De voorzitter opent de zitting op 16/05/2024 om 19:10.
Aanwezig: Ronny De Sterck, coördinator financiële planning.
Waarnemend lid Karin VERTONGEN werd aangeduid door effectief lid Peter PLESSERS om hem te vervangen en treedt bijgevolg op als effectief lid in deze vergadering.
Artikel 37, §9 Huishoudelijk reglement, goedgekeurd in zitting van 25 februari 2019:
De gemeenteraadscommissies kunnen geldig vergaderen, ongeacht het aantal aanwezige leden.
Commissieleden kunnen zich tijdens een vergadering laten vervangen door raadsleden van dezelfde fractie.
Effectieve leden:
Waarnemend commissielid Karin VERTONGEN werd aangeduid door effectief commissielid Peter PLESSERS om hem te vervangen in de vergadering (mondeling medegedeeld).
/
Enig artikel.
Kennis te nemen dat volgende effectieve leden vervangen worden voor onderhavige vergadering en dus recht hebben op presentiegeld:
verontschuldigd effectief lid |
vervangend lid |
| Peter PLESSERS | Karin VERTONGEN |
Artikel 37.
§ 1 De raad richt de volgende zeven commissies op die zijn samengesteld uit gemeenteraadsleden:
1° personeel en organisatie;
2° financiën;
3° infrastructuur;
4° omgeving;
5° mobiliteit;
6° een commissie die waakt over de afstemming van het gemeentelijk beleid op het beleid van de intergemeentelijke samenwerkingsverbanden;
7° verenigde commissie.
Deze commissies hebben als taak het voorbereiden van de besprekingen in de gemeenteraadszittingen, het verlenen van advies en het formuleren van voorstellen over de wijze waarop vorm wordt gegeven aan de inspraak van de bevolking telkens als dat voor de beleidsvoering wenselijk wordt geacht.
De commissies kunnen steeds deskundigen en belanghebbenden horen.
§ 2. De verenigde gemeenteraadscommissie is samengesteld uit alle leden van de gemeenteraad. Alle andere commissies zijn samengesteld uit 13 stemgerechtigde raadsleden. De voorzitter kan worden aangewezen onder de raadsleden die geen lid zijn van de commissie. In dat geval heeft de voorzitter geen stemrecht.
(...)
§ 7. Elke commissie wordt voorgezeten door een gemeenteraadslid. De leden van het college van burgemeester en schepenen kunnen geen voorzitter zijn van een commissie. De gemeenteraad duidt de voorzitters van de commissies aan.
§ 8. De gemeenteraadscommissies worden bijeengeroepen door de voorzitters van de commissies en dit op vraag van het college van burgemeester en schepenen. Behalve in spoedeisende gevallen, geschiedt de bijeenroeping via e-notulen aan alle leden van de gemeenteraadscommissie (effectieve leden en leden die als waarnemer kunnen zitting hebben), ten minste acht dagen voor de dag van de vergadering. De oproeping vermeldt de agenda, dag, uur en plaats van de vergadering. Deze informatie wordt eveneens bekendgemaakt aan het publiek door publicatie op de gemeentelijke website.
§ 9. De gemeenteraadscommissies kunnen geldig vergaderen, ongeacht het aantal aanwezige leden. Commissieleden kunnen zich tijdens een vergadering laten vervangen door raadsleden van dezelfde fractie.
§ 10. De gemeenteraadscommissievergaderingen zijn in principe openbaar onder dezelfde voorwaarden als voor de gemeenteraad (zie art. 4 tem. 6 van dit reglement). De raadsleden kunnen, zonder stemrecht, de vergaderingen van de commissies waarvan zij geen deel uitmaken, bijwonen. De leden van het college en de algemeen directeur kunnen als waarnemend lid de gemeenteraadscommissievergaderingen bijwonen.
§ 11. Vooraleer aan vergaderingen deel te nemen, tekenen de leden van elke gemeenteraadscommissie een aanwezigheidslijst, die aan de algemeen directeur wordt bezorgd.
Artikel 38.
Alle leden van de gemeenteraadscommissie zijn stemgerechtigd, met uitsluiting van de waarnemende leden, de krachtens art. 37, §2 aangestelde voorzitter, de deskundigen en de eventuele belanghebbenden. De leden van de commissies stemmen, zoals in de gemeenteraad, nooit geheim, behalve in de gevallen zoals in art. 27, §4 van dit reglement.
Artikel 39.
Het ambt van secretaris van elke raadscommissie wordt waargenomen door één of meer personeelsleden van de gemeente, op voorstel van de algemeen directeur, aangewezen door het college van burgemeester en schepenen. Een afschrift van het verslag wordt via e-notulen verzonden aan ieder commissielid en aan elke fractieleider.
Teneinde de cijfers van de jaarrekening binnen een meerjarig perspectief te kunnen interpreteren, overloopt de bijzonder rekenplichtige enkele kerncijfers aan de hand van slides en grafieken.
Commissielid Dewit merkt op dat de huurgelden die de politiezone dient te betalen voor het gebruik van het commissariaat niet meer zijn dan een vestzak-broekzak-operatie. De bijzonder rekenplichtige bevestigt dit en geeft mee dat voormalig schepen van financiën De Boeck de geestelijke vader van deze werkwijze is. Op die manier kan immer geanticipeerd worden voor het geval politiezone Grimbergen zou overgaan in een meergemeentezone. Het gemeentebestuur zou dan ook door de nieuwe zone worden vergoed voor het gebruik van het commissariaat.
Commissielid Boelens informeert in welke mate er, naast de inhaalbeweging die plaatsvond inzake aanwerving van administratieve medewerkers (calogs), ook schot zit in het aantrekken van bijkomend blauw op de straat. De korpschef stelt dat hier constant aan gewerkt wordt, maar geeft mee dat taken in tussentijd meer en meer door administratieve krachten ingevuld worden. Zo wordt de taak van de wijkinspecteur, die zich ter plaatste dient te begeven om burgers in te schrijven, soms bijvoorbeeld ingevuld door een calog, wat in se indruist tegen de basisfilosofie. Meer en meer taken worden op die manier gescreend en in de mate van het mogelijke uitgevoerd door administratieve krachten. Voorbereiden van dossiers, raadplegen van politionele databanken,… meer en meer taken worden uit noodzaak overgeheveld. Dit kan beschouwd worden als een efficiëntie-oefening, maar dan wel uit noodzaak opdat de basistaken uitgevoerd kunnen worden. In 2024 worden 4 agenten verwacht die hun opleiding voltooid hebben. Belangrijk om weten is wel dat wanneer kandidaten aangetrokken worden, deze doorgaans eerst nog een opleiding van één jaar moeten voltooien.
Commissielid Boelens polst of dit fenomeen zich in alle zones rond Brussel voordoet of dat het een zuiver Grimbergs probleem is. De korpschef geeft mee dat het verschilt van zone tot zone; op sommige plaatsen is de situatie iets beter, maar elders dan weer slechter. Hoewel er steeds sprake is van een uitstroom richting Brussel, kan worden vastgesteld dat ook de Brusselse zone met een personeelstekort kampt. Nog volgens de korpschef werd op federaal vlak destijds een fout gemaakt door een rekruteringsstop in te lassen.
Commissielid Boelens wenst te weten of de financiële impact van ANPR-camera’s ook in de budgetten van de zone zijn terug te vinden. De bijzonder rekenplichtige geeft mee dat de ANPR-camera’s via de zone werden aangekocht. De korpschef stelt dat de politie inderdaad instaat voor de 4 vaste ANPR-camera’s, maar dat de trajectcontroles via het gemeentebestuur verlopen. De bijzonder rekenplichtige geeft mee dat er voor de trajectcontroles binnen de zone wel een administratieve functie werd voorzien. De korpschef verduidelijkt dat de zone verwerkingsverantwoordelijke van de vaststellingen is, maar dat de afhandeling verloopt via de sanctionerend ambtenaar (Haviland). Commissielid Roosen vult aan dat via decreet voorzien is dat de aankoop van de infrastructuur inzake trajectcontroles, zowel hard- als software, via het gemeentebestuur dient te verlopen. Pas dan kan ingestapt worden in het systeem van GAS-5.
Commissielid De Boeck merkt op dat bij levering van gas (330/125-13) een aanzienlijk bedrag gebudgetteerd werd (€65.000), maar slecht een bescheiden bedrag werd aangerekend (€11.000). Het commissielid vindt dit bizar aangezien doorgaans toch met voorschotten wordt gewerkt. (Uit navraag bij de politiezone blijkt dat de facturen van het Vlaams Energiebedrijf (VEB), zijnde de instantie die instaat voor de levering van zowel gas als elektriciteit, verkeerdelijk eerst op de post ‘elektriciteit’ werden geboekt, zelfs indien het ‘gas’ betrof. Dit wordt aangepast vanaf 2024.)
Commissielid De Boeck stelt dat er geen terugvorderingen van personeelsuitgaven en voordelen in natura gebudgetteerd werden, maar er toch om en bij de €33.000 gerealiseerd werd. De bijzonder rekenplichtige geeft mee dat een deel van deze ontvangsten betrekking heeft op de individuele bijdrage voor maaltijdcheques. (BIJLAGE 6 – zie toelichting Teamleider Personeel & Welzijn van de politiezone)
Commissielid De Boeck informeert naar wat de afkorting NAVAP juist impliceert. De bijzonder rekenplichtige geeft mee dat dit systeem voorafgaat aan het pensioen; een soort van prepensioen. De korpschef stelt dat de afkorting staat voor: non-activiteit voorafgaand aan de pensionering. Vanaf de leeftijd van 58 jaar kan men dit aanvragen.
Commissielid De Boeck wijst op de grote afwijking op artikel 33005/465-48 waar €789.000 aan ontvangsten gebudgetteerd werd, maar slechts €446.000 aan vastgestelde rechten werd geboekt. De bijzonder rekenplichtige geeft mee dat dit de ontvangsten uit het verkeersveiligheidsfonds betreft. Deze geraamde ontvangsten worden doorgaans zeer laat gecommuniceerd, meestal zelfs op het ogenblik dat de budgetten reeds opgemaakt zijn. In deze gevallen wordt dan de raming van het voorgaande jaar overgenomen. Dat verklaart waarom er zich afwijkingen kunnen voordoen. In elk geval is het zo dat er elk jaar nog afrekeningen uit voorgaande jaren ontvangen worden. Zo staat in de jaarrekening van 2023 bijvoorbeeld nog een afrekening uit het verkeersveiligheidsfonds van 2018 voor een bedrag van €381.569,88
Commissielid De Boeck informeert naar wat er geboekt wordt onder ‘interesten op toegestane leningen’ (33001-261-03). Het commissielid meent zich immers te herinneren dat de politiezone geen leningen aanhoudt. De bijzonder rekenplichtige verduidelijkt dat het inkomsten betreft uit het zogenaamde correctiemechanisme. De federale overheid nam destijds de rijkswachterskazernes over en voorzag hierbij in een vergoeding, ook voor de zones die niet over een dergelijke kazerne beschikten. De politiezone ontvangt hiervoor jaarlijks een tegemoetkoming en dient deze te boeken op de artikels 33001/261-03 en 33001/891-01.
Commissielid De Boeck vraagt toelichting bij de balans, meer bepaald bij de post ‘Materiele vaste activa - gebouwen en hun gronden’ waarop €935.076,01 voorzien is. Het commissielid wenst te weten over welk onroerend goed het gaat, aangezien hij vermoedt dat het politiecommissariaat verkeerdelijk opgenomen werd. (zie BIJLAGEN 1a & 1b: het betreft de grond van de voormalige rijkswachtsite aan de Vilvoordsesteenweg, die haast een kwarteeuw geleden ingebracht werd op de balans van de zone. Er wordt intern bekeken hoe dit geregulariseerd kan worden.)
Het commissielid wenst uit balans ook nog toelichting bij de posten:
Enig artikel.
Kennis te nemen van de begrotingsrekening 2023, de balans op 31 december 2023 en de resultatenrekening over het dienstjaar 2023 van Politiezone Grimbergen, met volgende kenmerken (bedragen in euro):
BEGROTINGSREKENING OVER HET DIENSTJAAR 2023
BALANS PER 31 DECEMBER 2023
RESULTATENREKENING OVER HET DIENSTJAAR 2023
Artikel 37.
§ 1 De raad richt de volgende zeven commissies op die zijn samengesteld uit gemeenteraadsleden:
1° personeel en organisatie;
2° financiën;
3° infrastructuur;
4° omgeving;
5° mobiliteit;
6° een commissie die waakt over de afstemming van het gemeentelijk beleid op het beleid van de intergemeentelijke samenwerkingsverbanden;
7° verenigde commissie.
Deze commissies hebben als taak het voorbereiden van de besprekingen in de gemeenteraadszittingen, het verlenen van advies en het formuleren van voorstellen over de wijze waarop vorm wordt gegeven aan de inspraak van de bevolking telkens als dat voor de beleidsvoering wenselijk wordt geacht.
De commissies kunnen steeds deskundigen en belanghebbenden horen.
§ 2. De verenigde gemeenteraadscommissie is samengesteld uit alle leden van de gemeenteraad. Alle andere commissies zijn samengesteld uit 13 stemgerechtigde raadsleden. De voorzitter kan worden aangewezen onder de raadsleden die geen lid zijn van de commissie. In dat geval heeft de voorzitter geen stemrecht.
(...)
§ 7. Elke commissie wordt voorgezeten door een gemeenteraadslid. De leden van het college van burgemeester en schepenen kunnen geen voorzitter zijn van een commissie. De gemeenteraad duidt de voorzitters van de commissies aan.
§ 8. De gemeenteraadscommissies worden bijeengeroepen door de voorzitters van de commissies en dit op vraag van het college van burgemeester en schepenen. Behalve in spoedeisende gevallen, geschiedt de bijeenroeping via e-notulen aan alle leden van de gemeenteraadscommissie (effectieve leden en leden die als waarnemer kunnen zitting hebben), ten minste acht dagen voor de dag van de vergadering. De oproeping vermeldt de agenda, dag, uur en plaats van de vergadering. Deze informatie wordt eveneens bekendgemaakt aan het publiek door publicatie op de gemeentelijke website.
§ 9. De gemeenteraadscommissies kunnen geldig vergaderen, ongeacht het aantal aanwezige leden. Commissieleden kunnen zich tijdens een vergadering laten vervangen door raadsleden van dezelfde fractie.
§ 10. De gemeenteraadscommissievergaderingen zijn in principe openbaar onder dezelfde voorwaarden als voor de gemeenteraad (zie art. 4 tem. 6 van dit reglement). De raadsleden kunnen, zonder stemrecht, de vergaderingen van de commissies waarvan zij geen deel uitmaken, bijwonen. De leden van het college en de algemeen directeur kunnen als waarnemend lid de gemeenteraadscommissievergaderingen bijwonen.
§ 11. Vooraleer aan vergaderingen deel te nemen, tekenen de leden van elke gemeenteraadscommissie een aanwezigheidslijst, die aan de algemeen directeur wordt bezorgd.
Artikel 38.
Alle leden van de gemeenteraadscommissie zijn stemgerechtigd, met uitsluiting van de waarnemende leden, de krachtens art. 37, §2 aangestelde voorzitter, de deskundigen en de eventuele belanghebbenden. De leden van de commissies stemmen, zoals in de gemeenteraad, nooit geheim, behalve in de gevallen zoals in art. 27, §4 van dit reglement.
Artikel 39.
Het ambt van secretaris van elke raadscommissie wordt waargenomen door één of meer personeelsleden van de gemeente, op voorstel van de algemeen directeur, aangewezen door het college van burgemeester en schepenen. Een afschrift van het verslag wordt via e-notulen verzonden aan ieder commissielid en aan elke fractieleider.
Het diensthoofd financiën, de adjunct-financieel directeur en de coördinator financiële planning lichten een powerpointpresentatie toe waarin de belangrijkste cijfers van gemeente en OCMW met betrekking tot 2023 vervat zitten.
Commissielid Boelens vraagt zich af of de ontvangsten uit de aanvullende personenbelasting, na de bijzondere berekening ervan in 2023, de volgende jaren dan opnieuw zullen dalen. Het diensthoofd financiën bevestigt dit: in 2023 werd uitzonderlijk 14 maanden doorgestort, waardoor de ontvangsten in 2024 (waar terug gewoon 12 maanden uitbetaald worden) lager zullen uitvallen, maar vanaf dan wel
weer aantrekken.
Commissielid De Boeck merkt op dat voor de belasting op tweede verblijven slechts een beperkt bedrag gerealiseerd werd in vergelijking met wat gebudgetteerd werd. Het diensthoofd financiën stelt dat het inkohieringsmoment bepalend is en een deel van de belasting slechts in 2024 werd gevestigd.
Commissielid Gaudaen geeft mee dat in het gemeentefonds ook de sectorsubsidies voor onder meer sport en jeugd voorzien zijn en vraagt of deze toelagen geïndexeerd worden. De financieel directeur geeft mee dat het zuivere gemeentefonds jaarlijks met 3,5% geïndexeerd wordt, maar dat de sectorsubsidies aan een nulgroei onderworpen zijn.
Commissielid Boelens polst in welke mate het zogenaamde BOT (belasting op opvang en transport van afvalwater) in 2023 integraal aangewend werd. Volgens het commissielid werden er in 2023 niet overdreven veel rioleringswerken uitgevoerd. Het diensthoofd financiën stelt dat de rapportering inzake het BOT pas in september ingediend moet worden en dat men er thans bijgevolg nog geen volledig zicht op heeft. Commissielid Hoefs geeft aan dat er wel degelijk heel wat rioleringswerken verricht werden, met name in onder meer Lakensestraat, Otto De Mentock, Beiaardlaan, Lagesteenweg en Bakkerstraat. Nog volgens het commissielid Hoefs kunnen ook onderhoudswerken als verantwoording worden ingebracht.
Commissielid Boelens herinnert zich dat de opbrengsten uit het uitbestede beheer van de textielcontainers voor sociale doeleinden ingezet zouden worden. De adjunct-financieel directeur meldt dat dit inderdaad aangewend wordt voor het project Winkel Welkom. De commissielid Olbrechts stelt dat de huur en de personeelskost van de sociale kruidenier gedragen worden.
Commissielid Boelens informeert waar de zogenaamde loods van Holbrecht zich bevindt. Commissielid Olbrechts verduidelijkt dat het de loods van Van Marcke aan het kinderdagverblijf betreft.
Commissielid Boelens wenst een detail te bekomen van de uitgave ten belope van €695.481, die in het kader van de nieuwe zijvleugel van het gemeentehuis in 2023 betaald werd. Het commissielid wenst te weten welk deel van deze uitgaven betrekking heeft op het afgevoerde project. De financieel directeur stelt dat hij een detail van de facturen als bijlage aan het verslag zal toevoegen en verduidelijkt dat een deel van de eerder uitgevoerde prestaties uiteraard wel dienstig blijft in het kader van het huidige ontwerp. (BIJLAGEN 5a & 5b)
Commissielid Boelens polst hoeveel beweegbanken er aangekocht werden en waar deze zijn terug te vinden. Commissielid Olbrechts antwoordt dat dergelijke banken werden geplaatst in Humbeek aan het kanaal, aan Ter Borre, aan het voetbalveld van Beigem en in het Prinsenbos. Er werd voor geopteerd om dit op het budget van het OCMW te voorzien, aangezien het een welzijnsproject betreft.
Commissielid Boelens verwijst naar de toename van de schuldenlast, maar geeft aan hier tijdens de raadszitting op terug te komen.
Commissielid De Boeck wenst te weten voor welk bedrag er op 31 december 2023 aan vaste termijnkredieten werd aangehouden. Het diensthoofd financiën geeft mee dat toen een bedrag van 8,4 miljoen euro was aangevraagd. Het commissielid wenst te weten welk bedrag op heden op dergelijke manier wordt opgenomen en tegen welke rentevoet. De financieel directeur stelt dit te zullen opnemen in het verslag. (Op datum van 22 mei 2024 betreft het een opgenomen bedrag van €12.800.000; de laatst bekomen rentevoet bedroeg 4,58%).
Commissielid De Boeck verwijst naar de belasting op de exploitatie van kampeerterreinen en meldt dat hier geen ontvangst gerealiseerd werd. Het diensthoofd financiën stelt dat de inkohiering van deze belasting in 2024 heeft plaatsgevonden.
Commissielid De Boeck verwijst naar de tabel met het overzicht van de personeelsinzet en stelt dat er wel een overzicht van voltijds equivalenten en het aantal koppen is voorzien, maar dat dit afgezet dient te worden tegen het personeelskader. Het diensthoofd financiën geeft mee dat dit in de ter beschikking gestelde tabel wel degelijk gebeurd is.
Commissielid Boelens informeert in welke mate de verkoop van het appartement te Nieuwelaan de enige verkoop van onroerend goed is geweest. Het commissielid herinnert zich ook nog de verkoop van een landbouwgrond in de Drijfstraat. De adjunct-financieel directeur geeft mee dat deze laatste verkoop reeds eind 2022 werd voltrokken.
Enig artikel.
Kennis te nemen van de jaarrekening over het financiële boekjaar 2023, met volgende kenmerken (bedragen in euro):
Artikel 37.
§ 1 De raad richt de volgende zeven commissies op die zijn samengesteld uit gemeenteraadsleden:
1° personeel en organisatie;
2° financiën;
3° infrastructuur;
4° omgeving;
5° mobiliteit;
6° een commissie die waakt over de afstemming van het gemeentelijk beleid op het beleid van de intergemeentelijke samenwerkingsverbanden;
7° verenigde commissie.
Deze commissies hebben als taak het voorbereiden van de besprekingen in de gemeenteraadszittingen, het verlenen van advies en het formuleren van voorstellen over de wijze waarop vorm wordt gegeven aan de inspraak van de bevolking telkens als dat voor de beleidsvoering wenselijk wordt geacht.
De commissies kunnen steeds deskundigen en belanghebbenden horen.
§ 2. De verenigde gemeenteraadscommissie is samengesteld uit alle leden van de gemeenteraad. Alle andere commissies zijn samengesteld uit 13 stemgerechtigde raadsleden. De voorzitter kan worden aangewezen onder de raadsleden die geen lid zijn van de commissie. In dat geval heeft de voorzitter geen stemrecht.
(...)
§ 7. Elke commissie wordt voorgezeten door een gemeenteraadslid. De leden van het college van burgemeester en schepenen kunnen geen voorzitter zijn van een commissie. De gemeenteraad duidt de voorzitters van de commissies aan.
§ 8. De gemeenteraadscommissies worden bijeengeroepen door de voorzitters van de commissies en dit op vraag van het college van burgemeester en schepenen. Behalve in spoedeisende gevallen, geschiedt de bijeenroeping via e-notulen aan alle leden van de gemeenteraadscommissie (effectieve leden en leden die als waarnemer kunnen zitting hebben), ten minste acht dagen voor de dag van de vergadering. De oproeping vermeldt de agenda, dag, uur en plaats van de vergadering. Deze informatie wordt eveneens bekendgemaakt aan het publiek door publicatie op de gemeentelijke website.
§ 9. De gemeenteraadscommissies kunnen geldig vergaderen, ongeacht het aantal aanwezige leden. Commissieleden kunnen zich tijdens een vergadering laten vervangen door raadsleden van dezelfde fractie.
§ 10. De gemeenteraadscommissievergaderingen zijn in principe openbaar onder dezelfde voorwaarden als voor de gemeenteraad (zie art. 4 tem. 6 van dit reglement). De raadsleden kunnen, zonder stemrecht, de vergaderingen van de commissies waarvan zij geen deel uitmaken, bijwonen. De leden van het college en de algemeen directeur kunnen als waarnemend lid de gemeenteraadscommissievergaderingen bijwonen.
§ 11. Vooraleer aan vergaderingen deel te nemen, tekenen de leden van elke gemeenteraadscommissie een aanwezigheidslijst, die aan de algemeen directeur wordt bezorgd.
Artikel 38.
Alle leden van de gemeenteraadscommissie zijn stemgerechtigd, met uitsluiting van de waarnemende leden, de krachtens art. 37, §2 aangestelde voorzitter, de deskundigen en de eventuele belanghebbenden. De leden van de commissies stemmen, zoals in de gemeenteraad, nooit geheim, behalve in de gevallen zoals in art. 27, §4 van dit reglement.
Artikel 39.
Het ambt van secretaris van elke raadscommissie wordt waargenomen door één of meer personeelsleden van de gemeente, op voorstel van de algemeen directeur, aangewezen door het college van burgemeester en schepenen. Een afschrift van het verslag wordt via e-notulen verzonden aan ieder commissielid en aan elke fractieleider.
De coördinator financiële planning overloopt een powerpointpresentatie met de belangrijkste cijfers van het AGB met betrekking tot 2023.
Enig artikel.
Kennis te nemen van de jaarrekening over het financiële boekjaar 2023, met volgende kenmerken (bedragen in euro):
De voorzitter sluit de zitting op 16/05/2024 om 21:10.
Namens GEMEENTERAADSCOMMISSIE FINANCIËN,
Jan PLETINCKX
secretaris gemeenteraadscommissie financiën
Bart VAN HUMBEECK
voorzitter gemeenteraadscommissie financiën