Terug
Gepubliceerd op 23/05/2025

Besluit  GEMEENTERAAD

do 24/04/2025 - 19:00

Mededeling vacatures in het operationeel en logistiek kader in de tweede mobiliteitscyclus van het erratum 2025 van de Geïntegreerde Politie - Kennisname

Aanwezig: Daan VERTONGEN, voorzitter gemeenteraad
Bart LAEREMANS, burgemeester
Ewoud DE MEYER, Jelle DE WILDE, Kirsten HOEFS, Chantal LAUWERS, Trui OLBRECHTS, Philip ROOSEN, Karlijne VAN BREE, schepenen
Manon BAS, Eddie BOELENS, Nicolas BOURGEOIS, Randy BUELENS, Ann DAAMEN, William DE BOECK, Soufian FAROUK, Isabel GAISBAUER, Tom GAUDAEN, Dieter GOOVAERTS, Britt JOHN, Katrien LE ROY, Luca MATON, Katleen ORINX, Wim ROBBERECHTS, Patricia SEGERS, Ann SELLESLAGH, Gerlant VAN BERLAER, Laurent VANBINST, Eliane VANCRAENENBROECK, Bart VAN HUMBEECK, Karin VERTONGEN, gemeenteraadsleden
Muriel VAN SCHEL, algemeen directeur
Verontschuldigd: Dirk MOENS, Erkut OVALI, gemeenteraadsleden

De gemeenteraad neemt kennis van de publicatie van de vacante betrekkingen van de politiezone Grimbergen in de tweede mobiliteitscyclus van het erratum 2025 van de Geïntegreerde Politie.

Volgende vacatures in het operationeel en administratief kader werden gepubliceerd:

  • 1 voltijdse betrekking van inspecteur van politie - dossierbeheerder APO lokaal informatiekruispunt;
  • 1 voltijdse betrekking van inspecteur van politie - intelligence.
De volgende bepalingen zijn van toepassing inzake de bevoegdheid:

De wet van 7 december 1998 tot organisatie van een geïntegreerde politiedienst gestructureerd op twee niveaus.

De beslissing wordt genomen op grond van:
  • Het koninklijk besluit van 30 maart 2001 tot regeling van de rechtspositie van het personeel van de politiediensten inzonderheid Deel VI – Het doeltreffende inzetten van personeel, Titel II – De inplaatsstelling van het personeel, Hoofdstuk II – De regeling van de mobiliteit.
  • Het koninklijk besluit van 20 november 2001 tot vaststelling van de nadere regels inzake de mobiliteit van het personeel van de politiediensten.
  • De omzendbrief GPI 15 van 24 januari 2002 betreffende de toepassing van de mobiliteitsregeling in de geïntegreerde politie, gestructureerd op twee niveaus, ten behoeve van de lokale verantwoordelijke overheden in de politiezones.
 
  • Het besluit van de gemeenteraad van 28 april 2005 over de selectiecommissies van de lokale politie voor de aanwervingen via mobiliteit.
  • Het besluit van de gemeenteraad van 21 december 2017 over de goedkeuring van de nieuwe personeelsformatie: binding & maatwerk.
  • Het besluit van de gemeenteraad van 24 januari 2019 de goedkeuring van de permanente openstelling van de vacant te verklaren betrekkingen in het operationeel en administratief en logistiek kader van de politie te begeven bij de mobiliteitscycli 2019.
  • Het besluit van de gemeenteraad van 24 september 2020 tot akkoord met de permanente openstelling van de vacant te verklaren betrekkingen in het operationeel en administratief en logistiek kader van de politie te begeven bij de mobiliteitscycli 2020-2024.
 
  • Het besluit van het college van burgemeester en schepenen van 7 april 2025 betreffende "Mededeling vacatures in het operationeel en logistiek kader in de tweede mobiliteitscyclus van het erratum 2025 van de Geïntegreerde Politie - Bekrachtiging".
De beslissing houdt rekening met volgende adviezen:

/

De beslissing kent volgende inhoudelijke verantwoording:

De directie van de mobiliteit en het personeelsbeheer van de Geïntegreerde Politie vraagt om ten laatste op 14 maart 2025 de behoeften voor de tweede mobiliteitscyclus van het erratum 2025 kenbaar te maken.

 

Volgende vacatures in het operationeel en administratief kader werden gepubliceerd:

  • 1 voltijdse betrekking van inspecteur van politie - dossierbeheerder APO lokaal informatiekruispunt;
  • 1 voltijdse betrekking van inspecteur van politie - intelligence.

 

Na delegatie door de gemeenteraad, beslist het college van burgemeester en schepenen om de vacatures te publiceren en deze beslissing te bekrachtigen. De gemeenteraad dient hiervan kennis te nemen. 

Bijkomende info:

In de begroting van de lokale politie zijn de nodige kredieten voorzien.

BESLUIT:

Enig artikel.

Kennis te nemen van de publicatie van de vacante betrekkingen bij de politiezone Grimbergen, overgemaakt aan de directie van de mobiliteit en het personeelsbeheer van de Geïntegreerde Politie voor publicatie in de tweede mobiliteitscyclus van het erratum 2025.

Volgende vacatures in het operationeel en administratief kader werden gepubliceerd:

  • 1 voltijdse betrekking van inspecteur van politie - dossierbeheerder APO lokaal informatiekruispunt;
  • 1 voltijdse betrekking van inspecteur van politie - intelligence.