Terug VAST BUREAU

Mon 22/07/2024 - 16:00 collegezaal

Goedkeuren notulen

Interne organisatie

Personeel

  • Het vast bureau stelt de agenda van de vergaderingen van de syndicale onderhandelingscomités van 7 augustus 2024 vast.

  • Het vast bureau gaat principieel akkoord met de volgende wijzigingen van het organogram van lokaal bestuur Grimbergen:

    • De opsplitsing van de afdeling Technische Diensten in 2 aparte afdelingen, namelijk:
      • afdeling Technische Diensten (dienst Wegen en Water, dienst Groen en Openbare Reinheid, dienst Magazijn) en
      • afdeling Gebouwen / Facility (dienst Gebouwen en dienst Facility).
    • De dienst Aankoop zal hierdoor nog uit slechts 2 cellen bestaan:
      • cel Aankoop en
      • cel Verzekeringen en Contractbeheer.

    Het vast bureau gaat principieel akkoord met de volgende wijzigingen van de personeelsformatie van lokaal bestuur Grimbergen:

    Afdeling Gebouwen / Facility

    • Schrappen van de volgende functies uit de contractuele personeelsformatie van de gemeente: 
      • 1 vte expert Groen (A1a-A3a) en
      • 1 vte administratief medewerker Facility (C1-C3).
    • Verplaatsen van de volgende functie naar de uitdovende contractuele personeelsformatie van de gemeente:
      • 1 vte diensthoofd Gebouwen (A1a-A3a).
    • Uitbreiden van de statutaire personeelsformatie van de gemeente met de volgende functie:
      • 1 vte afdelingshoofd Gebouwen / Facility (A5a-A5b).
        Aan deze functie van afdelingshoofd Gebouwen / Facility (A5a-A5b) is het lidmaatschap van het MAT verbonden.
    • Uitbreiden van de contractuele personeelsformatie van de gemeente met de volgende functies:
      • 1 vte diensthoofd facility (A1a-A3a) en
      • 1 vte coördinator schoonmaak (C4-C5).

    Dienst Wegen en water

    • Uitbreiding van de contractuele personeelsformatie van de gemeente met de volgende functie: 1 vte projectleider Wegen en water (A1a-A3a).

    Andere wijzigingen

    • Verplaatsen van de volgende functies naar de uitdovende contractuele personeelsformatie van de gemeente:
      • 1 vte deskundige Financiën (B1-B3) en
      • 1 vte deskundige Patrimoniumbeheer (B1-B3).
    • Uitbreiden van de contractuele personeelsformatie van de gemeente met de volgende functies:
      • 1 vte stafmedewerker Financiën (A1a-A2a) en
      • 1 vte expert Patrimoniumbeheer (A1a-A2a).

    Het vast bureau legt deze principiële beslissing voor aan het bijzonder onderhandelings- en hoog overlegcomité voor het gemeente- en OCMW-personeel en aan de gemeenteraad.

  • Het vast bureau keurt maandelijks de lonen en onregelmatige prestaties (overuren en toeslagen voor prestaties nacht/zaterdag/zondag/feestdagen) goed.

  • Het vast bureau verleent ontslag aan een personeelslid met het oog op een oppensioenstelling.

Verzekeringen

Financiën

  • Bestelaanvragen - Dienstjaar 2024

    Het vast bureau gunt de opdrachten zoals opgenomen in het register ad hoc en keurt de volgende bestelaanvragen goed wat het exploitatiebudget 2024 betreft: van nummer 628 tem. 648.

  • Bij een tewerkstelling art 60.§7 (ingebed in een traject Tijdelijke werkervaring) van klanten in een erkend socio-economie initiatief ontvangt het OCMW Grimbergen een verhoogde staatstoelage als tussenkomst in de bruto loonkosten.  

    Sinds 2003 wordt de verhoogde staatstoelage in 2 fases toegekend: 

    1. toekenning van een vast budget per OCMW;

    2. daarboven op toepassing van een 'flexibel' systeem voor het gebruik van het restbudget, waarop de OCMW's waarvan het vast budget op 1 juli voor 80% gebruikt is, kunnen intekenen door een aanvraag in te dienen voor 30 september van het betreffende jaar.

    Het vast bureau neemt kennis van de aanvraag van 16 juli 2024 van een extra restbudget verhoogde staatstoelage op basis van het verbruik van meer dan 80% van het toegekende vaste budget voor 2024 en tewerkstellingen art.60 §7 die nog opstarten in 2024.

Welzijn

Beleid sociale dienst

Patrimonium

Koop en huur