Terug
Gepubliceerd op 08/07/2025

Besluitenlijst  VAST BUREAU

ma 30/06/2025 - 16:00 collegezaal
  • Goedkeuren notulen

    • Notulen van het vorige vast bureau - Goedkeuring

      Goedgekeurd

      Het vast bureau keurt de notulen van de vorige vergadering goed.

  • Politieke Organisatie

    • Intergemeentelijke samenwerking

      • DV Haviland: goedgekeurde notulen van de AV van 18 juni 2025 - Kennisname

        Goedgekeurd

        Het vast bureau neemt kennis van de goedgekeurde notulen van de AV van 18 juni 2025, toegevoegd als bijlage bij dit besluit, overgemaakt per e-mail van 24 juni 2025.

      • DV Haviland: Jaarverslag 2024 - Kennisname

        Goedgekeurd

        Het vast bureau neemt kennis van de e-mail van 24 juni 2025, zoals uiteengezet in het besluit, alsook van het Jaarverslag 2024 terug te vinden op de website van Haviland haviland.be/jaarverslag2024.

  • Interne organisatie

    • Personeel

      • Besluit van de algemeen directeur van 26 juni 2025 "Delegatiebesluit handtekeningsbevoegdheid, bijwonen vergaderingen en Belfius-betalingen - Actualisering" - Kennisname

        Goedgekeurd

        Het vast bureau neemt kennis te nemen van het besluit van de algemeen directeur van 26 juni 2025 "Delegatiebesluit handtekeningsbevoegdheid, bijwonen vergaderingen en Belfius-betalingen - Actualisering", zoals uiteengezet in het besluit.

      • Handtekenbevoegdheid Belfius-betalingen in afwezigheid van de algemeen directeur en de financieel directeur - Actualisatie

        Goedgekeurd

        Het vast bureau actualiseert de delegatie van de handtekenbevoegdheid Belfius.

      • Delegaties personeelsbevoegdheden - Aanstellingsbevoegdheid - Vaststelling begrip dagelijks personeelsbeheer - Reglement dagelijks personeelsbeheer gemeente- en OCMW-personeel - Principiële goedkeuring

        Goedgekeurd

        Het vast bureau gaat principieel akkoord met de delegaties i.v.m. personeelsbevoegdheden en legt dit dossier voor aan de raad voor maatschappelijk welzijn.

      • Beheersovereenkomst tussen gemeente en OCMW Grimbergen in uitvoering van het decreet lokaal bestuur - Actualisatie - Goedkeuring

        Goedgekeurd

        Het vast bureau keurt de geactualiseerde beheersovereenkomst tussen gemeente en OCMW principieel goed, en legt deze voor aan de raad voor maatschappelijk welzijn.

      • Aanwerving een voltijds arbeider in het kader van artikel 60, §7 OCMW-wet voor de periode van 7 juli 2025 tot het vereiste aantal arbeidsdagen gepresteerd zijn - Terbeschikkingstelling aan werkplaats Den Diepen Boomgaard

        Goedgekeurd

        Het vast bureau werft een voltijds contractueel arbeider in het kader van artikel 60, §7 OCMW-wet aan.

      • Vacantverklaring van een voltijdse (1VTE) medewerker technisch onderhoud (IFIC 10) in contractueel dienstverband met een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd – WZC Ter Biest - Goedkeuring

        Goedgekeurd

        Het vast bureau verklaart de voltijdse (1,0 VTE) contractuele functie van medewerker technisch onderhoud (IFIC 10) bij de dienst WZC Ter Biest vacant (arbeidsovereenkomst onbepaalde tijd).

      • Voltijds arbeider in het kader van artikel 60, §7 OCMW-wet: terbeschikkingstelling aan nieuwe werkplaats sociaal economie initiatief Koning Lo - Toevoeging addendum aan de arbeidsovereenkomst van 25 maart 2024 in het kader van wijziging van de plaats van tewerkstelling

        Goedgekeurd

        Het vast bureau stelt een arbeider in het kader van artikel 60, §7 OCMW-wet ter beschikking van een nieuwe werkplaats.

      • Aanvraag medewerker schoonmaak Ter Biest voor deelname aan Project ‘Vorming 600’ openbare sector, opleiding tot zorgkundige: aanvaarding kandidatuur - Kennisname

        Goedgekeurd

        Het vast bureau neemt kennis van de aanvaarding van de kandidatuur van een medewerker schoonmaak in woonzorgcentrum Ter Biest voor de deelname aan het "Project ‘Vorming 600’ openbare sector, opleiding tot zorgkundige" en van het reglement voor de werkgever.

    • Welzijn en preventie

      • Welzijn op het werk - Legionellabeheersplannen en uitvoering hiervan - Plan van aanpak - Goedkeuring

        Goedgekeurd

        Het vast bureau neemt kennis van de nota in verband met legionellabeheersplannen en de uitvoering hiervan.

      • Welzijn op het werk: stand van zaken jaaractieplan (JAP) 2025-Q2 - Kennisname en goedkeuring

        Goedgekeurd

        Het vast bureau neemt kennis van het jaaractieplan welzijn en preventie, stand van zaken van Q2 2025.

    • Overheidsopdrachten

      • Raamovereenkomst voor het leveren van gebak, taart en koffiekoeken voor een periode van 4 jaar - Gunning

        Goedgekeurd

        Het vast bureau keurt het verslag van nazicht van de offertes van 19 juni 2025 voor de opdracht "Raamovereenkomst voor het leveren van gebak, taart en koffiekoeken voor een periode van 4 jaar" opgesteld door de dienst Aankoop en Facility, goed en laat dit integraal deel uitmaken van deze beslissing.

        Het vast bureau gunt aan de economisch meest voordelige regelmatige bieder (op basis van de beste prijs-kwaliteitsverhouding), zijnde de firma Bakkerij Thyssen nv, Kluizenhof 15 te 9170 Sint-Gillis-Waas tegen de eenheidsprijzen vermeld in de offerte van deze inschrijver en laat de uitvoering gebeuren overeenkomstig de lastvoorwaarden vastgelegd in het bestek met nr. 2025/1147.

  • Financiën

    • Aanpassing dagelijks bestuur en visum - Actualisatie - Principiële goedkeuring

      Goedgekeurd

      Het vast bureau wijzigt de regeling inzake dagelijks bestuur en visumplicht en legt dit punt ter goedkeuring voor aan de raad voor maatschappelijk welzijn.

    • Bestelaanvragen - Dienstjaar 2025

      Goedgekeurd

      Het vast bureau gunt de opdrachten zoals opgenomen in het register ad hoc en keurt de volgende bestelaanvragen goed wat het exploitatiebudget 2025 betreft: nummers 463-468, 471-479.

      Het vast bureau gunt de opdrachten zoals opgenomen in het register ad hoc en keurt de volgende bestelaanvragen goed wat het investeringsbudget 2025 betreft: nummer 469.

  • Welzijn

    • Huis van het Kind Grimbergen: Ontmoetingsmoment jonge (toekomstige) ouders - Babbelnest - Standpuntbepaling

      Goedgekeurd

      Het vast bureau:

      • neemt kennis dat het Huis van het Kind Grimbergen "Babbelnest" organiseert;
      • gaat akkoord om hiervoor gebruik te maken van het vrijwilligersbestand van het lokaal bestuur Grimbergen en
      • gaat akkoord om gedurende 2 halve dagen een medewerker in te zetten als professionele medewerker.
    • Beleid sociale dienst

      • Speel-o-theek/Huis van het Kind - gelijkvloerse ruimte Verbeytstraat 1, bus 2 - Stockage in kelder Ter Borre - Goedkeuring

        Goedgekeurd

        Het vast bureau

        • neemt kennis van de brief van de eigenaar van het pand gelegen Verbeytstraat 1 bus 2 te 1853 Grimbergen;
        • gaat akkoord om een eerste bijdrage te betalen in de jaarlijkse energiekosten;
        • zal de dienst Gebouwen verzoeken om de stockage van de grote stukken in de kelder van Ter Borre zo spoedig mogelijk in te plannen en
        • zal het diensthoofd Externe Werking van Ter Borre verzoeken om de Grimbergse kinderdagverblijven en de (zelfstandige) onthaalouders te contacteren met de vraag of zij geïnteresseerd zijn in een kosteloze ontlening op lange termijn van de grote stukken (die voorheen aan de onthaalouders van het OCMW werden ter beschikking gesteld) en dit ter ondersteuning van de Grimbergse kinderopvang.
  • Ouderen

    • Ter Borre

      • Permanentieregeling Ter Borre zomer 2025 - Kennisname en goedkeuring

        Goedgekeurd

        Het vast bureau stelt de zomerplanning voor permanentie PSIP en Ter Borre vast.

      • Uitstap georganiseerd door DC Ter Borre naar Lier: verplaatsing datum omwille van hitte-voorspelling - Kennisname en goedkeuring

        Goedgekeurd

        Het schepencollege neemt kennis en gaat akkoord met de verplaatsing van de daguitstap voor 65+ van 1 juli naar 30 september 2025 omwille van gezondheidsredenen i.k.v. verwachte hitte.

  • Patrimonium

    • Diverse

      • Noodkoopfonds – opvolging dossiers en continuïteit begeleiding – Stand van zaken en vervolg vanaf 1 januari 2026 – Kennisname en standpuntbepaling

        Goedgekeurd

        Het vast bureau neemt kennis van de stand van zaken in kader van het noodkoopfonds, meer bepaald: van de 25 te realiseren dossiers tegen 13 december 2027 zijn 8 dossiers gestart, 2 dossiers waarin het contract reeds getekend is en waar de werken bijna zullen starten, 1 dossier is in ondertekening en 4 dossiers waar nog onzekerheid over bestaat.

        De samenwerkingsovereenkomst tussen Samoo en het OCMW m.b.t. de sociale begeleiding van de noodkopers en de prospectie van nieuwe noodkopers eindigt op 31 december 2025. Streefdoel is 15-16 dossiers die opgestart zijn tegen die datum.

        Het vast bureau dient geen nieuwe aanvraag in de doorlopende projectoproep noodkoopfonds.

Namens VAST BUREAU,

Muriel VAN SCHEL
algemeen directeur

Bart LAEREMANS
burgemeester - voorzitter