Terug
Gepubliceerd op 24/10/2025

Besluit  GEMEENTERAAD

do 25/09/2025 - 19:00

Rapportage in kader van artikels 302 en 303 DLB - Kennisname

Aanwezig: Daan VERTONGEN, voorzitter gemeenteraad
Bart LAEREMANS, burgemeester
Ewoud DE MEYER, Jelle DE WILDE, Kirsten HOEFS, Chantal LAUWERS, Trui OLBRECHTS, Philip ROOSEN, Karlijne VAN BREE, schepenen
Manon BAS, Eddie BOELENS, Nicolas BOURGEOIS, Randy BUELENS, Ann DAAMEN, William DE BOECK, Soufian FAROUK, Isabel GAISBAUER, Tom GAUDAEN, Dieter GOOVAERTS, Britt JOHN, Katrien LE ROY, Luca MATON, Wim MISSOTTEN, Katleen ORINX, Erkut OVALI, Wim ROBBERECHTS, Ann SELLESLAGH, Laurent VANBINST, Eliane VANCRAENENBROECK, Bart VAN HUMBEECK, Karin VERTONGEN, gemeenteraadsleden
Goedele DE VOCHT, waarnemend algemeen directeur
Verontschuldigd: Muriel VAN SCHEL, algemeen directeur
Afwezig: Dirk MOENS, Gerlant VAN BERLAER, gemeenteraadsleden

De gemeenteraad neemt kennis van de klachten alsook van de antwoordbrieven.

De volgende bepalingen zijn van toepassing inzake de bevoegdheid:

Artikel 41 Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017 (DLB).

De beslissing wordt genomen op grond van:
  • Artikels 302 en 303 DLB.

 
  • Het klachtenreglement, goedgekeurd in zitting van de gemeenteraad van 25 maart 2021.

 
  • Besluit van de gemeenteraad van 28 november 2024 inzake "Rapportage in kader van artikels 302 en 303 DLB - Kennisname".
 
  • Besluit van het college van burgemeester en schepenen van 25 augustus 2025 inzake "Klachtenbehandeling: overzicht - Kennisname".

De beslissing houdt rekening met volgende adviezen:

/

De beslissing kent volgende inhoudelijke verantwoording:

Conform het klachtenreglement wordt een klacht behandeld door het MAT. Het MAT keurt de door de bevoegde dienst opgestelde antwoordbrief goed, nadat zij beoordeeld hebben of de klacht (on)ontvankelijk dan (on)gegrond is.

Het MAT geeft opdracht aan de bevoegde dienst om de goedgekeurde antwoordbrief aan de klachtindiener op te sturen.

 

Artikel 13, §2 van het Klachtenreglement stelt:

Jaarlijks wordt aan de gemeenteraad rapport voorgelegd inzake de binnengekomen klachten en de opvolging hiervan. 

 

Aan de gemeenteraad wordt gevraagd om kennis te nemen van de ingekomen klachten en de antwoordbrieven:

  • de klacht van 12 november 2024 inzake overlast door de werken aan de Spaanse Lindebaan;

  • de klacht van 17 november 2024 inzake een parkeerprobleem in de Jozef De Vleminckstraat 24D, 1853 Strombeek-Bever;

  • de klacht van 4 december 2024 tegen het personeel aan de loketten wegens nalatigheid, onverschilligheid en incompetentie;

  • de klacht van 4 december 2024 inzake de onveilige verkeerssituatie in de Oostvaartdijk;

  • de klacht van 5 december 2024 inzake de niet-terugbetaling van een vervallen zwemkaart;

  • de klacht van 3 maart 2025 over het zwembad Lago Club Grimbergen Pierebad;

  • de klacht van 14 maart 2025 tegen voetbalclub FC Strombeek;

  • de klacht van 5 april 2025 inzake het nachtlawaai door JH Bloem;

  • de klacht van 24 april 2025 inzake het beheer van de club van KSC Grimbergen;

  • de klacht van 5 mei 2025 inzake de te lange wachttijden voor het maken van een afspraak bij de dienst Bevolking; 

  • de klacht van 8 mei 2025 tegen het MOT inzake het doorgeven van persoonsgegevens;

  • de klacht van 24 juni 2025 inzake de gevaarlijke verkeerssituatie aan het kruispunt Brusselsesteenweg met Speelbroek, ter hoogte van basisschool De Regenboog en

  • de klacht van 23 juli 2025 inzake de openbare riool in de Veldkantstraat 99.

Bijkomende info:

/

BESLUIT:

Enig artikel.

Kennis te nemen van de klachten en de antwoordbrieven, toegevoegd als bijlage bij dit besluit.