Mon 16/12/2024 - 16:00 collegezaal
Het vast bureau keurt de notulen van de vorige vergadering goed.
Het vast bureau past de datum van de raad voor maatschappelijk welzijn van 30 januari 2025 aan naar 23 januari 2025.
Het vast bureau keurt maandelijks de lonen en onregelmatige prestaties (overuren en toeslagen voor prestaties nacht/zaterdag/zondag/feestdagen) goed.
Het vast bureau neemt kennis van de correspondentie in verband met niet ingediende Dmfa-aangifte.
Het vast bureau neemt kennis dat het budget voor het inschakelen van interim bij afwezigheden in het woonzorgcentrum Ter Biest zal aangezuiverd worden.
Het vast bureau neemt kennis van de aanpassing van het aanstellingsbesluit van een deeltijds verpleegkundige voor het woonzorgcentrum Ter Biest in contractueel dienstverband.
Het vast bureau gaat akkoord met de verlenging van de wervingsreserve van zorgkundige (IFIC 11) voor 1 jaar.
Het vast bureau werft een verpleegkundige (IFIC 14) voor het WZC Ter Biest aan in voltijds contractueel dienstverband met een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd met ingang van 1 januari 2025 of een andere datum.
Het vast bureau start een aanwervingsprocedure op voor de invulling van een voltijdse vacante functie van deskundige Personeel (beleid, werving & selectie) (B1-B3) bij de dienst Personeel in contractueel dienstverband met een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd met aanleg van een gemeenschappelijke wervingsreserve met een geldigheidsduur van 1 jaar en stelt de selectieprocedure vast.
Het vast bureau verlengt de arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd van een voltijds zorgkundige voor het woonzorgcentrum Ter Biest (IFIC 11) in contractueel dienstverband met zes maanden.
Het vast bureau beëindigt eenzijdig een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde duur wegens medische overmacht.
Het vast bureau gaat akkoord met het projectcontract met nummer GRIM-O-TC-24-24-070, versie 1 van 5 november 2024, van Fluvius Duurzame Gebouwen, voor de werken: renovatie hellende daken van het WZC Ter Biest, ten bedrage van € 1.117.668,25 incl. btw (uitvoering einde 2025 - begin 2026).
Het vast bureau gaat akkoord met de genezenverklaring zonder blijvende arbeidsongeschiktheid.
Het vast bureau gaat akkoord met de genezenverklaring zonder blijvende arbeidsongeschiktheid.
Het vast bureau gaat akkoord met de genezenverklaring zonder blijvende arbeidsongeschiktheid.
Het vast bureau gaat akkoord met de genezenverklaring zonder blijvende arbeidsongeschiktheid.
Het vast bureau gaat akkoord met de genezenverklaring zonder blijvende arbeidsongeschiktheid.
Het vast bureau gaat akkoord met de genezenverklaring zonder blijvende arbeidsongeschiktheid.
Het vast bureau gaat akkoord met de genezenverklaring zonder blijvende arbeidsongeschiktheid.
Het vast bureau gaat akkoord met de genezenverklaring zonder blijvende arbeidsongeschiktheid.
Het vast bureau gaat akkoord met de genezenverklaring zonder blijvende arbeidsongeschiktheid.
Het vast bureau gunt de opdrachten zoals opgenomen in het register ad hoc en keurt de volgende bestelaanvragen goed wat het exploitatiebudget 2024 betreft: nummers 936-938 en 940-942.
Het vast bureau gunt de opdrachten zoals opgenomen in het register ad hoc en keurt de volgende bestelaanvragen goed wat het investeringsbudget 2024 betreft: nummer 939.
Het vast bureau neemt kennis van de lijst van vorderingen die niet kunnen worden geïnd.
Het vast bureau neemt kennis van een kostprijsanalyse van het WZC Ter Biest en gaat akkoord om een formele aanvraag in te dienen bij Zorg en Gezondheid voor een dagprijsverhoging in Ter Biest (10% per kamertype) via het geijkte formulier, op basis van 'structureel verlies' en legt het dossier ter goedkeuring voor aan de raad voor maatschappelijk welzijn.
Het vast bureau neemt kennis van het resultaat van de ondesk controle door POD maatschappelijke integratie m.b.t het door het OCMW verantwoorde bedrag van de toelage voor het gebruik van de REMI-tool om aanvullende financiële steun te verlenen aan OCMW begunstigden, voor de periode van 1 mei 2023 tot en met 29 februari 2024.
Het vast bureau neemt kennis dat de door het OCMW verantwoorde kosten ten bedrage van 43.304,78 euro werden geaccepteerd als verantwoording voor de subsidie en dat, aangezien het OCMW aan het begin van de subsidieperiode 53.707,00 euro ontving (exclusief licentiekosten), er een terugbetaling van het verschil van 10.402,22 euro van toepassing is. De terugbetaling dient voorzien te worden in 2025.
Het vast bureau neemt kennis van de regeling met betrekking tot het onderhoud en beheer van de percelen kadastraal gekend als 2de afdeling - sectie D - nrs. 258c en 259a langs de Poddegemstraat.