De gemeenteraad keurt de volgende (gewijzigde) documenten m.b.t. de evaluatieprocedure in het gemeentelijk basisonderwijs, goed:
Artikel 40, §1, van het decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur.
/
De afspraken met betrekking tot de functiebeschrijvingen en evaluatie van personeelsleden uit het gesubsidieerd basisonderwijs bestaan uit volgende documenten:
| Document |
Vaststelling |
Laatste wijziging |
| Functiebeschrijving Kleuteronderwijzer |
Gemeenteraadsbeslissing 24 februari 2022 |
Collegebeslissing 5 mei 2025 |
| Functiebeschrijving Onderwijzer |
Gemeenteraadsbeslissing 24 februari 2022 |
/ |
| Functiebeschrijving ICT-coördinator |
Gemeenteraadsbeslissing 24 februari 2022 |
/ |
| Functiebeschrijving Kinderverzorger |
Gemeenteraadsbeslissing 24 februari 2022 |
/ |
| Functiebeschrijving Leermeester LO |
Gemeenteraadsbeslissing 24 februari 2022 |
/ |
| Functiebeschrijving Leermeester LBV |
Gemeenteraadsbeslissing 24 februari 2022 |
/ |
| Functiebeschrijving Zorgcoördinator |
Gemeenteraadsbeslissing 24 februari 2022 |
/ |
| Functiebeschrijving Directeur |
Gemeenteraadsbeslissing 24 februari 2022 |
/ |
| Functiebeschrijving Beleidsondersteuner |
Collegebeslissing 6 mei 2024 |
/ |
| Lijst van instellingsgebonden opdrachten |
Gemeenteraadsbeslissing 24 februari 2022 |
Collegebeslissing 5 mei 2025 |
| Interne leidraad 'evaluatieprocedure gemeentelijk basisonderwijs' |
Gemeenteraadsbeslissing 24 februari 2022 |
Collegebeslissing 6 mei 2024 |
Verder werden volgende concrete afspraken vastgelegd tijdens de gemeenteraadszitting van 24 februari 2022:
Aanduiding evaluator:
De directeur wordt aangeduid als eerste evaluator voor alle gesubsidieerde personeelsleden aangesteld in een wervingsambt in zijn instelling.
Het diensthoofd Onderwijs en Buurtwerking, en bij afwezigheid een andere directeur van het gemeentelijk basisonderwijs, wordt aangeduid als tweede evaluator voor alle gesubsidieerde personeelsleden in wervingsambten.
De directeur wordt aangeduid als eerste evaluator voor alle gesubsidieerde personeelsleden aangesteld in een ander bevorderingsambt of in een selectieambt, in zijn instelling.
Het diensthoofd Onderwijs en buurtwerking, en bij afwezigheid een andere directeur van het gemeentelijk basisonderwijs, wordt aangeduid als tweede evaluator voor alle gesubsidieerde personeelsleden in een ander bevorderingsambt dan dat van directeur of in een selectieambt.
Het diensthoofd Onderwijs en Buurtwerking, en bij afwezigheid het afdelingshoofd MENS, wordt aangeduid als de evaluator van de directeur(s).
Modaliteiten functioneringsgesprek:
De (eerste) evaluator nodigt het personeelslid schriftelijk (per brief / per e-mail) uit voor een eerste formeel functioneringsgesprek. Hij kondigt dit minimaal 10 werkdagen op voorhand aan.
Het personeelslid kan schriftelijk (per brief/ per email) een functioneringsgesprek vragen. Het gesprek vindt plaats binnen een redelijke termijn na de vraag. De datum van het gesprek wordt bepaald door de (eerste) evaluator.
Van het eerste formeel functioneringsgesprek wordt door de (eerste) evaluator een verslag opgemaakt. In dit verslag worden persoons- en ontwikkelingsgerichte doelstellingen opgenomen. Dit verslag wordt ondertekend door de (eerste) evaluator en ter ondertekening voor ontvangst aan het personeelslid voorgelegd. Het verslag wordt bewaard in het evaluatiedossier dat beheerd wordt door de (eerste) evaluator.
Modaliteiten evaluatiegesprek:
De (eerste) evaluator bepaalt het tijdstip van het evaluatiegesprek en deelt dit minimaal 10 werkdagen op voorhand schriftelijk (per brief / per e-mail) mee.
De (eerste) evaluator stelt het evaluatieverslag op. Dit verslag wordt bewaard in het evaluatiedossier.
Modaliteiten dossierbeheer:
De (eerste) evaluator houdt de coachingshistoriek bij.
De (eerste) evaluator zorgt voor de informatiedoorstroming naar het schoolbestuur en desgevallend naar de tweede evaluator.
De volgende (gewijzigde) documenten werden na principiële goedkeuring door het schepencollege, voorgelegd aan het afzonderlijk bijzonder onderhandelings- en hoog overlegcomité voor het gesubsidieerd onderwijs, maar moeten nog definitief worden goedgekeurd:
| Document |
Vaststelling |
Laatste wijziging |
bijlage |
| Functiebeschrijving Kleuteronderwijzer |
Gemeenteraadsbeslissing 24/02/2022 |
Collegebeslissing 05/05/2025 |
bijlage 1 |
| Functiebeschrijving Beleidsondersteuner |
Collegebeslissing 06/05/2025 |
|
bijlage 2 |
| Lijst van instellingsgebonden opdrachten |
Gemeenteraadsbeslissing 24/02/2022 |
Collegebeslissing 05/05/2025 |
bijlage 3 |
| Interne leidraad 'evaluatieprocedure gemeentelijk basisonderwijs' |
Gemeenteraadsbeslissing 24/02/2022 |
Collegebeslissing 06/05/2024 |
bijlage 4 |
/
Artikel 1.
De aangepaste functiebeschrijving voor het ambt van kleuteronderwijzer, zoals opgenomen als bijlage 1 bij dit besluit, goed te keuren.
Art. 2.
De nieuwe functiebeschrijving voor het ambt van beleidsondersteuner, zoals opgenomen als bijlage 2 bij dit besluit, goed te keuren.
Art. 3.
De herwerkte lijst van instellingsgebonden opdrachten voor de scholengemeenschap Grimbergen, zoals opgenomen als bijlage 3 bij dit besluit, goed te keuren.
Art. 3.
De aangepaste leidraad 'evaluatieprocedure gemeentelijk basisonderwijs', zoals opgenomen als bijlage 4 bij dit besluit, goed te keuren.