Terug
Gepubliceerd op 26/01/2024

Besluit  GEMEENTERAAD

do 14/12/2023 - 19:00

Personeelsformatie - Diverse diensten - Aanpassing

Aanwezig: Peter PLESSERS, voorzitter gemeenteraad
Bart LAEREMANS, burgemeester
Jelle DE WILDE, Kirsten HOEFS, Chantal LAUWERS, Trui OLBRECHTS, Philip ROOSEN, Karlijne VAN BREE, Jean-Paul WINDELEN, schepenen
Manon BAS, Linda DE PREE, Jean DEWIT, Isabel GAISBAUER, Tom GAUDAEN, Gilbert GOOSSENS, Brigitte JANSSENS, Katrien LE ROY, Katleen ORINX, Luk RAEKELBOOM, Patricia SEGERS, Chris SELLESLAGH, Vincent VAN ACHTER, Gerlant VAN BERLAER, Rudi VAN HOVE, Bart VAN HUMBEECK, Yves VERBERCK, Karin VERTONGEN, Patrick VERTONGEN, Elke WOUTERS, gemeenteraadsleden
Muriel VAN SCHEL, algemeen directeur
Verontschuldigd: Eddie BOELENS, William DE BOECK, Caroline DENIL, Karima MOKHTAR, gemeenteraadsleden

De gemeenteraad wijzigt de personeelsformatie als volgt:

Dienst Vergunningen

  • Uitbreiding van de contractuele personeelsformatie van de gemeente met:

    • 1 vte expert vergunningen (A1a-A3a).

De toekomstige formatie van de dienst Vergunningen is dan als volgt:

Functietitel

Schaal

#vte

gemeente

#vte

OCMW

Totaal

Diensthoofd vergunningen

A1a-A3a

1,00

 

1,00

Expert vergunningen

A1a-A3a

1,00

 

1,00

Deskundige vergunningen

B1-B3

5,00

 

5,00

Deskundige huisvesting

B1-B3

1,00

 

1,00

Administratief medewerker

C1-C3

2,00

 

2,00

TOTAAL

 

 

 

10,00

Dienst Vrije Tijd

  • Uitbreiding van de contractuele personeelsformatie van de gemeente met:
    • 1 vte administratief medewerker (C1-C3) (lokale economie);
    • 1 vte administratief medewerker (C1-C3) (sport).

De toekomstige formatie van de dienst Vrije Tijd (excl. bibliotheek) is dan als volgt:

Functietitel Schaal #vte
gemeente
#vte
OCMW
Totaal
Diensthoofd vrije tijd A1a-A3a 1,00   1,00
Deskundige cultuur en feestelijkheden B1-B3 1,00   1,00
Deskundige jeugd B1-B3 2,00   2,00
Deskundige sport B1-B3 1,00   1,00
Deskundige toerisme en erfgoed B1-B3 1,00   1,00
Deskundige lokale economie B1-B3 1,00   1,00
Deskundige UitPas B1-B3 0,50   0,50
Administratief medewerker C1-C3 6,00   6,00
TOTAAL       13,50

Dienst Magazijn

  • Uitbreiding van de contractuele personeelsformatie van de gemeente met:
    • 1 vte administratief medewerker (C1-C3).

De toekomstige formatie van de dienst Magazijn is dan als volgt:

Functietitel Schaal #vte
gemeente
#vte
OCMW
Totaal
Diensthoofd magazijn A1a-A3a 1,00   1,00
Coördinator magazijn C4-C5 1,00   1,00
Magazijnier C1-C3 1,00   1,00
Administratief medewerker C1-C3 1,00   1,00
Meewerkend ploegverantwoordelijke D4-D5 1,00   1,00
Vakman D1-D3 11,00   11,00
TOTAAL       16,00

Dienst Communicatie

  • Uitbreiding van de contractuele personeelsformatie van de gemeente met:
    • 1 vte administratief medewerker (C1-C3).
  • Schrapping uit de contractuele personeelsformatie van de gemeente van:
    • 1 vte deskundige (B1-B3).

De toekomstige formatie van de dienst Communicatie is dan als volgt:

Functietitel Schaal #vte
gemeente
#vte
OCMW
Totaal
Diensthoofd communicatie A1a-A3a 1,00   1,00
Deskundige communicatie B1-B3 0,50 1,00 1,50
Administratief medewerker C1-C3 1,00   1,00
TOTAAL       3,50

Stafdienst afdeling Ruimte-Beleid

  • Uitbreiding van de contractuele personeelsformatie van de gemeente met:
    • 1 vte data-analist / GIS-coördinator (A1a-A3a).
  • Blokkering van de functie van deskundige GIS (B1-B3) bij invulling van de functie van data-analist / GIS-coördinator.
  • Blokkering van de functie van data-analist / GIS-coördinator bij de invulling van de functie van deskundige GIS (B1-B3)

De toekomstige formatie van de stafdienst - Ruimte-Beleid is dan als volgt:

Functietitel Schaal #vte
gemeente
#vte
OCMW
Totaal
Afdelingshoofd Ruimte - Beleid A4a-A4b 1,00   1,00

Data-analist / GIS-coördinator

(Deze functie wordt geblokkeerd bij invulling van de functie van deskundige GIS)

A1a-A3a 1,00   1,00
Deskundige GIS
(Deze functie wordt geblokkeerd bij invulling van de functie van data-analist)
B1-B3 1,00   1,00
Deskundige patrimoniumbeheer B1-B3 1,00   1,00
Administratief medewerker C1-C3 1,00   1,00
TOTAAL       5,00

Dienst Groen en Openbare reinheid

  • Uitbreiding van de contractuele personeelsformatie van de gemeente met:
    • 1 vte parkbeheerder / coördinator openbaar domein (C4-C5);
    • 1 vte coördinator openbare reinheid (C4-C5).
  • Schrapping uit de contractuele personeelsformatie van de gemeente van:
    • 1 vte meewerkend ploegverantwoordelijke openbare reinheid (D4-D5).
  • Omzetting van de functietitel van "coördinator groen en openbare reinheid (C4-C5)" naar "coördinator groen (C4-C5)".

De toekomstige formatie van de dienst Groen en Openbare reinheid is dan als volgt:

Functietitel Schaal #vte
gemeente
#vte
OCMW
Totaal
Diensthoofd groen en openbare reinheid A1a-A3a 1,00   1,00
Expert groen A1a-A3a 1,00   1,00
Deskundige groen B1-B3 1,00   1,00
Parkbeheerder / coördinator openbaar domein C4-C5 1,00   1,00
Administratief medewerker C1-C3 2,00   2,00
Coördinator groen C4-C5 1,00   1,00
Coördinator openbare reinheid C4-C5 1,00   1,00
Meewerkend ploegverantwoordelijke groen D4-D5 3,00   3,00
Vakman groen D1-D3 18,00   18,00
Vakman openbare reinheid D1-D3 7,00   7,00
TOTAAL       36,00

Dienst Evenementen en Vrijetijdsinfrastructuur

  • Uitbreiding van de contractuele personeelsformatie van de gemeente met:
    • 1 vte meewerkend ploegverantwoordelijke (D4-D5)
  • Schrapping / verplaatsing naar de uitdovende personeelsformatie van de gemeente van de volgende functies:
    • 4,25 vte medewerker-schoonmaak (E1-E3)
  • Verplaatsing van de functie van bode (D1-D3) naar de dienst Politiek-Administratieve Ondersteuning (zie verder)

De toekomstige formatie van de technische dienst - VTI is dan als volgt:

Functietitel Schaal #vte
gemeente
#vte
OCMW
Totaal
Coördinator vrijetijdsinfrastructuur C4-C5 1,00   1,00
Meewerkend ploegverantwoordelijke vrijetijdsinfrastructuur D4-D5 1,00   1,00
Vakman vrijetijdsinfrastructuur D1-D3 3,00   3,00
Toezichter-handlanger vrijetijdsinfrastructuur E1-E3 2,00   2,00
Medewerker schoonmaak
(2 voltijds en 6 halftijds)
E1-E3 5,00   5,00
TOTAAL       12,00

Dienst Burgerzaken - cel Onthaal

  • Uitbreiding van de contractuele personeelsformatie van de gemeente met:
    • 1 vte coördinator onthaal (B4-B5).

De toekomstige formatie van de dienst Burgerzaken is dan als volgt:

Functietitel Schaal #vte
gemeente
#vte
OCMW
Totaal
Diensthoofd burgerzaken A1a-A3a 1,00   1,00
Coördinator onthaal B4-B5 1,00   1,00
Deskundige burgerzaken B1-B3 6,00   6,00
Administratief medewerker C1-C3 10,00   10,00
TOTAAL       18,00

WZC Ter Biest

  • Schrapping uit de contractuele personeelsformatie van het OCMW van:
    • 0,40 vte verantwoordelijke tuin en onderhoud (IFIC 12).

De toekomstige formatie van de technische cel van het WZC is dan als volgt:

Functietitel Schaal #vte
gemeente
#vte
OCMW
Totaal
Medewerker technisch onderhoud IFIC 12
IFIC 10
  1,60 1,60
TOTAAL       1,60

Bodetaken (dienst PAO)

  • Verplaatsing van de volgende functies in de contractuele personeelsformatie van de gemeente:
    • 2 vte bodes (D1-D3) worden verplaatst van de dienst Aankoop en Facility naar de dienst Politiek Administratieve ondersteuning(1 functie heden ingevuld als logistiek beambte E1-E3);
    • 1 vte bode (D1-D3) wordt verplaatst van de dienst vrijetijdsinfrastructuur naar de dienst Politiek Administratieve ondersteuning.

Dienst ICT

  • Toevoeging van de volgende functie aan de contractuele personeelsformatie van de gemeente:

    • 1 vte coördinator ICT (B4-B5).

De nieuwe personeelsformatie van de ICT-dienst is dan als volgt:

Dienst ICT

 

 

 

 

Functietitel

Schaal

#vte

gemeente

#vte

OCMW

Totaal

ICT-beheerder

A4a-A4b

1,00

 

1,00

Coördinator ICT

B4-B5

2,00

 

2,00

Beleidsmedewerker informatica
(uitdovende functie)

B1-B3

0,00

 

0,00

ICT-helpdeskmedewerker

C1-C3

1,00

 

1,00

TOTAAL

 

 

 

4,00

 
De volgende bepalingen zijn van toepassing inzake de bevoegdheid:

Art. 161 Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017 (hierna: Decreet Lokaal Bestuur):

"De gemeenteraad en de raad voor maatschappelijk welzijn stellen het gezamenlijk organogram van de diensten van de gemeente en van het openbaar centrum voor maatschappelijk welzijn vast.

Het organogram geeft de organisatiestructuur van de diensten van de gemeente en van het openbaar centrum voor maatschappelijk welzijn weer, duidt de gezagsverhoudingen en de functies aan waaraan het lidmaatschap van het managementteam is verbonden."

De beslissing wordt genomen op grond van:

Algemeen

  • Decreet lokaal bestuur.

  • Besluit van de Vlaamse Regering van 20 januari 2023 tot vaststelling van de minimale voorwaarden van de rechtspositieregeling van het personeel van lokale en provinciale besturen.

  • Rechtspositieregeling lokaal bestuur Grimbergen, vastgesteld bij besluit gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 17 december 2020 en later gewijzigd.

 

Meerjarenplan 2020-2025

  • Beleidsdoelstelling 1: Wij bouwen een moderne en professionele organisatie uit om een antwoord te kunnen bieden op de noden van onze burgers.

    • AP-1: We vullen het nieuw geïntegreerd organogram in tegen 31/12/2024

      • ACT-3: We sturen het organogram bij in functie van gewijzigde personeelsbehoeften

 

Besluiten i.v.m. organogram en personeelsformatie lokaal bestuur Grimbergen

  • Besluit gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 24 januari 2019 - project GoGo! (geïntegreerd organogram gemeente en OCMW Grimbergen) - Vaststelling overzichtsstructuur geïntegreerd organogram - Vaststelling structuur afdeling Ruimte (diensten "Wegen en water", "Gebouwen" en "Groen") - Aanduiding van de functies waaraan het lidmaatschap van het managementteam is verbonden. (DOSSIERSTUK 01).

  • Besluit gemeenteraad van 24 januari 2019 - Aanpassing personeelsformatie i.f.v. de implementatie van de hoofdstructuur van het geïntegreerd organogram en de structuur van de afdeling Ruimte (diensten "Wegen en Water", "Gebouwen" en "Groen"). (DOSSIERSTUK 02).

  • Besluit gemeenteraad van 25 april 2019 - Aanpassing personeelsformatie ter ondersteuning van de structuur van de afdeling Ruimte (diensten "Wegen en Water", "Gebouwen" en "Groen"). (DOSSIERSTUK 03).

  • Besluit gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 24 oktober 2019 - Vaststelling geïntegreerd organogram gemeente en OCMW Grimbergen. (DOSSIERSTUK 04).

  • Besluit gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 24 oktober 2019 - Aanpassing personeelsformatie met het oog op de implementatie van de geïntegreerde dienstenstructuur voor gemeente en OCMW Grimbergen. (DOSSIERSTUK 05)

  • Besluit gemeenteraad van 24 oktober 2019 - Formatiewijziging voor de administratieve ondersteuning van de bibliotheek. (DOSSIERSTUK 06).

  • Besluit gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 23 januari 2020 - Aanpassing personeelsformatie - Versterking en integratie van de personeelsdiensten van gemeente en OCMW Grimbergen. (DOSSIERSTUK 07)

  • Besluit gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 28 mei 2020 - Aanpassing geïntegreerd organogram gemeente en OCMW Grimbergen. (DOSSIERSTUK 08).

  • Besluit gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 28 mei 2020 - Aanpassing personeelsformatie met het oog op de implementatie van de geïntegreerde dienstenstructuur voor gemeente en OCMW Grimbergen - Rechtzetting van de beslissingen van de gemeenteraad / raad voor maatschappelijke welzijn van 24 oktober 2019 en 23 januari 2020. (DOSSIERSTUK 09).

  • Besluit gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 28 mei 2020 - Aanpassing personeelsformatie: afdeling Ruimte - afdeling Mens - Ondersteunende afdelingen. (DOSSIERSTUK 10).

  • Besluit gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 28 mei 2020 - Aanpassing personeelsformatie administratieve functies - bodefuncties. (DOSSIERSTUK 11).

  • Besluit gemeenteraad van 27 augustus 2020 - Formatiewijziging voor de administratieve ondersteuning van de bibliotheek - Rechtzetting van de beslissing van de gemeenteraad van 24 oktober 2019. (DOSSIERSTUK 12).

  • Besluit gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 25 februari 2021 - Personeelsformatie: afdeling Ruimte - afdeling Mens - Ondersteunende afdelingen - Aanpassing. (DOSSIERSTUK 13).

  • Besluit gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 22 april 2021 - Personeelsformatie: afdeling Ruimte - afdeling Interne Organisatie - Aanpassing. (DOSSIERSTUK 14).

  • Besluit gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 24 juni 2021 - Personeelsformatie Sociaal Huis - Rechtzetting van de beslissing van de gemeenteraad van 28 mei 2020. (DOSSIERSTUK 15).

  • Besluit gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 24 juni 2021 - Personeelsformatie LDC en GAW Ter Borre - Aanpassing. (DOSSIERSTUK 16).

  • Besluit gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 26 augustus 2021 - Personeelsformatie: afdeling Financiën - afdeling Interne organisatie - Afdeling Mens - afdeling Ruimte - Aanpassing. (DOSSIERSTUK 17).

  • Besluit gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 25 november 2021 - Personeelsformatie: afdelingen Ruimte en Mens - stafdienst algemeen directeur - Aanpassing. (DOSSIERSTUK 18).

  • Besluit gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 16 december 2021 - Organogram en personeelsformatie: afdeling Ruimte - afdeling Mens - Aanpassing. (DOSSIERSTUK 19).

  • Besluit gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 24 februari 2022 - Personeelsformatie - Afdeling Mens - Afdeling Interne Organisatie - Aanpassing. (DOSSIERSTUK 20).

  • Besluit van de gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 28 april 2022 - Personeelsformatie - dienst Wegen en Water - dienst Gebouwen - dienst Welzijn en Preventie - afdeling Mens / Welzijn - WZC Ter Biest - dienst Burgerzaken - Aanpassing. (DOSSIERSTUK 21).

  • Besluit van de gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 2 juni 2022 - Personeelsformatie - dienst Gebouwen - dienst Handhaving - Aanpassing. (DOSSIERSTUK 22).

  • Besluit van de gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 29 september 2022 - Personeelsformatie - Aanpassing formatie i.f.v. bijkomende personeelsbehoeften - Aanpassing formatie WZC Ter Biest - Invoeren van statutaire betrekkingen - Aanpassing (DOSSIERSTUK 23).

  • Besluit van de gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 15 december 2022 - Personeelsformatie - stafdienst Technische diensten - dienst Gebouwen - Technische uitvoeringsdiensten - dienst Evenementen en Vrijetijdsinfrastructuur - Aanpassing (DOSSIERSTUK 24).

  • Besluit van de gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 2 maart 2023 - Personeelsformatie - Formatie dienst ICT ingevolge afbouw uitbesteding aan Autonoom Provinciebedrijf VERA - Formatie schoonmaak ingevolge calculatiestudies - Aanpassing (DOSSIERSTUK 25).

  • Besluit van de gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 30 maart 2023 - Organogram en personeelsformatie - Aanpassing (DOSSIERSTUK 26).

  • Besluit van de gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 22 juni 2023 - Personeelsformatie - LDC en GAW Ter Borre (DOSSIERSTUK 27).

  • Besluit van de gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 31 augustus 2023 -Organogram en personeelsformatie - Dienst Huishoudelijke Hulp - Aanpassing (DOSSIERSTUK 28).


In verband met de syndicale overlegcomités

Het syndicaal statuut:

  • Wet van 19 december 1974 tot regeling van de betrekkingen tussen de overheid en de vakbonden van haar personeel.

  • Koninklijk besluit van 28 september 1984 tot uitvoering van de wet van 19 december 1974 tot regeling van de betrekkingen tussen de overheid en de vakbonden van haar personeel.

 

In verband met het voorstel tot aanpassing van de personeelsformatie

  • Besluit van het college van burgemeester en schepenen van 18 september 2023 - Lokale economie - Rapport kerntaken- en werklastoefening - Kennisname (BIJLAGE 01).
  • Besluit van het college van burgemeester en schepenen van 25 september 2023 - Reorganisatie bodetaken - Aanpassing organogram - Reorganisatie taken (BIJLAGE 02).
  • Besluit van het college van burgemeester en schepenen en vast bureau van 13 november 2023 - Wijziging van de personeelsformatie ingevolge afbouw uitbesteding aan Autonoom Provinciebedrijf VERA - Dienst ICT - Principieel akkoord (BIJLAGE 03).
  • Besluit van het college van burgemeester en schepenen en vast bureau van 20 november 2023 - Wijziging personeelsformatie - Diverse diensten - Principiële goedkeuring (BIJLAGE 04).
De beslissing houdt rekening met volgende adviezen:

Advies BOC/HOC (Bijlage 05)

  • ACOD-LRB Vlaams-Brabant: Protocol voor akkoord, met vermelding:

    "Wij zijn uiteraard blij met de bijkomende tewerkstelling maar blijven ijveren voor statutaire jobs."

  • ACV Openbare Diensten: ///

  • VSOA Lokale en Regionale Besturen: ///
De beslissing kent volgende inhoudelijke verantwoording:

In het kader van de uitvoering van het meerjarenplan 2020-2025, in het bijzonder de volgende beleidsdoelstelling:

  • Beleidsdoelstelling 1: Wij bouwen een moderne en professionele organisatie uit om een antwoord te kunnen bieden op de noden van onze burgers.

    • AP-1: We vullen het nieuw geïntegreerd organogram in tegen 31/12/2024

      • ACT-3: We sturen het organogram bij in functie van gewijzigde personeelsbehoeften

worden een aantal wijzigingen aan de personeelsformatie voorgesteld.

 

In het kader van MJPa5 werd een organisatiebrede oefening uitgevoerd door het MAT en de diensthoofden.

  

De voorliggende formatiewijziging bevat de wijzigingen die weerhouden werden in MJPa5.

 

Ook de volgende (lopende en budgetneutrale) wijzigingen worden meegenomen in deze formatiewijziging:

  • reorganisatie bodetaken;

  • reorganisatie ICT-dienst.

 

1. Dienst Vergunningen

Er wordt voorgesteld de personeelsformatie van de dienst Vergunningen als volgt aan te passen:

  • uitbreiding van de contractuele personeelsformatie met 1 vte expert vergunningen (A1a-A3a).

 

Doel van deze functie:

  • Het diensthoofd vergunningen (A1a-A3a) en de deskundigen vergunningen (B1-B3) inhoudelijk ondersteunen in complexe vergunningendossiers.

 

De toekomstige formatie van de dienst Vergunningen is dan als volgt:

Functietitel

Schaal

#vte

gemeente

#vte

OCMW

Totaal

Diensthoofd vergunningen

A1a-A3a

1,00

 

1,00

Expert vergunningen

A1a-A3a

1,00

 

1,00

Deskundige vergunningen

B1-B3

5,00

 

5,00

Deskundige huisvesting

B1-B3

1,00

 

1,00

Administratief medewerker

C1-C3

2,00

 

2,00

TOTAAL

 

 

 

10,00

Budgettair betekent deze formatiewijziging (brutojaarkost werkgever - 12 jaar anciënniteit):

chaal

Brutojaarkost werkgever

(12 jaar anciënniteit)

A1a-A3a

€ 89.899,22

 

2. Dienst Vrije Tijd

Er wordt voorgesteld de personeelsformatie van de dienst Vrije Tijd als volgt aan te passen:

  • uitbreiding van de contractuele personeelsformatie met:

    • 1 vte administratief medewerker (C1-C3) (lokale economie);

    • 1 vte administratief medewerker (C1-C3) (sport).

 

Doel van deze functies:

  • Administratieve ondersteuning van de deskundigen lokale economie en sport

 

Betreffende het domein lokale economie werd een uitgebreide werklastmeting uitgevoerd i.f.v. de verplichte taken die deze dienst dient uit te voeren (zie bijlage 06).

 

De toekomstige formatie van de dienst Vrije Tijd (excl. bibliotheek) is dan als volgt:

Functietitel

Schaal

#vte

gemeente

#vte

OCMW

Totaal

Diensthoofd vrije tijd

A1a-A3a

1,00

 

1,00

Deskundige cultuur en feestelijkheden

B1-B3

1,00

 

1,00

Deskundige jeugd

B1-B3

2,00

 

2,00

Deskundige sport

B1-B3

1,00

 

1,00

Deskundige toerisme en erfgoed

B1-B3

1,00

 

1,00

Deskundige lokale economie

B1-B3

1,00

 

1,00

Deskundige UitPas

B1-B3

0,50

 

0,50

Administratief medewerker

C1-C3

6,00

 

6,00

TOTAAL

 

 

 

13,50

Budgettair betekent deze formatiewijziging (brutojaarkost werkgever - 12 jaar anciënniteit) (per vte):

Schaal

Brutojaarkost werkgever

(12 jaar anciënniteit)

C1-C3

€ 53.294,27

 

3. Dienst Magazijn

Er wordt voorgesteld de personeelsformatie van de dienst Magazijn als volgt aan te passen:

  • uitbreiding van de contractuele personeelsformatie met:

    • 1 vte administratief medewerker (C1-C3).

 

Doel van deze functie:

  • Administratieve ondersteuning dienst Magazijn (diensthoofd en coördinator magazijn, en magazijnier).


Meewerken aan de acties i.k.v. de volgende aanbeveling van Audit Vlaanderen:

De toekomstige formatie van de dienst Magazijn is dan als volgt:

Functietitel

Schaal

#vte

gemeente

#vte

OCMW

Totaal

Diensthoofd magazijn

A1a-A3a

1,00

 

1,00

Coördinator magazijn

C4-C5

1,00

 

1,00

Magazijnier

C1-C3

1,00

 

1,00

Administratief medewerker

C1-C3

1,00

 

1,00

Meewerkend ploegverantwoordelijke

D4-D5

1,00

 

1,00

Vakman

D1-D3

11,00

 

11,00

TOTAAL

 

 

 

16,00

Budgettair betekent deze formatiewijziging (brutojaarkost werkgever - 12 jaar anciënniteit):

Schaal

Brutojaarkost werkgever

(12 jaar anciënniteit)

C1-C3

€ 53.294,27

 

4. Dienst Communicatie

Er wordt voorgesteld de personeelsformatie van de dienst Communicatie als volgt aan te passen:

  • uitbreiding van de contractuele personeelsformatie met:

    • 1 vte administratief medewerker (C1-C3).

  • Schrapping uit de contractuele personeelsformatie van:

    • 1 vte deskundige (B1-B3).

 

Doel van deze functie:

  • Administratieve ondersteuning dienst Communicatie.

 

De toekomstige formatie van de dienst Communicatie is dan als volgt:

Functietitel

Schaal

#vte

gemeente

#vte

OCMW

Totaal

Diensthoofd communicatie

A1a-A3a

1,00

 

1,00

Deskundige communicatie

B1-B3

0,50

1,00

1,50

Administratief medewerker

C1-C3

1,00

 

1,00

TOTAAL

 

 

 

3,50

Budgettair betekent deze formatiewijziging (brutojaarkost werkgever - 12 jaar anciënniteit):

Uitbreiding personeelsformatie

 

Schaal

Brutojaarkost werkgever

(12 jaar anciënniteit)

C1-C3

€ 53.294,27

Schrapping personeelsformatie

 

Schaal

Brutojaarkost werkgever

(12 jaar anciënniteit)

B1-B3

€ 66.394,14

TOTAAL

-€ 13.099,87

 

5. Stafdienst afdeling Ruimte-Beleid

Er wordt voorgesteld de personeelsformatie van de stafdienst - afdeling Ruimte-Beleid als volgt aan te passen:

  • uitbreiding van de contractuele personeelsformatie met:

    • 1 vte data-analist / GIS-coördinator (A1a-A3a).

  • De functie van deskundige GIS (B1-B3) blijft behouden in de contractuele personeelsformatie, maar wordt geblokkeerd bij invulling van de functie van data-analist / GIS-coördinator.

 

Doel van deze functie:

  • Zie nota als bijlage 07.

  • Doel is de functie van deskundige GIS te verruimen naar een strategische functie gericht op data-analyses waarbij met de hulp van digitale toepassingen data gestructureerd worden (bv. bouwen van dashboards). Hierdoor kunnen conclusies en inzichten weergegeven worden (strategisch, financieel, ...), of kan er beter samengewerkt worden met verschillende stakeholders (bv. door het koppelen van gegevens, het werken op gemeenschappelijke gegevens, ...). Dit om zowel onze interne werking als de diensten naar klanten / burgers te optimaliseren.

  • Deze functie is organisatiebreed, en ondersteunt de technische diensten in het bijzonder en bij uitbreiding ook de andere diensten. Functioneel zal dit personeelslid op vlak van data analyse opgevolgd worden door het afdelingshoofd beleidsondersteuning.

  • Voorbeeldprojecten (zie ook nota als bijlage 02):

    • Digitaliseringsprojecten ikv dienstverleningsconcept (opzetten chatbots);

    • TopDesk: verder digitaliseren van de data en de rapporten van Topdesk + koppeling met andere systemen (bv. afsprakensysteem, toekomstig monitoringsysteem, ...);

    • Digitaliseren van HR-data;

    • Assetmanagement (i.k.v. aanbeveling Audit Vlaanderen): Koppeling TopDesk met Arinto, GEO-IT, Orbit;

    • Opmaken van een city dashboard:  waarbij data kan verkregen worden over geluids-en lucht kwaliteit, het verkeer, bezetting parkeerplaatsen, waterstanden in grachten, rioleringen, …;

    • Burgerzaken: in kaart brengen van de dienstverlening, funerair erfgoed, verkiezingen, …;

    • Financiën: in kaart brengen van de betalingsflow ( X aantal aanmaningen, doorlooptijd van de betalingen, opsporen van dubbele betalingen, ...);

    • Mobiliteit : data vanuit de telramen en de trafficcounts . Deze data kunnen helpen om een meer op maat gestuurd mobiliteitsbeleid te voeren (zelfs om proactief problemen te detecteren);

    • Omgeving/ wegen en water : data vanuit de onthardingsstudie. Deze data kan gelinkt worden met de beschikbare data uit de burgerbevraging inzake wateroverlast;

    • ...

 

De toekomstige formatie van de stafdienst - Ruimte-Beleid is dan als volgt:

Functietitel

Schaal

#vte

gemeente

#vte

OCMW

Totaal

Afdelingshoofd Ruimte - Beleid

A4a-A4b

1,00

 

1,00

Data-analist / GIS-coördinator

A1a-A3a

1,00

 

1,00

Deskundige GIS

(Deze functie wordt geblokkeerd bij invulling van de functie van data-analist)

B1-B3

1,00

 

1,00

Deskundige patrimoniumbeheer

B1-B3

1,00

 

1,00

Administratief medewerker

C1-C3

1,00

 

1,00

TOTAAL

 

 

 

5,00

Budgettair betekent deze formatiewijziging (brutojaarkost werkgever - 12 jaar anciënniteit):

Uitbreiding personeelsformatie

 

Schaal

Brutojaarkost werkgever

(12 jaar anciënniteit)

A1a-A3a / A1a-A2a

€ 89.899,22

Schrapping / blokkering personeelsformatie

Schaal

Brutojaarkost werkgever

(12 jaar anciënniteit)

B1-B3

€ 66.394,14

TOTAAL

€ 23.505,08

 

6. Dienst Groen en Openbare reinheid

Er wordt voorgesteld de personeelsformatie van de dienst Groen en Openbare reinheid als volgt aan te passen:

  • uitbreiding van de contractuele personeelsformatie met:

    • 1 vte parkbeheerder / coördinator openbaar domein (C4-C5);

    • 1 vte coördinator openbare reinheid (C4-C5).

  • schrapping uit de contractuele personeelsformatie van:

    • 1 vte meewerkend ploegverantwoordelijke openbare reinheid (D4-D5).

  • omzetting van de functietitel van "coördinator groen en openbare reinheid (C4-C5)" naar "coördinator groen (C4-C5)".

 

Doel van de functie van parkbeheerder / coördinator openbaar domein( C4-C5):

  • Coördineren - over de verschillende technische ploegen heen - van alle technische taken op openbaar domein (speeltuigen, banken, ...).

 

Doel van de reorganisatie van de functie van coördinator:

  • de technische uitvoeringsdiensten "groen" en "openbare reinheid" worden elk opgevolgd door een eigen coördinator (andere technische expertise, andere planning, ...) Hierdoor kunnen deze ploegen ook directer worden aangestuurd.

 

De toekomstige formatie van de dienst Groen en Openbare reinheid is dan als volgt:

Functietitel

Schaal

#vte

gemeente

#vte

OCMW

Totaal

Diensthoofd groen en openbare reinheid

A1a-A3a

1,00

 

1,00

Expert groen

A1a-A3a

1,00

 

1,00

Deskundige groen

B1-B3

1,00

 

1,00

Parkbeheerder / coördinator openbaar domein

C4-C5

1,00

 

1,00

Administratief medewerker

C1-C3

2,00

 

2,00

Coördinator groen

C4-C5

1,00

 

1,00

Coördinator openbare reinheid

C4-C5

1,00

 

1,00

Meewerkend ploegverantwoordelijke groen

D4-D5

3,00

 

3,00

Vakman groen

D1-D3

18,00

 

18,00

Vakman openbare reinheid

D1-D3

7,00

 

7,00

TOTAAL

 

 

 

36,00

Budgettair betekent deze formatiewijziging (brutojaarkost werkgever - 12 jaar anciënniteit):

Uitbreiding personeelsformatie

 

Schaal

Brutojaarkost werkgever

(12 jaar anciënniteit)

C4-C5

€ 70.837,17

C4-C5

€ 70.837,17

Schrapping personeelsformatie

 

Schaal

Brutojaarkost werkgever

(12 jaar anciënniteit)

D4-D5

€ 58.797,98

TOTAAL

€ 82.876,36

 

7. Dienst Evenementen en Vrijetijdsinfrastructuur

Er wordt voorgesteld de personeelsformatie van de dienst Evenementen en Vrijetijdsinfrastructuur als volgt aan te passen:

  • uitbreiding van de contractuele personeelsformatie met:

    • 1 vte meewerkend ploegverantwoordelijke (D4-D5).

  • schrapping / verplaatsing naar de uitdovende personeelsformatie van de volgende functies:

    • 4,25 vte medewerker-schoonmaak (E1-E3).

  • verplaatsing van de functie van bode (D1-D3) naar de dienst Politiek-Administratieve Ondersteuning (zie verder).

 

Doel van de functie van meewerkend ploegverantwoordelijke (D4-D5):

  • Structuur van de technische ploeg VTI aligneren met de structuur van de technische ploegen bij de TD;

  • Aansturen van de vakmannen op het terrein en meewerken aan het technisch onderhoud.

 

Reden schrapping / uitdoving functies medewerker-schoonmaak (E1-E3):

  • Niet al deze functies zijn ingevuld. Nieuwe werklastmeting door de dienst gebeurd;

  • Op termijn zullen ook de functies van toezichter-handlanger (E1-E3) hervormd worden. Heden is dit een combi-functie van onderhoudstaken en technische taken. Op termijn wilt men dit ook opsplitsen in 1 vte vakman (D1-D3) en 1 vte medewerker schoonmaak (E1-E3). 

 

De toekomstige formatie van de technische dienst - VTI is dan als volgt:

Functietitel

Schaal

#vte

gemeente

#vte

OCMW

Totaal

Coördinator vrijetijdsinfrastructuur

C4-C5

1,00

 

1,00

Meewerkend ploegverantwoordelijke vrijetijdsinfrastructuur

D4-D5

1,00

 

1,00

Vakman vrijetijdsinfrastructuur

D1-D3

3,00

 

3,00

Toezichter-handlanger vrijetijdsinfrastructuur

E1-E3

2,00

 

2,00

Medewerker schoonmaak

(2 voltijds en 6 halftijds)

E1-E3

5,00

 

5,00

TOTAAL

 

 

 

12,00

Budgettair betekent deze formatiewijziging (brutojaarkost werkgever - 12 jaar anciënniteit):

Uitbreiding personeelsformatie

Schaal

Brutojaarkost werkgever

(12 jaar anciënniteit)

D4-D5

€ 58.797,98

Schrapping personeelsformatie

Schaal

Brutojaarkost werkgever

(12 jaar anciënniteit)

E1-E3 (4,25 vte)

€ 187.881,83

Totaal

-€ 129.083,85

 

8. Dienst Burgerzaken - cel Onthaal

Er wordt voorgesteld de personeelsformatie van de dienst Burgerzaken - cel Onthaal als volgt aan te passen:

  • uitbreiding van de contractuele personeelsformatie met:

    • 1 vte coördinator onthaal (B4-B5).

Doel van deze functie:

  • Rechtstreeks aansturen van de onthaalmedewerkers (C1-C3) en coördineren van de activiteiten van het onthaal. Meewerken aan de verdere uitrol van het dienstverleningsconcept.

 

De toekomstige formatie van de dienst Burgerzaken is dan als volgt:

Functietitel

Schaal

#vte

gemeente

#vte

OCMW

Totaal

Diensthoofd burgerzaken

A1a-A3a

1,00

 

1,00

Coördinator onthaal

B4-B5

1,00

 

1,00

Deskundige burgerzaken

B1-B3

6,00

 

6,00

Administratief medewerker

C1-C3

10,00

 

10,00

TOTAAL

 

 

 

18,00

Budgettair betekent deze formatiewijziging (brutojaarkost werkgever - 12 jaar anciënniteit):

Schaal

Brutojaarkost werkgever

(12 jaar anciënniteit)

B4-B5

€ 78.863,30

 

9. WZC Ter Biest / Dienst Gebouwen

Er wordt voorgesteld de personeelsformatie van WZC Ter Biest als volgt aan te passen:

  • schrapping de contractuele personeelsformatie van:

    • 0,40 vte verantwoordelijke tuin en onderhoud (IFIC 12).

 

Deze taken zullen overgenomen worden door de diensten Groen en Openbare reinheid, en Gebouwen, die de aansturing centraal zullen opvolgen, in overleg met de directeur van het WZC.

 

Hiervoor zal er 1 vte meewerkend ploegverantwoordelijke (D4-D5) - dienst Gebouwen - die tot heden geblokkeerd was in de personeelsformatie na de herplaatsing van een personeelslid - worden gedeblokkeerd en opengesteld.

 

De toekomstige formatie van de technische cel van het WZC is dan als volgt:

Functietitel

Schaal

#vte

gemeente

#vte

OCMW

Totaal

Medewerker technisch onderhoud

IFIC 12

IFIC 10

 

1,60

1,60

TOTAAL

 

 

 

1,60

Budgettair betekent deze formatiewijziging (brutojaarkost werkgever - 12 jaar anciënniteit):

Deblokkering personeelsformatie

Schaal

Brutojaarkost werkgever

(12 jaar anciënniteit)

D4-D5 (1 vte)

€ 58.797,98

Schrapping personeelsformatie

 

Schaal

Brutojaarkost werkgever

(12 jaar anciënniteit)

IFIC 12 (0,80 te)

€ 53.541,75

TOTAAL

€ 5.256,23

 * De functie was 0,40 vte voorzien in de formatie, maar 0,80 vte ingevuld (vervanging van loopbaanonderbreking van andere personeelsleden). Deze vervangingen zullen nu niet meer ingevuld worden.

 

10. Bodetaken (dienst PAO en dienst VTI)

Er wordt voorgesteld de personeelsformatie van de dienst Politiek-Administratieve Ondersteuning als volgt aan te passen:

  • uitbreiding van de contractuele personeelsformatie met:

    • 3 vte bodes (D1-D3).

 

Deze functies worden verschoven van andere diensten:

  • 2 vte bodes (D1-D3) worden geschrapt bij de dienst Aankoop en Facility;

  • 1 vte bode (D1-D3) wordt geschrapt bij de dienst vrijetijdsinfrastructuur.

 

In praktijk werken de bodes reeds centraal vanuit de dienst Politiek-Administratieve Ondersteuning. 

 

11. Dienst ICT

De ICT-dienst bestaat momenteel uit 3 VTE eigen personeelsleden:

  • 1 vte ICT-beheerder( A4a-A4b)

  • 1 vte coördinator ICT (B4-B5)

  • 1 vte beleidsmedewerker informatica (B1-B3) (uitdovende functie)

  • 1 vte ICT-helpdeskmedewerker (C1-C3)

Op vlak van ICT wordt het bestuur verder ondersteund door externe consultancy en dit zowel voor:

  • helpdesk;

  • projectbeheer op afroep.

 

Sinds begin juli 2023 is de outsourcing van ICT verder afgebouwd en wordt er momenteel nog gebruikgemaakt van de ondersteuning van IT-punt (VERA) voor het bemannen van de ICT-helpdesk à rato van 9 dagen per maand.

Ondertussen is de pool van IT-ondersteuners waarover Grimbergen mag beschikken gekrompen tot slechts 1 IT-ondersteuner. Gelet op het verloop binnen VERA waardoor telkens opnieuw de kennis over de organisatie moest worden opgebouwd, en de beschikbaarheid van IT-ondersteuners, wordt voorgesteld het volledige IT-gebeuren opnieuw in eigen handen te nemen. 

 

Wat zijn de voordelen? 

  • op deze manier kunnen we effectief aan interne kennisopbouw doen en aan het documenteren van onze procedures;

  • kunnen we de coördinatoren laten opleiden om onze organisatie-specifieke applicaties onder de knie te krijgen; 

  • opnieuw grip krijgen op de verwerking van de tickets en dit binnen onze eigen TOPdesk-omgeving;

  • eigen coördinatoren, die grotendeels fysiek ter plaatse zijn, waardoor een verbeterde permanentie kan aangeboden worden;

  • hoeven we geen beroep meer te doen op externe consultants voor de reguliere taken en kleinere IT-projecten;

  • meer mogelijkheden om op geregelde basis op de verschillende locaties aanwezig te zijn vb. loods, Ter Biest, Sociaal huis,...

 

Dit zal zorgen voor volgende nieuwe rolverdeling binnen de IT-dienst : 

Taak

ICT-beheerder

Coördinator ICT

Beleidsmedewerker ICT

ICT-helpdeskmedewerker 

ICT-infrastructuur: beheer en advies verlenen over het computer -en telefoniepark

back-up

verantwoordelijke

 

 

Samenwerken met leveranciers: duidelijke SLA's en rolverdeling tussen bestuur en leveranciers 

verantwoordelijke

back-up

 

 

M365 cloud beheerder : optimaal beheer van de M365-omgeving

back-up

verantwoordelijke

 

 

Strategisch ICT-beleid en beleidsuitvoering 

verantwoordelijke

 

 

 

Escalatie van gebruikersvragen

back-up

verantwoordelijke

back-up

back-up

Coördinatie en leiding van de dienst

verantwoordelijke

 

 

 

Aankoop, administratie en analyse van tickets 

 

 

Verantwoordelijke

Verantwoordelijke 

Er wordt voorgesteld om een voltijdse functie coördinator ICT (B4-B5) toe te voegen aan de personeelsformatie.

 

Budgettair kan het budget voor deze loonkost in 2024 voorzien worden door verschuiving van budget de ACTIE 10 in het MJP: 

BD 01 - We bouwen een moderne en professionele organisatie uit om een antwoord te kunnen bieden op de noden van onze burgers.

  • AP 02 - We werken op verschillende domeinen samen met externe partners;

  • ACTIE 10: wij blijven beroep doen op externe consultancy voor IT.

 

De personeelsformatie van de ICT-dienst zal dan als volgt aangepast worden:

Dienst ICT

 

 

 

 

Voorzien

Functietitel

Schaal

#vte

gemeente

#vte

OCMW

Totaal

ICT-beheerder

A4a-A4b

1,00

 

1,00

Coördinator ICT

B4-B5

2,00

 

2,00

Beleidsmedewerker informatica
(uitdovende functie)

B1-B3

0,00

 

0,00

ICT-helpdeskmedewerker

C1-C3

1,00

 

1,00

TOTAAL

 

 

 

4,00

Budgettaire impact (bruto jaarkost werkgever - 12 jaar anciënniteit)

Schaal

Brutojaarkost werkgever

(12 jaar anciënniteit)

B4-B5

€ 78.863,30

Bijkomende info:

Het budget voor deze formatiewijziging werd voorzien in ontwerp MJPa5.

Publieke stemming
Aanwezig: Peter PLESSERS, Bart LAEREMANS, Jelle DE WILDE, Kirsten HOEFS, Chantal LAUWERS, Trui OLBRECHTS, Philip ROOSEN, Karlijne VAN BREE, Jean-Paul WINDELEN, Manon BAS, Linda DE PREE, Jean DEWIT, Isabel GAISBAUER, Tom GAUDAEN, Gilbert GOOSSENS, Brigitte JANSSENS, Katrien LE ROY, Katleen ORINX, Luk RAEKELBOOM, Patricia SEGERS, Chris SELLESLAGH, Vincent VAN ACHTER, Gerlant VAN BERLAER, Rudi VAN HOVE, Bart VAN HUMBEECK, Yves VERBERCK, Karin VERTONGEN, Patrick VERTONGEN, Elke WOUTERS, Muriel VAN SCHEL
Voorstanders: Bart LAEREMANS, Jelle DE WILDE, Kirsten HOEFS, Chantal LAUWERS, Trui OLBRECHTS, Philip ROOSEN, Karlijne VAN BREE, Jean-Paul WINDELEN, Manon BAS, Eddie BOELENS, Caroline DENIL, Linda DE PREE, Jean DEWIT, Isabel GAISBAUER, Tom GAUDAEN, Gilbert GOOSSENS, Brigitte JANSSENS, Katrien LE ROY, Katleen ORINX, Peter PLESSERS, Luk RAEKELBOOM, Patricia SEGERS, Chris SELLESLAGH, Vincent VAN ACHTER, Gerlant VAN BERLAER, Rudi VAN HOVE, Bart VAN HUMBEECK, Yves VERBERCK, Karin VERTONGEN, Patrick VERTONGEN, Elke WOUTERS
Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
BESLUIT:

Enig artikel.

De personeelsformatie als volgt te wijzigen:

Dienst Vergunningen

  • Uitbreiding van de contractuele personeelsformatie van de gemeente met:

    • 1 vte expert vergunningen (A1a-A3a).

De toekomstige formatie van de dienst Vergunningen is dan als volgt:

Functietitel

Schaal

#vte

gemeente

#vte

OCMW

Totaal

Diensthoofd vergunningen

A1a-A3a

1,00

 

1,00

Expert vergunningen

A1a-A3a

1,00

 

1,00

Deskundige vergunningen

B1-B3

5,00

 

5,00

Deskundige huisvesting

B1-B3

1,00

 

1,00

Administratief medewerker

C1-C3

2,00

 

2,00

TOTAAL

 

 

 

10,00

Dienst Vrije Tijd

  • Uitbreiding van de contractuele personeelsformatie van de gemeente met:
    • 1 vte administratief medewerker (C1-C3) (lokale economie);
    • 1 vte administratief medewerker (C1-C3) (sport).

De toekomstige formatie van de dienst Vrije Tijd (excl. bibliotheek) is dan als volgt:

Functietitel Schaal #vte
gemeente
#vte
OCMW
Totaal
Diensthoofd vrije tijd A1a-A3a 1,00   1,00
Deskundige cultuur en feestelijkheden B1-B3 1,00   1,00
Deskundige jeugd B1-B3 2,00   2,00
Deskundige sport B1-B3 1,00   1,00
Deskundige toerisme en erfgoed B1-B3 1,00   1,00
Deskundige lokale economie B1-B3 1,00   1,00
Deskundige UitPas B1-B3 0,50   0,50
Administratief medewerker C1-C3 6,00   6,00
TOTAAL       13,50

Dienst Magazijn

  • Uitbreiding van de contractuele personeelsformatie van de gemeente met:
    • 1 vte administratief medewerker (C1-C3).

De toekomstige formatie van de dienst Magazijn is dan als volgt:

Functietitel Schaal #vte
gemeente
#vte
OCMW
Totaal
Diensthoofd magazijn A1a-A3a 1,00   1,00
Coördinator magazijn C4-C5 1,00   1,00
Magazijnier C1-C3 1,00   1,00
Administratief medewerker C1-C3 1,00   1,00
Meewerkend ploegverantwoordelijke D4-D5 1,00   1,00
Vakman D1-D3 11,00   11,00
TOTAAL       16,00

Dienst Communicatie

  • Uitbreiding van de contractuele personeelsformatie van de gemeente met:
    • 1 vte administratief medewerker (C1-C3).
  • Schrapping uit de contractuele personeelsformatie van de gemeente van:
    • 1 vte deskundige (B1-B3).

De toekomstige formatie van de dienst Communicatie is dan als volgt:

Functietitel Schaal #vte
gemeente
#vte
OCMW
Totaal
Diensthoofd communicatie A1a-A3a 1,00   1,00
Deskundige communicatie B1-B3 0,50 1,00 1,50
Administratief medewerker C1-C3 1,00   1,00
TOTAAL       3,50

Stafdienst afdeling Ruimte-Beleid

  • Uitbreiding van de contractuele personeelsformatie van de gemeente met:
    • 1 vte data-analist / GIS-coördinator (A1a-A3a).
  • Blokkering van de functie van deskundige GIS (B1-B3) bij invulling van de functie van data-analist / GIS-coördinator.
  • Blokkering van de functie van data-analist / GIS-coördinator bij de invulling van de functie van deskundige GIS (B1-B3)

De toekomstige formatie van de stafdienst - Ruimte-Beleid is dan als volgt:

Functietitel Schaal #vte
gemeente
#vte
OCMW
Totaal
Afdelingshoofd Ruimte - Beleid A4a-A4b 1,00   1,00

Data-analist / GIS-coördinator

(Deze functie wordt geblokkeerd bij invulling van de functie van deskundige GIS)

A1a-A3a 1,00   1,00
Deskundige GIS
(Deze functie wordt geblokkeerd bij invulling van de functie van data-analist)
B1-B3 1,00   1,00
Deskundige patrimoniumbeheer B1-B3 1,00   1,00
Administratief medewerker C1-C3 1,00   1,00
TOTAAL       5,00

Dienst Groen en Openbare reinheid

  • Uitbreiding van de contractuele personeelsformatie van de gemeente met:
    • 1 vte parkbeheerder / coördinator openbaar domein (C4-C5);
    • 1 vte coördinator openbare reinheid (C4-C5).
  • Schrapping uit de contractuele personeelsformatie van de gemeente van:
    • 1 vte meewerkend ploegverantwoordelijke openbare reinheid (D4-D5).
  • Omzetting van de functietitel van "coördinator groen en openbare reinheid (C4-C5)" naar "coördinator groen (C4-C5)".

De toekomstige formatie van de dienst Groen en Openbare reinheid is dan als volgt:

Functietitel Schaal #vte
gemeente
#vte
OCMW
Totaal
Diensthoofd groen en openbare reinheid A1a-A3a 1,00   1,00
Expert groen A1a-A3a 1,00   1,00
Deskundige groen B1-B3 1,00   1,00
Parkbeheerder / coördinator openbaar domein C4-C5 1,00   1,00
Administratief medewerker C1-C3 2,00   2,00
Coördinator groen C4-C5 1,00   1,00
Coördinator openbare reinheid C4-C5 1,00   1,00
Meewerkend ploegverantwoordelijke groen D4-D5 3,00   3,00
Vakman groen D1-D3 18,00   18,00
Vakman openbare reinheid D1-D3 7,00   7,00
TOTAAL       36,00

Dienst Evenementen en Vrijetijdsinfrastructuur

  • Uitbreiding van de contractuele personeelsformatie van de gemeente met:
    • 1 vte meewerkend ploegverantwoordelijke (D4-D5)
  • Schrapping / verplaatsing naar de uitdovende personeelsformatie van de gemeente van de volgende functies:
    • 4,25 vte medewerker-schoonmaak (E1-E3)
  • Verplaatsing van de functie van bode (D1-D3) naar de dienst Politiek-Administratieve Ondersteuning (zie verder)

De toekomstige formatie van de technische dienst - VTI is dan als volgt:

Functietitel Schaal #vte
gemeente
#vte
OCMW
Totaal
Coördinator vrijetijdsinfrastructuur C4-C5 1,00   1,00
Meewerkend ploegverantwoordelijke vrijetijdsinfrastructuur D4-D5 1,00   1,00
Vakman vrijetijdsinfrastructuur D1-D3 3,00   3,00
Toezichter-handlanger vrijetijdsinfrastructuur E1-E3 2,00   2,00
Medewerker schoonmaak
(2 voltijds en 6 halftijds)
E1-E3 5,00   5,00
TOTAAL       12,00

Dienst Burgerzaken - cel Onthaal

  • Uitbreiding van de contractuele personeelsformatie van de gemeente met:
    • 1 vte coördinator onthaal (B4-B5).

De toekomstige formatie van de dienst Burgerzaken is dan als volgt:

Functietitel Schaal #vte
gemeente
#vte
OCMW
Totaal
Diensthoofd burgerzaken A1a-A3a 1,00   1,00
Coördinator onthaal B4-B5 1,00   1,00
Deskundige burgerzaken B1-B3 6,00   6,00
Administratief medewerker C1-C3 10,00   10,00
TOTAAL       18,00

WZC Ter Biest

  • Schrapping uit de contractuele personeelsformatie van het OCMW van:
    • 0,40 vte verantwoordelijke tuin en onderhoud (IFIC 12).

De toekomstige formatie van de technische cel van het WZC is dan als volgt:

Functietitel Schaal #vte
gemeente
#vte
OCMW
Totaal
Medewerker technisch onderhoud IFIC 12
IFIC 10
  1,60 1,60
TOTAAL       1,60

Bodetaken (dienst PAO)

  • Verplaatsing van de volgende functies in de contractuele personeelsformatie van de gemeente:
    • 2 vte bodes (D1-D3) worden verplaatst van de dienst Aankoop en Facility naar de dienst Politiek Administratieve ondersteuning(1 functie heden ingevuld als logistiek beambte E1-E3);
    • 1 vte bode (D1-D3) wordt verplaatst van de dienst vrijetijdsinfrastructuur naar de dienst Politiek Administratieve ondersteuning.

Dienst ICT

  • Toevoeging van de volgende functie aan de contractuele personeelsformatie van de gemeente:

    • 1 vte coördinator ICT (B4-B5).

De nieuwe personeelsformatie van de ICT-dienst is dan als volgt:

Dienst ICT

 

 

 

 

Functietitel

Schaal

#vte

gemeente

#vte

OCMW

Totaal

ICT-beheerder

A4a-A4b

1,00

 

1,00

Coördinator ICT

B4-B5

2,00

 

2,00

Beleidsmedewerker informatica
(uitdovende functie)

B1-B3

0,00

 

0,00

ICT-helpdeskmedewerker

C1-C3

1,00

 

1,00

TOTAAL

 

 

 

4,00