Mon 23/06/2025 - 16:00 collegezaal
Het vast bureau keurt de notulen van de vorige vergadering goed.
Het vast bureau neemt kennis van de ingevulde vragenlijst 2025 voor de evaluatie van het gecontroleerd jaar 2024 inzake minimale normen en gaat akkoord met de bezorging aan security@ksz-bcss.fgov.be en aan dpo@mi-is.be in kopie.
Het vast bureau neemt kennis van de e-mail van het Agentschap voor Binnenlands Bestuur van 12 mei 2025 i.v.m. het aanvullen van de personeelsdatabank, evenals van het feit dat de Personeelsdienst de personeelsdatabank vervolledigd heeft in Loket voor Lokale Besturen op 10 juni 2025, en dit voor gemeente en OCMW.
Het vast bureau keurt maandelijks de lonen en onregelmatige prestaties (overuren en toeslagen voor prestaties nacht/zaterdag/zondag/feestdagen) goed.
Het vast bureau neemt kennis van het feit dat bijkomende ondersteuning nodig is voor de definitieve omschakeling naar het nieuwe planningssysteem van het WZC Ter Biest en keurt in dit kader de offerte van Dehora goed.
Het vast bureau gaat akkoord met het inzetten van jobstudenten met zorgkundig visum en jobstudent polyvalent medewerkers voor het woonzorgcentrum Ter Biest.
Het vast bureau neemt kennis van de resultaten van de verkorte aanwervingsprocedure voor de functie van medewerker keuken (IFIC 4).
Het vast bureau werft een deeltijdse (0,50 vte) medewerker keuken (IFIC 4) bij WZC Ter Biest met een vervangingsovereenkomst aan met ingang van 1 juli 2025.
Het vast bureau werft een deeltijdse (0,30 vte) kinesitherapeut (IFIC 15) bij WZC Ter Biest met een vervangingsovereenkomst aan met ingang van 3 juni 2025.
Het vast bureau neemt kennis van een ongewettigde afwezigheid en het proces-verbaal van hoorzitting hierover en beslist de arbeidsovereenkomst van het desbetreffende personeelslid tijdelijk in onderling akkoord te schorsen.
Het vast bureau gaat akkoord met de organisatie van de intervisietrajecten voor de maatschappelijk werkers onder begeleiding van de Interactie Academie en de kost van deze vorming te betalen van het vormingsbudget.
Het vast bureau neemt kennis van de communicatiemaatregelen die genomen worden in het kader van het hitteplan 2025.
Het vast bureau keurt het verslag van nazicht van de offertes van 13 juni 2025 voor de opdracht “Leveren en monteren van terrasmeubilair voor het Lokaal Dienstencentrum Ter Borre”, opgesteld door de dienst Aankoop en Facility, goed en laat dit integraal deel uitmaken van deze beslissing.
Het vast bureau gunt aan de economisch meest voordelige regelmatige bieder (op basis van de beste prijs-kwaliteitsverhouding), zijnde de firma Chairpoint bv, Brusselsesteenweg 333A te 1785 Merchtem tegen het nagerekende offertebedrag van € 10.510,00 excl. btw of € 12.717,10 incl. btw en laat de uitvoering gebeuren overeenkomstig de lastvoorwaarden vastgelegd in het bestek met nr. 2025/1168.
Het vast bureau keurt het verslag van nazicht van 17 juni 2025 voor de opdracht raamovereenkomst voor het aanstellen van gespecialiseerde voetverzorgers voor het woonzorgcentrum (WZC) Ter Biest en het Lokaal Dienstencentrum (LDC) Ter Borre voor een periode van 4 jaar, opgesteld door de dienst Aankoop & Facility, goed en laat dit integraal deel uitmaken van deze beslissing.
Het vast bureau gunt aan de firma met de enige offerte (op basis van de beste prijs-kwaliteitverhouding), zijn de firma:
Het vast bureau laat de uitvoering gebeuren overeenkomstig de lastvoorwaarden vastgelegd in het bestek met nr. 2025/1155.
Het vast bureau neemt kennis van de consolidatie van dit dossier door MEDEX, waarbij het dossier wordt afgesloten zonder restletsel en blijvende arbeidsongeschiktheid.
Het vast bureau gunt de opdrachten zoals opgenomen in het register ad hoc en keurt de volgende bestelaanvragen goed wat het exploitatiebudget 2025 betreft: nummers 449-462.
Het vast bureau neemt kennis van de rekenmodule die VVSG uitwerkte voor de raming van de impact op de uitgaven leefloon en extra personeelsinzet voor het OCMW in het kader van de beperking in tijd van de werkloosheidsuitkering vanaf 1 januari 2026.
Het vast bureau neemt kennis van de geraamde netto bijkomende uitgaven voor het OCMW Grimbergen.
Voor de periode 2026-2029:
Extra kost voor de uitbetaling van leefloon, a rato van 67,09 extra dossiers, rekening houdende met de huidige federale toelage van 55% is 1.685.981,61 euro. Extra kost voor de inzet van bijkomend personeel, a rato van 1,68 VTE maatschappelijk werker, rekening houdende met de huidige federale personeelssubsidies is 347.027,3 euro.
Er kon bij deze ramingen nog geen inschatting worden gemaakt van de aangekondigde extra federale subsidies voor de OCMW's.
Het vast bureau gaat akkoord met de ondertekening van het addendum bij de gebruikersovereenkomst van 22 april 2025 tussen OCMW Grimbergen en vzw CM Service Patrimonium.
Het vast bureau gaat akkoord met de ondertekening van het protocol voor de elektronische mededeling van persoonsgegevens van Fluvius CV naar OCMW Grimbergen.
Het vast bureau neemt kennis van de oproep van het Agentschap Opgroeien van 28 mei 2025 over nieuwe plaatsen met subsidie inkomenstarief. Voor Grimbergen worden er 32 inkomensgerelateerde opvangplaatsen beschikbaar gesteld. De adviescriteria en de procedure voor de kinderopvanginitiatieven zoals goedgekeurd door de raad voor maatschappelijk welzijn op 31 augustus 2023 staan gepubliceerd op de website van het lokaal bestuur.
Het loket kinderopvang volgt de ingediende aanvragen op en legt het advies lokaal bestuur voor aan het vast bureau uiterlijk eind september 2025. Het loket kinderopvang dient het advies van het lokaal bestuur in bij het Agentschap Opgroeien uiterlijk tegen 14 oktober 2025.
Het vast bureau neemt kennis van de stand van zaken betreft de actieve kinderopvangorganisatoren op het grondgebied Grimbergen naar aanleiding van de oproep voor nieuwe plaatsen met subsidie inkomenstarief.
Het vast bureau neemt kennis van de getoonde interesse in het opstarten van kinderopvang door organisator i-mens en Helan op het grondgebied Grimbergen naar aanleiding van de oproep voor nieuwe plaatsen met subsidie inkomenstarief.
Het vast bureau keurt het inschakelen van een zelfstandig verpleegkundige voor het woonzorgcentrum Ter Biest tijdens het weekend van 28 en 29 juni 2025 goed.
Het vast bureau keurt het inschakelen van een zelfstandig verpleegkundige voor het woonzorgcentrum Ter Biest tijdens de zomermaanden (juli) goed.
Het vast bureau: