Het schepencollege keurt het aanvullend reglement op het algemeen reglement op de politie van het wegverkeer inzake het instellen van een laad- en loszone van 18 meter ter hoogte van Nijverheidslaan 2 goed.
Advies van de technische commissie verkeer d.d. 1/2/24:
Eigenaar van Majerus vraagt om een laad-en loszone te voorzien ter hoogte van hun gebouw (Nijverheidslaan 2). Na bevraging werd de info gegeven dat de maximale grootte van de vrachtwagens 18 meter is en er steeds langs de achterkant zal gelost worden. Dit om zo de straat niet te blokkeren.
De hierna voorziene maatregel betreft enkel gemeentewegen.
Bedrijf heeft niet voldoende ruimte om op eigen terrein vlot te lossen. De zone zal door verschillende bedrijven gebruikt kunnen worden, Majerus is hier ook van op de hoogte. We voorzien een laad-en loszone van 18 meter en zullen deze aangeven met E9a parkeerborden, met onderbord voor laden en lossen van goederen aan te geven (nieuw in de wegcode vanaf 1 februari 2024). Ondanks de relatief korte lengte van de laad- en loszone zal een begin- en eindbord geplaatst worden om duidelijk aan te geven aan alle weggebruikers waar parkeren wel nog mogelijk is.
/
Artikel 1.
In de Nijverheidslaan, ter hoogte van nummer 2, een laad- en loszone in te richten.
Art. 2.
Bovenstaande maatregel te signaleren met de nodige borden E9a met onderbord om laden en lossen van goederen te specifiëren.
Art. 3.
Dit besluit overeenkomstig de richtlijnen van het decreet lokaal bestuur bekend te maken.
Art. 4.
Dit aanvullend reglement via het Loket lokaal bestuur door te sturen. Het betreft enkel (een) gemeenteweg(en) - (niet in havengebied of speciale beschermingszones).