Het vast bureau keurt de notulen van de vorige vergadering goed.
Het vast bureau legt de volgende punten ter beraadslaging voor aan de raad voor maatschappelijk welzijn:
Het vast bureau stelt de data van de raad voor maatschappelijk welzijn in 2026 als volgt vast:
Het vast bureau vraagt aan de voorzitter van de raad voor maatschappelijk welzijn om de raad voor maatschappelijk welzijn samen te roepen voor een vergadering op 23 oktober 2025 ter behandeling van de agenda toegevoegd als bijlage bij het besluit.
Het vast bureau neemt kennis van de schriftelijke vraag met nr. M2510 2060, zijnde een aanvulling op de mondelinge vraag gesteld tijdens de raad voor maatschappelijk welzijn van 25 september 2025, en geeft de opdracht om deze inhoudelijk te behandelen.
Het vast bureau neemt kennis van het antwoord, geformuleerd door de algemeen directeur op de schriftelijke vraag met nr. M2510 2060, zijnde een aanvulling op de mondelinge vraag gesteld tijdens de raad voor maatschappelijk welzijn van 25 september 2025 en bezorgt een bijkomend antwoord.
Het vast bureau stelt de agenda van de vergaderingen van de syndicale onderhandelingscomités van 5 november 2025 vast.
Het vast bureau stelt de planning van de vergaderingen van de onderhandelings- en overlegcomités in 2026 vast.
Het vast bureau verleent ontslag aan een personeelslid van het woonzorgcentrum Ter Biest.
Het vast bureau neemt kennis van de conclusietermijnen bepaald door het arbeidshof Antwerpen.
Het vast bureau neemt kennis van de brief van het Agentschap Binnenlands Bestuur van 14 oktober 2025, ingekomen via het loket lokaal bestuur van het Autonoom Gemeentebedrijf Grimbergen op 14 oktober 2025, toegevoegd als bijlage bij dit besluit, waarin ABB aan het schepencollege liet weten dat zij op 5 september 2025 een klacht van een burger over de handelingen (of het nalaten daarvan) van het Sociaal Huis, heeft ontvangen.
Het vast bureau neemt kennis dat ABB het schepencollege verzoekt om alle betrokken besluiten, het dossier, een uitgebreide toelichting en het standpunt over het voorwerp van de klacht (conform artikel 331 DLB) te bezorgen en dit uiterlijk 30 dagen na het ontvangen van deze brief via het loket lokaal bestuur.
Het vast bureau neemt kennis van het ontwerp van antwoord, opgemaakt door de adjunct-directeur Welzijn, toegevoegd als bijlage bij het besluit, en keurt dit goed. Het vast bureau geeft de opdracht aan de dienst PAO om het ontwerp van antwoord met bijhorende stukken via het loket lokaal bestuur over te maken aan ABB.
Het vast bureau keurt het verslag van nazicht van de offertes van 13 oktober 2025 voor de raamovereenkomst voor de terbeschikkingstelling van zelfstandig verpleegkundigen voor het woonzorgcentrum Ter Biest, opgesteld door de dienst Aankoop en Facility, goed en laat dit integraal deel uitmaken van dit besluit. Het vast bureau gunt aan de economisch meest voordelige regelmatige bieders (op basis van de beste prijs), zijnde aan de firma Talents 2 Care bv, Beneluxpark 26 B46 te 8500 Kortrijk en de firma ClickCare bv, Lange Lobroekstraat 36 B12 te 2060 Antwerpen en laat de uitvoering gebeuren overeenkomstig de lastvoorwaarden vastgelegd in het bestek met nr. 2025/1176.
Het vast bureau neemt kennis van de lopende schadedossiers - kwartaal 3 - 2025.
Het vast bureau gunt de opdrachten zoals opgenomen in het register ad hoc en keurt de volgende bestelaanvragen goed wat het exploitatiebudget 2025 betreft: nummers 607-618.
Het vast bureau keurt het reglement betreffende de vaststelling van de administratieve kosten voor de invordering van fiscale en niet-fiscale vorderingen in geval van geen of laattijdige betaling principieel goed en legt dit ter goedkeuring voor aan de raad voor maatschappelijk welzijn.
Het vast bureau keurt de eindafrekening voor de subsidie voor het renoveren en herinrichten van de bestaande noodwoning in het kader van de projectoproep 'woningen dak- en thuislozen' van de Vlaamse Overheid goed en geeft de subsidiecoördinator de opdracht de eindafrekening in te dienen teneinde het saldobedrag te bekomen.
Het vast bureau neemt kennis van het verslag van de raad van bestuur van het Huis van het Kind Grimbergen van 4 september 2025.
Het vast bureau neemt kennis van de eindafrekening van de subsidies die in kader van de Oekraïne crisis werden toegekend aan het GBO regio Grimbergen en het aan de Vlaamse overheid terug te betalen bedrag van 60.0936,69 euro.
Het vast bureau neemt kennis van het activiteitenverslag en de gepresteerde uren van de opvoedingswinkel Grimbergen voor de periode van mei tem. augustus 2025 en gaat akkoord met de uitbetaling van de tweede schijf van de jaarlijkse subsidies voor 2025 aan vzw Kinderland.
Het vast bureau keurt de aanstelling van de vrijwilligers voor de uitvoering van het proefproject "Babbelnest", georganiseerd door het Huis van het Kind Grimbergen, goed.
Het vast bureau neemt kennis van het invullen van één lege kamer in het woonzorgcentrum Ter Biest.
Het vast bureau neemt kennis van het feit dat er geen bod werd uitgebracht tijdens de fysieke zitdag houdende openbare verkoop van de bouwgrond kadastraal gekend als 6de afdeling - sectie B - nrs. 125g en 125m (delen) en gaat akkoord met het openbaar te koop aanbieden via BIDDIT.
Het vast bureau neemt kennis van de toegevoegde punten, ingediend door de raadsleden en voorgelegd door de algemeen directeur, als bijlage bij het besluit gevoegd. Er wordt aan de voorzitter van de raad voor maatschappelijk welzijn gevraagd om deze punten vast te stellen en toe te voegen aan de agenda van de raad voor maatschappelijk welzijn van 23 oktober 2025.
Namens VAST BUREAU,
Steffie VAN DER AUWERA
waarnemend algemeen directeur
Bart LAEREMANS
burgemeester - voorzitter