelmatige prestaties (overuren en toeslagen voor nacht/zaterdag/zondag en feestdagen) en permanentietoelagen

        Goedgekeurd

        Het vast bureau keurt maandelijks de lonen en onregelmatige prestaties (overuren en toeslagen voor prestaties nacht/zaterdag/zondag/feestdagen) goed.

      • Wijziging personeelsformatie - Dienst Burgerzaken, dienst Groen en Openbare Reinheid en dienst Gebouwen - Principiële goedkeuring

        Goedgekeurd

        Het vast bureau gaat principieel akkoord met de volgende wijzigingen van de personeelsformatie van lokaal bestuur Grimbergen:

        Dienst Burgerzaken - cel Onthaal

        • uitbreiding van de contractuele personeelsformatie met:

          • 1 vte onthaalmedewerker (C1-C3).

        • Schrapping uit de contractuele personeelsformatie van:
          • 1 VTE administratief medewerker (C1-C3).

        De toekomstige formatie van de dienst Burgerzaken is dan als volgt:

        Functietitel Schaal #vte
        gemeente
        #vte
        OCMW
        Totaal
        Diensthoofd burgerzaken A1a-A3a 1,00   1,00
        Coördinator onthaal B4-B5 1,00   1,00
        Deskundige burgerzaken B1-B3 6,00   6,00
        Administratief medewerker C1-C3 9,00   9,00
        Onthaalmedewerker C1-C3 1,00   1,00
        TOTAAL       18,00

        Dienst Groen en Openbare Reinheid

        De functietitel van Parkbeheerder / coördinator openbaar domein (C4-C5) te wijzigen naar Coördinator publieke ruimte (C4-C5).

        De toekomstige formatie van de dienst Groen en Openbare Reinheid is dan als volgt:

        Functietitel

        Schaal

        #vte

        gemeente

        #vte

        OCMW

        Totaal

        Diensthoofd groen en openbare reinheid

        A1a-A3a

        1,00

         

        1,00

        Expert groen

        A1a-A3a

        1,00

         

        1,00

        Deskundige groen

        B1-B3

        1,00

         

        1,00

        Coördinator publieke ruimte

        C4-C5

        1,00

         

        1,00

        Administratief medewerker

        C1-C3

        2,00

         

        2,00

        Coördinator groen

        C4-C5

        1,00

         

        1,00

        Coördinator openbare reinheid

        C4-C5

        1,00

         

        1,00

        Meewerkend ploegverantwoordelijke groen

        D4-D5

        3,00

         

        3,00

        Vakman groen

        D1-D3

        18,00

         

        18,00

        Vakman openbare reinheid

        D1-D3

        7,00

         

        7,00

        TOTAAL

         

         

         

        36,00

        Dienst Gebouwen

        • uitbreiding van de contractuele personeelsformatie met:

          • 1 vte technisch hoofdmedewerker gebouwen (C4-C5).

        De toekomstige formatie van de dienst Gebouwen (administratieve luik) is dan als volgt:

        Functietitel

        Schaal

        #vte

        gemeente

        #vte

        OCMW

        Totaal

        Diensthoofd gebouwen

        A1a-A3a

        1,00

         

        1,00

        Expert gebouwen

        A1a-A3a

        3,00

         

        3,00

        Deskundige energie

        B1-B3

        1,00

         

        1,00

        Technisch hoofdmedewerker gebouwen

        C4-C5

        2,00

         

        2,00

        Administratief medewerker

        C1-C3

        2,00

         

        2,00

        TOTAAL

         

         

         

        9,00

        Het vast bureau legt deze principiële beslissing voor aan het bijzonder onderhandelings- en hoog overlegcomité voor het gemeente- en OCMW-personeel en aan de raad voor maatschappelijk welzijn.

      • Aanwervingsprocedure voor de invulling van 1,5 VTE logistiek medewerker (IFIC 8) in contractueel dienstverband met een arbeidsovereenkomst van onbepaalde duur (met aanleg van een wervingsreserve - geldigheidsduur 1 jaar) - Vaststelling wervingsreserve

        Goedgekeurd

        Het vast bureau stelt de wervingsreserve voor de functie van logistiek medewerker (IFIC 8) vast.

      • Aanwervingsprocedure voor de aanleg van een wervingsreserve (geldigheidsduur 1 jaar) voor zorgkundige (IFIC 11) in contractueel dienstverband met een arbeidsovereenkomst van onbepaalde duur - VAC_2023_071 - Vaststelling wervingsreserve

        Goedgekeurd

        Het vast bureau stelt de wervingsreserve voor de functie van zorgkundige (IFIC 11) vast.

      • Aanwervingsprocedure voor de invulling van een deskundige boekhouding (B1-B3) bij de dienst Financiën in contractueel dienstverband met aanleg van een wervingsreserve met een geldigheidsduur van 2 jaar - VAC_2024_012 - Vacantverklaring van 1 vte en vaststelling selectieprocedure

        Goedgekeurd

        Het vast bureau start een aanwervingsprocedure op voor de invulling van een voltijdse vacante functie van deskundige boekhouding (B1-B3) bij de dienst Financiën in contractueel dienstverband met aanleg van een gemeenschappelijke wervingsreserve met een geldigheidsduur van 2 jaar en stelt de selectieprocedure vast.

      • Deeltijds maatschappelijk werker (IFIC 14) in contractueel dienstverband - afdeling Mens - woonzorgcentrum Ter Biest - Verzoek tot extra tewerkstelling van 1 maand na oppensioenstelling

        Goedgekeurd

        Het vast bureau neemt kennis van de aanvraag van een personeelslid in contractueel dienstverband om na de oppensioenstelling nog één maand tewerkgesteld te worden en gaat hier op in.

    • Welzijn en preventie

      • Aflevering vuurvergunning Ter Biest in het kader van vernieuwing stookinstallatie - Kennisname en goedkeuring

        Goedgekeurd

        Het vast bureau neemt kennis van het uitreiken van een vuurvergunning voor de werkzaamheden in Ter Biest van 11 januari tot einde maart 2024.

      • Aanstelling interne vertrouwenspersonen - Kennisname en goedkeuring

        Goedgekeurd

        Het vast bureau keurt de aanstelling en opleiding van de interne vertrouwenspersonen goed en legt deze ter goedkeuring voor aan het comité voor preventie en bescherming op het werk.

    • Overheidsopdrachten

      • Woonzorgcentrum Ter Biest: project Fluvius duurzame gebouwen - stookplaatsrenovatie - Meerwerken plintconvectoren - Goedkeuring

        Goedgekeurd

        Het vast bureau keurt de meerwerken voor het project stookplaatsrenovatie WZC Ter Biest voor levering en plaatsing van vrijstaande plintconvectoren in de cafetaria - kleur RAL 7011 (donkergrijs) goed.

  • Financiën

    • Bestelbons - Dienstjaar 2024

      Goedgekeurd

      Het vast bureau gunt de opdrachten zoals opgenomen in het register ad hoc en keurt de volgende bestelaanvragen goed wat het exploitatiebudget 2024 betreft: nummers 20, 100, 104, 106, 110 tem. 156.

  • Welzijn

    • ELZ - Verslag van de zorgraad van 8 januari 2024 - Beleidsplan 2024-2026 - Kennisname

      Goedgekeurd

      Het vast bureau neemt kennis van het verslag van de zorgraad van 8 januari 2024 en het beleidsplan van de eerstelijnszone regio Grimbergen voor 2024-2026.

    • Samenwerkingsverband Huis van het Kind Grimbergen: verslag algemene vergadering van 17 november 2023 - Kennisname

      Goedgekeurd

      Het vast bureau neemt kennis van het verslag van de algemene vergadering van het Huis van het Kind van 17 november 2023.

    • Regierol kinderopvang - Uitbreidingsronde Opgroeien van 4 december 2023 - Oproep voor ruimere openingsmomenten groepsopvang: aangemelde aanvragen bij het loket kinderopvang - Kennisname

      Goedgekeurd

      Het vast bureau neemt kennis van de aanvraag van Babilou Belgium die bij het loket kinderopvang werd ingediend in het kader van de oproep van Agentschap Opgroeien van 4 december 2023 voor subsidies voor ruimere openingsuren in de de groepsopvang. Er is geen indicatie om een negatief advies te geven vanuit het lokaal bestuur. Het loket kinderopvang brengt het Agentschap Opgroeien hiervan op de hoogte uiterlijk op 17 februari 2024.

    • Geïndexeerde bedragen die als kader gebruikt worden door het Bijzonder comité voor de sociale dienst, vanaf 1 januari 2024 - Vaststelling

      Goedgekeurd

      Het vast bureau stelt de geïndexeerde bedragen vast die met ingang van 1 januari 2024 als kader gebruikt worden door het Bijzonder comité voor de sociale dienst.

Namens VAST BUREAU,

Muriel VAN SCHEL
algemeen directeur

Bart LAEREMANS
burgemeester - voorzitter