Terug
Gepubliceerd op 24/01/2025

Besluit  RAAD VOOR MAATSCHAPPELIJK WELZIJN

do 28/11/2024 - 19:30

Wijziging personeelsformatie dienst Gebouwen - Goedkeuring

Aanwezig: Peter PLESSERS, voorzitter raad voor maatschappelijk welzijn
Bart LAEREMANS, burgemeester
Jelle DE WILDE, Kirsten HOEFS, Chantal LAUWERS, Trui OLBRECHTS, Philip ROOSEN, Karlijne VAN BREE, Jean-Paul WINDELEN, schepenen
Manon BAS, Eddie BOELENS, William DE BOECK, Koen DEHAENE, Caroline DENIL, Linda DE PREE, Jean DEWIT, Tom GAUDAEN, Gilbert GOOSSENS, Stef GROSJEAN, Brigitte JANSSENS, Katrien LE ROY, Katleen ORINX, Luk RAEKELBOOM, Vincent VAN ACHTER, Gerlant VAN BERLAER, Rudi VAN HOVE, Bart VAN HUMBEECK, Yves VERBERCK, Karin VERTONGEN, Elke WOUTERS, gemeenteraadsleden
Muriel VAN SCHEL, algemeen directeur
Verontschuldigd: Isabel GAISBAUER, Patricia SEGERS, Chris SELLESLAGH, gemeenteraadsleden

De raad voor maatschappelijk welzijn wijzigt de personeelsformatie van de dienst Gebouwen.

De volgende bepalingen zijn van toepassing inzake de bevoegdheid:

Art. 161 Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017 (hierna: Decreet Lokaal Bestuur):

"De gemeenteraad en de raad voor maatschappelijk welzijn stellen het gezamenlijk organogram van de diensten van de gemeente en van het openbaar centrum voor maatschappelijk welzijn vast.

Het organogram geeft de organisatiestructuur van de diensten van de gemeente en van het openbaar centrum voor maatschappelijk welzijn weer, duidt de gezagsverhoudingen en de functies aan waaraan het lidmaatschap van het managementteam is verbonden."

De beslissing wordt genomen op grond van:

Algemeen

  • Decreet lokaal bestuur.

  • Besluit van de Vlaamse Regering van 20 januari 2023 tot vaststelling van de minimale voorwaarden van de rechtspositieregeling van het personeel van lokale en provinciale besturen.

 

  • Rechtspositieregeling lokaal bestuur Grimbergen, vastgesteld bij besluit gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 25 april 2024 en later gewijzigd.

 

Meerjarenplan 2020-2025

  • Beleidsdoelstelling 1: Wij bouwen een moderne en professionele organisatie uit om een antwoord te kunnen bieden op de noden van onze burgers.

    • AP-1: We vullen het nieuw geïntegreerd organogram in tegen 31/12/2024

      • ACT-3: We sturen het organogram bij in functie van gewijzigde personeelsbehoeften

 

Besluiten i.v.m. organogram en personeelsformatie lokaal bestuur Grimbergen

  • Besluit gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 24 januari 2019 - project GoGo! (geïntegreerd organogram gemeente en OCMW Grimbergen) - Vaststelling overzichtsstructuur geïntegreerd organogram - Vaststelling structuur afdeling Ruimte (diensten "Wegen en water", "Gebouwen" en "Groen") - Aanduiding van de functies waaraan het lidmaatschap van het managementteam is verbonden (DOSSIERSTUK 01).

  • Besluit gemeenteraad van 24 januari 2019 - Aanpassing personeelsformatie i.f.v. de implementatie van de hoofdstructuur van het geïntegreerd organogram en de structuur van de afdeling Ruimte (diensten "Wegen en Water", "Gebouwen" en "Groen") (DOSSIERSTUK 02).

  • Besluit gemeenteraad van 25 april 2019 - Aanpassing personeelsformatie ter ondersteuning van de structuur van de afdeling Ruimte (diensten "Wegen en Water", "Gebouwen" en "Groen") (DOSSIERSTUK 03).

  • Besluit gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 24 oktober 2019 - Vaststelling geïntegreerd organogram gemeente en OCMW Grimbergen (DOSSIERSTUK 04).

  • Besluit gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 24 oktober 2019 - Aanpassing personeelsformatie met het oog op de implementatie van de geïntegreerde dienstenstructuur voor gemeente en OCMW Grimbergen. (DOSSIERSTUK 05)

  • Besluit gemeenteraad van 24 oktober 2019 - Formatiewijziging voor de administratieve ondersteuning van de bibliotheek (DOSSIERSTUK 06).

  • Besluit gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 23 januari 2020 - Aanpassing personeelsformatie - Versterking en integratie van de personeelsdiensten van gemeente en OCMW Grimbergen. (DOSSIERSTUK 07)

  • Besluit gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 28 mei 2020 - Aanpassing geïntegreerd organogram gemeente en OCMW Grimbergen (DOSSIERSTUK 08).

  • Besluit gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 28 mei 2020 - Aanpassing personeelsformatie met het oog op de implementatie van de geïntegreerde dienstenstructuur voor gemeente en OCMW Grimbergen - Rechtzetting van de beslissingen van de gemeenteraad / raad voor maatschappelijke welzijn van 24 oktober 2019 en 23 januari 2020 (DOSSIERSTUK 09).

  • Besluit gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 28 mei 2020 - Aanpassing personeelsformatie: afdeling Ruimte - afdeling Mens - Ondersteunende afdelingen (DOSSIERSTUK 10).

  • Besluit gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 28 mei 2020 - Aanpassing personeelsformatie administratieve functies - bodefuncties (DOSSIERSTUK 11).

  • Besluit gemeenteraad van 27 augustus 2020 - Formatiewijziging voor de administratieve ondersteuning van de bibliotheek - Rechtzetting van de beslissing van de gemeenteraad van 24 oktober 2019 (DOSSIERSTUK 12).

  • Besluit gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 25 februari 2021 - Personeelsformatie: afdeling Ruimte - afdeling Mens - Ondersteunende afdelingen - Aanpassing (DOSSIERSTUK 13).

  • Besluit gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 22 april 2021 - Personeelsformatie: afdeling Ruimte - afdeling Interne Organisatie - Aanpassing (DOSSIERSTUK 14).

  • Besluit gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 24 juni 2021 - Personeelsformatie Sociaal Huis - Rechtzetting van de beslissing van de gemeenteraad van 28 mei 2020 (DOSSIERSTUK 15).

  • Besluit gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 24 juni 2021 - Personeelsformatie LDC en GAW Ter Borre - Aanpassing (DOSSIERSTUK 16).

  • Besluit gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 26 augustus 2021 - Personeelsformatie: afdeling Financiën - afdeling Interne organisatie - Afdeling Mens - afdeling Ruimte - Aanpassing (DOSSIERSTUK 17).

  • Besluit gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 25 november 2021 - Personeelsformatie: afdelingen Ruimte en Mens - stafdienst algemeen directeur - Aanpassing (DOSSIERSTUK 18).

  • Besluit gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 16 december 2021 - Organogram en personeelsformatie: afdeling Ruimte - afdeling Mens - Aanpassing (DOSSIERSTUK 19).

  • Besluit gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 24 februari 2022 - Personeelsformatie - Afdeling Mens - Afdeling Interne Organisatie - Aanpassing (DOSSIERSTUK 20).

  • Besluit van de gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 28 april 2022 - Personeelsformatie - dienst Wegen en Water - dienst Gebouwen - dienst Welzijn en Preventie - afdeling Mens / Welzijn - WZC Ter Biest - dienst Burgerzaken - Aanpassing (DOSSIERSTUK 21).

  • Besluit van de gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 2 juni 2022 - Personeelsformatie - dienst Gebouwen - dienst Handhaving - Aanpassing. (DOSSIERSTUK 22).

  • Besluit van de gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 29 september 2022 - Personeelsformatie - Aanpassing formatie i.f.v. bijkomende personeelsbehoeften - Aanpassing formatie WZC Ter Biest - Invoeren van statutaire betrekkingen - Aanpassing (DOSSIERSTUK 23).

  • Besluit van de gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 15 december 2022 - Personeelsformatie - stafdienst Technische diensten - dienst Gebouwen - Technische uitvoeringsdiensten - dienst Evenementen en Vrijetijdsinfrastructuur - Aanpassing (DOSSIERSTUK 24).

  • Besluit van de gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 2 maart 2023 - Personeelsformatie - Formatie dienst ICT ingevolge afbouw uitbesteding aan Autonoom Provinciebedrijf VERA - Formatie schoonmaak ingevolge calculatiestudies - Aanpassing (DOSSIERSTUK 25).

  • Besluit van de gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 30 maart 2023 - Organogram en personeelsformatie - Aanpassing (DOSSIERSTUK 26).

  • Besluit van de gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 22 juni 2023 - Personeelsformatie - LDC en GAW Ter Borre (DOSSIERSTUK 27).

  • Besluit van de gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 31 augustus 2023 - Organogram en personeelsformatie - Dienst Huishoudelijke Hulp - Aanpassing (DOSSIERSTUK 28).

  • Besluit van de gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 14 december 2023 - Personeelsformatie - Diverse diensten - Aanpassing (DOSSIERSTUK 29).

  • Besluit van de gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 22 februari 2024 - Personeelsformatie - dienst Burgerzaken, dienst Groen en Openbare Reinheid en dienst Gebouwen - Aanpassing (DOSSIERSTUK 30).

  • Besluit van de gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 28 maart 2024 - Personeelsformatie - Sociaal Huis - Aanpassing (DOSSIERSTUK 31). 

  • Besluit van de gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 25 april 2024 - Personeelsformatie - WZC Ter Biest, loonschaal directeur - dienst Aankoop en Facility - aanpassing (DOSSIERSTUK 32). 

  • Besluit van de gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van29 augustus 2024 - Wijziging organogram en personeelsformatie - Technische diensten - Andere wijzigingen - Goedkeuring (DOSSIERSTUK 33).


In verband met de syndicale overlegcomités

Het syndicaal statuut:

  • Wet van 19 december 1974 tot regeling van de betrekkingen tussen de overheid en de vakbonden van haar personeel.

  • Koninklijk besluit van 28 september 1984 tot uitvoering van de wet van 19 december 1974 tot regeling van de betrekkingen tussen de overheid en de vakbonden van haar personeel.

 

In verband met het voorstel tot aanpassing van de personeelsformatie

  • Rapport "Capaciteitsbepaling - dienst Gebouwen en dienst Evenementen en Uitbating Vrijetijdsinfrastructuur", opgemaakt door Mondea (oktober 2024) (BIJLAGE 01).
  • Rapport "Strategisch patrimoniumplan", opgemaakt door Mondea (juni 2024) (BIJLAGE 02).
 
  • Besluit van de gemeenteraad van 27 juni 2024 - Strategisch patrimoniumplan: stand van zaken - Kennisname (BIJLAGE 03).
  • Besluit van de gemeenteraad van 29 augustus 2024 - Wijziging organogram en personeelsformatie - Technische diensten - Andere wijzigingen - Goedkeuring (BIJLAGE 04).
 
  • Besluit van het college van burgemeester en schepenen van 14 oktober 2024 - Capaciteitsbepaling - dienst Gebouwen en dienst Evenementen en Uitbating Vrijetijdsinfrastructuur - Kennisname (BIJLAGE 05).
De beslissing houdt rekening met volgende adviezen:

Protocol vakorganisaties (BIJLAGE 06)

  • ACOD-LRB Vlaams-Brabant: Protocol voor akkoord (met als opmerking: ACOD-LRB blijft ijveren voor statutaire tewerkstelling.)

  • ACV Openbare Diensten: Protocol voor akkoord

  • VSOA Lokale en Regionale Besturen: /

De beslissing kent volgende inhoudelijke verantwoording :

In het kader van de volgende beleidsdoelstelling en actie uit het MJP 2020-2025 worden het organogram en de personeelsformatie op regelmatige tijdstippen bijgestuurd.

Beleidsdoelstelling 1:

Wij bouwen een moderne en professionele organisatie uit om een antwoord te kunnen bieden op de noden van onze burgers:

AP-1: We vullen het nieuw geïntegreerd organogram in tegen 31/12/2024: 

ACT-3: We sturen het organogram bij in functie van gewijzigde personeelsbehoeften.

 

Er wordt voorgesteld de personeelsformatie voor de dienst Gebouwen te wijzigen op basis van het rapport van Mondea "Capaciteitsbepaling dienst Gebouwen" (Mondea - oktober 2024) (BIJLAGE 01).

 

Functie diensthoofd Gebouwen

1. De functie van diensthoofd Gebouwen is uitdovend geplaatst in de personeelsformatie o.v. budgettair evenwicht i.k.v. "beslissing in extremis"

Op 29 augustus 2024 besliste de gemeenteraad om het organogram te wijzigen. Er werd een nieuwe afdeling Gebouwen / Facility voorzien.

Hierbij werd de functie van diensthoofd gebouwen (A1a-A3a) verplaatst naar de uitdovende contractuele personeelsformatie van de gemeente.

Zie besluit van 29 augustus 2024: BIJLAGE 04.

Deze functie werd uitdovend geplaatst omwille van het budgettaire evenwicht dat werd nagestreefd i.k.v. "beslissingen in extremis".

 

Onder "bijkomende info" werd in de beslissing van 29 augustus 2024 het volgende opgenomen:

Omwille van volgende redenen wordt deze beslissing niet als een "beslissing in extremis" beschouwd:

  • Deze beslissing omvat een verhoging van 1% van het personeelsbudget (t.o.v. MJPa5). Hiertegenover staat dat verschillende functies uit de personeelsformatie niet zijn ingevuld (cf. in juni 2024 slechts 83% van de personeelsformatie van de technische diensten ingevuld). 

  • De problematiek i.v.m. de technische diensten en de dienst Gebouwen in het bijzonder, en de cel Facility, werd sinds de start van de integratie gemeente / OCMW in 2019 reeds via diverse nota's en actieplannen voorgelegd, en er werden reeds diverse besluiten genomen en acties ondernomen (zie "motivering"). Deze acties hebben tot heden echter onvoldoende resultaat bereikt. Een verdere logische stap dringt zich op indien we de dienstverlening willen garanderen en de goede werking van de organisatie niet in het gedrang brengen.

  • Belangrijke risico's op vlak van organisatiebeheersing en op vlak van veiligheid (cf. gebouwenonderhoud / veiligheid en preventie / noodplanning) moeten verplicht ondervangen worden. Cf. Richtlijnen Audit Vlaanderen, Codex welzijn op het werk, Regelgeving veiligheid gebouwen (keuringen, ...), KB Noodplanning, ... (vanaf 2022 systematisch voorgelegd).

  • Risico's op vlak van psychosociaal welzijn (zie laatste personeelsbevraging i.k.v. interne omgevingsanalyse - november 2023). Voor de Technische diensten wordt o.a. aangegeven:
    • 37% van de medewerkers geeft aan dat er onvoldoende personeel is om de verwachte dienstverlening te garanderen.
    • 33% geeft aan dat er onvoldoende personeel is om de taken van de dienst uit te voeren.
    • 38% geeft aan dat de organisatie er onvoldoende in slaagt de juiste profielen aan te trekken.
    • 19% geeft aan teveel psychische belasting van het werk te ervaren

  • Er worden op korte termijn een aantal functies geschrapt of niet ingevuld waardoor het budget op korte termijn niet nodeloos verzwaard wordt:
    • afdelingshoofd technische diensten (A5a-A5b) wordt voorlopig niet ingevuld
      > te revalueren in nieuwe legislatuur hoe we dit aanpakken.
    • diensthoofd gebouwen (A1a-A3a)
      > Te evalueren na implementatie van deze formatiewijziging of deze functie nodig is of niet. Afdelingshoofd zal nu voorlopig rechtstreeks de medewerkers van de dienst Gebouwen aansturen.
    • administratief medewerker - cel Facility
      > Te evalueren na implementatie van deze formatiewijziging of deze functie nodig is of niet.

 

2. Vaststelling dat de invulling van de functie van diensthoofd Gebouwen op korte termijn noodzakelijk is

A. Rapport "Werklastmeting dienst Gebouwen / dienst Evenementen en VTI" (Mondea, oktober 2024) (BIJLAGE 01)

Dit rapport werd op 14 oktober 2024 ter kennisname voorgelegd aan het schepencollege.

Uit dit rapport blijkt dat een rechtstreeks diensthoofd voor de dienst gebouwen noodzakelijk is:

  • duidelijke structuur moet opgebouwd worden in de dienst;

  • visie diensthoofd / afdelingshoofd moet scherp gesteld worden;

  • begeleiding en structuur nodig voor nieuwe medewerkers;

  • intern werkingskader en kennisdeling nodig (mappenstructuur, project- en proceswerking, ...);

  • opvolging patrimoniumplan.


B. Rechtstreekse aansturing team Gebouwen

Uit de recente interventies van de Personeelsdienst blijkt dat rechtstreekse aansturing en coaching van het team van de dienst Gebouwen noodzakelijk is.

Het diensthoofd werd aangesteld als waarnemend afdelingshoofd om de nieuwe afdeling mee uit te bouwen. Als waarnemend afdelingshoofd is zij ook betrokken bij de opmaak van het MJP en het budget. Dit zijn bij de start van de legislatuur cruciale taken die dienen opgenomen te worden. In praktijk is het niet realistisch gebleken om de functies van diensthoofd en afdelingshoofd te combineren.


3. Voorstel: functie van diensthoofd Gebouwen opnieuw activeren in de salarisschaal A4a-A4b.

Er wordt bijgevolg voorgesteld om de functie van diensthoofd Gebouwen terug in te schrijven in de personeelsformatie. Hierbij wordt voorgesteld om ook de loonschaal van deze functie te wijzigen, namelijk A4a-A4b in plaats van A1a-A3a, en dit o.v.:

  • interne criteria: 

    • organisatiebrede verantwoordelijkheid

    • budgetverantwoordelijkheid

  • externe criteria:

    • knelpuntberoep en verwachtingen salarisschaal

 

De wijziging van de personeelsformatie betekent: verplaatsen van de functie van diensthoofd gebouwen van de uitdovende contractuele personeelsformatie naar de contractuele personeelsformatie, en aanpassen van de loonschaal, namelijk A4a-A4b in plaats van A1a-A3a.

Budgettaire impact van deze formatiewijziging: zie hieronder onder "bijkomende info".

 

Functies van projectleider gebouwen

Via interviews met medewerkers en via het opgemaakte patrimoniumplan werd bepaald hoeveel VTE projectleiders nodig is voor het uitvoeren van de lopende projecten. Hierbij werd tevens rekening gehouden met een inhaalbeweging die noodzakelijk is voor onderhoud van de gebouwen en renovaties.

Hieruit blijkt dat - i.f.v. het strategisch patrimoniumplan en om een inhaalbeweging te kunnen maken op vlak van bouwkundige staat en wettelijke verplichtingen - er nood is aan een extra capaciteit van 3,6 VTE projectleider.




Voorstel: 3,00 vte projectleider Gebouwen (A1a-A2a) inschrijven in de personeelsformatie

Gelet op de capaciteitsbepaling opgemaakt door Mondea wordt voorgesteld om 3 vte projectleider (A1a-A2a) in te schrijven in de personeelsformatie van de gemeente.

Deze functies zullen stapsgewijs ingevuld worden. Hierbij zal ook bekeken worden (ifv prioriteiten, projectplanning en draagkracht van de dienst) of er via een externe dienstverlener moet gewerkt worden.

Deze wijziging van de personeelsformatie betekent:

  • toevoegen van 3,00 vte projectleider (A1a-A2a) aan de contractuele personeelsformatie van de gemeente.

Budgettaire impact van deze formatiewijziging: zie hieronder onder "bijkomende info".

 

Hierbij wordt eveneens voorgesteld om de huidige functies van expert gebouwen (A1a-A3a) uitdovend te plaatsen en te vervangen door functies van projectleider gebouwen (A1a-A2a).

 

Functies vakman gebouwen (technische uitvoeringsdienst)

Er wordt voorgesteld de personeelsformatie effectief uit te breiden als volgt:

  • toevoegen van 3,00 vte vakman (D1-D3) aan de contractuele personeelsformatie van de gemeente.
De invulling van deze functies zal stelselmatig gebeuren in overleg met de betrokken leidinggevenden.


Loonschalen technische uitvoeringsdiensten

In dit kader loopt een onderzoek door de Personeelsdienst i.s.m. Probis en de diensthoofden van de technische uitvoeringsdiensten.

Het resultaat van dit onderzoek zal besproken worden i.k.v. de opmaak van het MJP.

Bijkomende info:

Financiële impact:

De financiële impact is de volgende:

Diensthoofd Gebouwen

De gemiddelde bruto jaarkost werkgever voor het voorzien van deze functie in de salarisschaal A4a-A4b bedraagt:

Schaal Brutojaarkost werkgever
(12 jaar anciënniteit)
A4a-A4b € 105.107,59

Het gemiddelde verschil tussen een functie A1a-A3a en A4a-A4b is € 11.630,92 (bruto jaarkost werkgever - 12 jaar anciënniteit).

Schaal Brutojaarkost werkgever
(12 jaar anciënniteit)
A4a-A4b € 105.107,59
A1a-A3a € 93.476,67

Het budget voor de invulling van deze functie dient voorzien te worden in de eerstvolgende meerjarenplan aanpassing.

 

Projectleiders Gebouwen

De gemiddelde bruto jaarkost werkgever voor het voorzien van 3,00 vte projectleider (A1a-A2a) bedraagt: € 271.483,17.

Schaal Brutojaarkost werkgever
(12 jaar anciënniteit)
A1a-A2a € 90.494,39

Het budget voor de invulling van deze functies dient voorzien te worden in de eerstvolgende meerjarenplan aanpassing.

Het omzetten van 2,00 vte expert Gebouwen (A1a-A3a) en 1,00 vte projectleider Gebouwen (A1a-A3a) naar 3,00 vte projectleider Gebouwen (A1a-A2a) betekent op termijn - € 2.982,28 per jaar per vte (gemiddelde bruto jaarkost werkgever - 12 jaar anciënniteit).

 

Vakmannen gebouwen

De gemiddelde bruto jaarkost werkgever voor het voorzien van 3,00 vte vakman (D1-D3) bedraagt: € 152.937,33.

Schaal Brutojaarkost werkgever
(12 jaar anciënniteit)
D1-D3 € 50.979,11

Het budget voor de invulling van deze functies dient voorzien te worden in de eerstvolgende meerjarenplan aanpassing.

Publieke stemming
Aanwezig: Peter PLESSERS, Bart LAEREMANS, Jelle DE WILDE, Kirsten HOEFS, Chantal LAUWERS, Trui OLBRECHTS, Philip ROOSEN, Karlijne VAN BREE, Jean-Paul WINDELEN, Manon BAS, Eddie BOELENS, William DE BOECK, Koen DEHAENE, Caroline DENIL, Linda DE PREE, Jean DEWIT, Tom GAUDAEN, Gilbert GOOSSENS, Stef GROSJEAN, Brigitte JANSSENS, Katrien LE ROY, Katleen ORINX, Luk RAEKELBOOM, Vincent VAN ACHTER, Gerlant VAN BERLAER, Rudi VAN HOVE, Bart VAN HUMBEECK, Yves VERBERCK, Karin VERTONGEN, Elke WOUTERS, Muriel VAN SCHEL
Voorstanders: Bart LAEREMANS, Jelle DE WILDE, Kirsten HOEFS, Chantal LAUWERS, Trui OLBRECHTS, Philip ROOSEN, Karlijne VAN BREE, Jean-Paul WINDELEN, Manon BAS, Eddie BOELENS, Koen DEHAENE, Caroline DENIL, Linda DE PREE, Jean DEWIT, Isabel GAISBAUER, Tom GAUDAEN, Stef GROSJEAN, Katrien LE ROY, Katleen ORINX, Peter PLESSERS, Luk RAEKELBOOM, Vincent VAN ACHTER, Gerlant VAN BERLAER, Rudi VAN HOVE, Bart VAN HUMBEECK, Yves VERBERCK, Karin VERTONGEN, Elke WOUTERS
Onthouders: William DE BOECK, Gilbert GOOSSENS, Brigitte JANSSENS
Resultaat: Met 27 stemmen voor, 3 onthoudingen
BESLUIT

Enig artikel.

Akkoord te gaan met de volgende wijzigingen van de personeelsformatie:

  • Verplaatsen van de volgende functie naar de contractuele personeelsformatie van de gemeente, waardoor deze niet langer uitdovend is, en aanpassen van de salarisschaal:
    • 1,00 vte diensthoofd Gebouwen (A1a-A3a) wordt 1,00 vte diensthoofd Gebouwen (A4a-A4b).
  • Uitbreiden van de contractuele personeelsformatie van de gemeente:
    • 6,00 vte projectleider Gebouwen (A1a-A2a) (3,00 vte hiervan wordt geblokkeerd in de personeelsformatie tot uitdoving van de onderstaande functies van expert (A1a-A3a) en projectleider (A1a-A3a) voor de dienst Gebouwen) en
    • 3,00 vte vakman Gebouwen (D1-D3).
  • Verplaatsen van de volgende functies naar de uitdovende contractuele personeelsformatie van de gemeente:
    • 2,00 vte expert Gebouwen (A1a-A3a) en
    • 1,00 vte projectleider Gebouwen (A1a-A3a).