De voorzitter opent de zitting op 22/02/2024 om 21:42.
De raad voor maatschappelijk welzijn keurt de notulen van de vergadering van 25 januari 2024 goed.
Artikel 78 Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017 (DLB):
De raad voor maatschappelijk welzijn kan bij reglement zijn bevoegdheden overdragen aan het vast bureau.
De volgende bevoegdheden kunnen niet aan het vast bureau worden toevertrouwd:
1° de bevoegdheden die aan de raad voor maatschappelijk welzijn zijn toegewezen, vermeld in afdeling 1 en 2 van dit hoofdstuk, en de bevoegdheid tot overdracht, vermeld in het eerste lid.
Artikel 18 tot en met 39, met uitzondering van artikel 29, § 1 en § 5, artikel 36, 37 en 38, eerste lid, 7°, zijn van toepassing op de raad voor maatschappelijk welzijn, met dien verstande dat in die bepalingen de volgende woorden worden gelezen als volgt:
2° "gemeenteraad" als "raad voor maatschappelijk welzijn".
De voorzitter van de gemeenteraad beslist tot bijeenroeping van de gemeenteraad en stelt de agenda van de vergadering op. De agenda bevat in ieder geval de punten die door het college van burgemeester en schepenen aan de voorzitter worden meegedeeld.De voorzitter is verplicht de gemeenteraad bijeen te roepen op verzoek van een derde van de zittinghebbende leden of van het college van burgemeester en schepenen.
De voorzitter is ook verplicht de gemeenteraad bijeen te roepen op verzoek van een vijfde van de zittinghebbende leden als zes weken na de datum van de vorige gemeenteraad de gemeenteraadsleden nog niet bijeengeroepen zijn. De periode van zes weken wordt geschorst van 11 juli tot en met 15 augustus.
Bij een verplichte bijeenroeping als vermeld in het tweede en het derde lid roept de voorzitter de gemeenteraad bijeen op de aangewezen dag en het aangewezen uur en met de voorgestelde agenda. Daarvoor bezorgen de gemeenteraadsleden en het college van burgemeester en schepenen voor elk punt op de agenda hun voorstel van beslissing met een toelichting aan de algemeen directeur, die de voorstellen bezorgt aan de voorzitter van de gemeenteraad.
De algemeen directeur woont de vergaderingen van de gemeenteraad bij en is verantwoordelijk voor het opstellen en het bewaren van de notulen en het zittingsverslag ervan.
De notulen en het zittingsverslag van de gemeenteraad worden, na goedkeuring, ondertekend door de voorzitter van de gemeenteraad en de algemeen directeur.
De bepalingen, vermeld in het eerste en tweede lid, zijn van toepassing op het openbaar centrum voor maatschappelijk welzijn, met dien verstande dat "gemeenteraad" wordt gelezen als "raad voor maatschappelijk welzijn".
De notulen van de vergaderingen van de gemeenteraad vermelden, in chronologische volgorde, alle besproken onderwerpen, alsook het gevolg dat is gegeven aan de punten waarover de gemeenteraad geen beslissing heeft genomen. Ze maken melding van alle beslissingen en het resultaat van de stemmingen. Behalve bij geheime stemming, vermelden de notulen hoe elk lid gestemd heeft. Van die laatste verplichting kan worden afgeweken voor beslissingen die genomen zijn met unanimiteit.
De zittingsverslagen van de vergaderingen van de gemeenteraad vermelden, in chronologische volgorde, alle besproken onderwerpen, de essentie van de tussenkomsten en van de mondeling en schriftelijk gestelde vragen en antwoorden. De gemeenteraad kan beslissen om het zittingsverslag te vervangen door een audio- of audiovisuele opname van de openbare zitting van de gemeenteraad.
Als de gemeenteraad een aangelegenheid overeenkomstig artikel 28 in besloten vergadering behandelt, vermelden de notulen alleen de beslissingen en wordt er geen zittingsverslag opgesteld.
De bepalingen, vermeld in het eerste tot en met het derde lid, zijn van toepassing op het openbaar centrum voor maatschappelijk welzijn, met dien verstande dat "gemeenteraad" wordt gelezen als "raad voor maatschappelijk welzijn".
/
/
/
Enig artikel.
De notulen van de vergadering van 25 januari 2024 goed te keuren.
De raad voor maatschappelijk welzijn gaat akkoord met de aanpassing van de rechtspositieregeling voor het gemeente- en OCMW-personeel.
Artikels 40-41 decreet lokaal bestuur van 22 december 2017 (DLB).
Algemeen
Syndicaal statuut:Decreet Lokaal Bestuur.
Besluit van de Vlaamse Regering van 20 januari 2023 tot vaststelling van de minimale voorwaarden van de rechtspositieregeling van het personeel van lokale en provinciale besturen.
Rechtspositieregeling gemeente en OCMW, vastgesteld bij besluit van de gemeenteraad en besluit van de raad voor maatschappelijk welzijn van 17 december 2020 en later gewijzigd.
Specifiek
Besluit van de Vlaamse Regering van 20 januari 2023 tot vaststelling van de minimale voorwaarden van de rechtspositieregeling van het personeel van lokale en provinciale besturen.
Decreet van 17 februari 2023 tot wijziging van het decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur.
Decreet van 16 juni 2023 tot wijziging van het Provinciedecreet van 9 oktober 2005 en het decreet van 22 december 2007 over het lokaal bestuur, wat betreft de beëindiging van de hoedanigheid van het statutaire personeelslid.
Besluit van het college van burgemeester en schepenen / vast bureau van 23 oktober 2023 - Aanpassing rechtspositieregeling en arbeidsreglement n.a.v. inwerkingtreding BVR RPR 20/01/2023 en ontslagdecreet - Goedkeuring.
Besluit van het college van burgemeester en schepenen / vast bureau van 15 januari 2024 - Rechtspositieregeling - Hoofdstuk 12 - Rechtzetting - Principiële goedkeuring (BIJLAGE 01).
Protocol vakorganisaties (BIJLAGE 03):
Er wordt voorgesteld om de rechtspositieregeling aan te passen, meer bepaald gaat het om een rechtzetting i.v.m. de toekenning van schaalanciënniteit.
Rechtzetting
Hoofdstuk 12, artikel 82, paragraaf 2 m.b.t. de administratieve anciënniteiten werd aangepast, maar de formulering is juridisch niet correct.
Medewerkers die uit de publieke sector komen, worden nu meer benadeeld op vlak van schaalanciënniteit dan in de oude regeling.
Dit was niet de bedoeling.
Bedoeling was:
De wijze van overname van anciënniteit wordt gelijkgesteld, komende uit de publieke sector, de private sector, of als zelfstandige.
Nuttige ervaring wordt in aanmerking genomen voor anciënniteit (geldelijke anciënniteit en schaalanciënniteit). De wijze van berekening is voor iedereen dezelfde.
Op deze manier kan schaalanciënniteit ook toegekend worden vanuit ervaring opgedaan in de publieke sector, komende uit een lagere rang, indien de ervaring relevant is voor de functie waarin het personeelslid wordt aangesteld. Reeds opgedane ervaring vanuit de privésector of als zelfstandige wordt namelijk ook meegenomen voor schaalanciënniteit, indien relevant.
Er wordt voorgesteld de tekst in de rechtspositieregeling als volgt aan te passen (BIJLAGE 02: RPR met markeringen).
Rechtspositieregeling - Hoofdstuk 12, artikel 82, paragraaf 2 - rechtzetting
De beroepservaring die relevant is voor de functie waarin het personeelslid wordt aangesteld via aanwerving, en die het personeelslid heeft opgedaan bij het bestuur of een andere overheid, in de privésector of als zelfstandige, geeft recht op de toekenning van schaalanciënniteit voor zover die ervaring is opgedaan in een functie van minimaal dezelfde rang indien het overheidservaring betreft.
De algemeen directeur kan beslissen tot een verhoudingsgewijze valorisatie.
/
Artikel 1.
Akkoord te gaan met de wijziging van de artikel 82 van de rechtspositieregeling voor het gemeente- en OCMW-personeel (bepalingen i.v.m. anciënniteit), en het ontwerp rechtspositieregeling voor gemeente- en OCMW-personeel, zoals toegevoegd als bijlage bij dit besluit, goed te keuren en onmiddellijk in werking te laten treden.
Art. 2.
Dit besluit bekend te maken conform de bepalingen van artikel 286 DLB.
De raad voor maatschappelijk welzijn wijzigt de personeelsformatie als volgt:
Dienst Burgerzaken - cel Onthaal
uitbreiding van de contractuele personeelsformatie met:
1 vte onthaalmedewerker (C1-C3).
De toekomstige formatie van de dienst Burgerzaken is dan als volgt:
Functietitel | Schaal | #vte gemeente |
#vte OCMW |
Totaal |
Diensthoofd burgerzaken | A1a-A3a | 1,00 | 1,00 | |
Coördinator onthaal | B4-B5 | 1,00 | 1,00 | |
Deskundige burgerzaken | B1-B3 | 6,00 | 6,00 | |
Administratief medewerker | C1-C3 | 9,00 | 9,00 | |
Onthaalmedewerker | C1-C3 | 1,00 | 1,00 | |
TOTAAL | 18,00 |
Dienst Groen en Openbare Reinheid
De functietitel van Parkbeheerder / coördinator openbaar domein (C4-C5) te wijzigen naar Coördinator publieke ruimte (C4-C5).
De toekomstige formatie van de dienst Groen en Openbare Reinheid is dan als volgt:
Functietitel |
Schaal |
#vte gemeente |
#vte OCMW |
Totaal |
Diensthoofd groen en openbare reinheid |
A1a-A3a |
1,00 |
|
1,00 |
Expert groen |
A1a-A3a |
1,00 |
|
1,00 |
Deskundige groen |
B1-B3 |
1,00 |
|
1,00 |
Coördinator publieke ruimte |
C4-C5 |
1,00 |
|
1,00 |
Administratief medewerker |
C1-C3 |
2,00 |
|
2,00 |
Coördinator groen |
C4-C5 |
1,00 |
|
1,00 |
Coördinator openbare reinheid |
C4-C5 |
1,00 |
|
1,00 |
Meewerkend ploegverantwoordelijke groen |
D4-D5 |
3,00 |
|
3,00 |
Vakman groen |
D1-D3 |
18,00 |
|
18,00 |
Vakman openbare reinheid |
D1-D3 |
7,00 |
|
7,00 |
TOTAAL |
|
|
|
36,00 |
Dienst Gebouwen
uitbreiding van de contractuele personeelsformatie met:
1 vte technisch hoofdmedewerker gebouwen (C4-C5).
Functietitel |
Schaal |
#vte gemeente |
#vte OCMW |
Totaal |
Diensthoofd gebouwen |
A1a-A3a |
1,00 |
|
1,00 |
Expert gebouwen |
A1a-A3a |
3,00 |
|
3,00 |
Deskundige energie |
B1-B3 |
1,00 |
|
1,00 |
Technisch hoofdmedewerker gebouwen |
C4-C5 |
2,00 |
|
2,00 |
Administratief medewerker |
C1-C3 |
2,00 |
|
2,00 |
TOTAAL |
|
|
|
9,00 |
Art. 161 Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017 (hierna: Decreet Lokaal Bestuur):
"De gemeenteraad en de raad voor maatschappelijk welzijn stellen het gezamenlijk organogram van de diensten van de gemeente en van het openbaar centrum voor maatschappelijk welzijn vast.
Het organogram geeft de organisatiestructuur van de diensten van de gemeente en van het openbaar centrum voor maatschappelijk welzijn weer, duidt de gezagsverhoudingen en de functies aan waaraan het lidmaatschap van het managementteam is verbonden."
Algemeen
Decreet lokaal bestuur.
Besluit van de Vlaamse Regering van 20 januari 2023 tot vaststelling van de minimale voorwaarden van de rechtspositieregeling van het personeel van lokale en provinciale besturen.
Rechtspositieregeling lokaal bestuur Grimbergen, vastgesteld bij besluit gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 17 december 2020 en later gewijzigd.
Meerjarenplan 2020-2025
Beleidsdoelstelling 1: Wij bouwen een moderne en professionele organisatie uit om een antwoord te kunnen bieden op de noden van onze burgers.
AP-1: We vullen het nieuw geïntegreerd organogram in tegen 31/12/2024
ACT-3: We sturen het organogram bij in functie van gewijzigde personeelsbehoeften
Besluiten i.v.m. organogram en personeelsformatie lokaal bestuur Grimbergen
Besluit gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 24 januari 2019 - project GoGo! (geïntegreerd organogram gemeente en OCMW Grimbergen) - Vaststelling overzichtsstructuur geïntegreerd organogram - Vaststelling structuur afdeling Ruimte (diensten "Wegen en water", "Gebouwen" en "Groen") - Aanduiding van de functies waaraan het lidmaatschap van het managementteam is verbonden (DOSSIERSTUK 01).
Besluit gemeenteraad van 24 januari 2019 - Aanpassing personeelsformatie i.f.v. de implementatie van de hoofdstructuur van het geïntegreerd organogram en de structuur van de afdeling Ruimte (diensten "Wegen en Water", "Gebouwen" en "Groen") (DOSSIERSTUK 02).
Besluit gemeenteraad van 25 april 2019 - Aanpassing personeelsformatie ter ondersteuning van de structuur van de afdeling Ruimte (diensten "Wegen en Water", "Gebouwen" en "Groen") (DOSSIERSTUK 03).
Besluit gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 24 oktober 2019 - Vaststelling geïntegreerd organogram gemeente en OCMW Grimbergen (DOSSIERSTUK 04).
Besluit gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 24 oktober 2019 - Aanpassing personeelsformatie met het oog op de implementatie van de geïntegreerde dienstenstructuur voor gemeente en OCMW Grimbergen. (DOSSIERSTUK 05)
Besluit gemeenteraad van 24 oktober 2019 - Formatiewijziging voor de administratieve ondersteuning van de bibliotheek. (DOSSIERSTUK 06).
Besluit gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 23 januari 2020 - Aanpassing personeelsformatie - Versterking en integratie van de personeelsdiensten van gemeente en OCMW Grimbergen (DOSSIERSTUK 07)
Besluit gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 28 mei 2020 - Aanpassing geïntegreerd organogram gemeente en OCMW Grimbergen (DOSSIERSTUK 08).
Besluit gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 28 mei 2020 - Aanpassing personeelsformatie met het oog op de implementatie van de geïntegreerde dienstenstructuur voor gemeente en OCMW Grimbergen - Rechtzetting van de beslissingen van de gemeenteraad / raad voor maatschappelijke welzijn van 24 oktober 2019 en 23 januari 2020 (DOSSIERSTUK 09).
Besluit gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 28 mei 2020 - Aanpassing personeelsformatie: afdeling Ruimte - afdeling Mens - Ondersteunende afdelingen (DOSSIERSTUK 10).
Besluit gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 28 mei 2020 - Aanpassing personeelsformatie administratieve functies - bodefuncties (DOSSIERSTUK 11).
Besluit gemeenteraad van 27 augustus 2020 - Formatiewijziging voor de administratieve ondersteuning van de bibliotheek - Rechtzetting van de beslissing van de gemeenteraad van 24 oktober 2019 (DOSSIERSTUK 12).
Besluit gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 25 februari 2021 - Personeelsformatie: afdeling Ruimte - afdeling Mens - Ondersteunende afdelingen - Aanpassing (DOSSIERSTUK 13).
Besluit gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 22 april 2021 - Personeelsformatie: afdeling Ruimte - afdeling Interne Organisatie - Aanpassing (DOSSIERSTUK 14).
Besluit gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 24 juni 2021 - Personeelsformatie Sociaal Huis - Rechtzetting van de beslissing van de gemeenteraad van 28 mei 2020 (DOSSIERSTUK 15).
Besluit gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 24 juni 2021 - Personeelsformatie LDC en GAW Ter Borre - Aanpassing (DOSSIERSTUK 16).
Besluit gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 26 augustus 2021 - Personeelsformatie: afdeling Financiën - afdeling Interne organisatie - Afdeling Mens - afdeling Ruimte - Aanpassing (DOSSIERSTUK 17).
Besluit gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 25 november 2021 - Personeelsformatie: afdelingen Ruimte en Mens - stafdienst algemeen directeur - Aanpassing (DOSSIERSTUK 18).
Besluit gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 16 december 2021 - Organogram en personeelsformatie: afdeling Ruimte - afdeling Mens - Aanpassing (DOSSIERSTUK 19).
Besluit gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 24 februari 2022 - Personeelsformatie - Afdeling Mens - Afdeling Interne Organisatie - Aanpassing (DOSSIERSTUK 20).
Besluit van de gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 28 april 2022 - Personeelsformatie - dienst Wegen en Water - dienst Gebouwen - dienst Welzijn en Preventie - afdeling Mens / Welzijn - WZC Ter Biest - dienst Burgerzaken - Aanpassing (DOSSIERSTUK 21).
Besluit van de gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 2 juni 2022 - Personeelsformatie - dienst Gebouwen - dienst Handhaving - Aanpassing (DOSSIERSTUK 22).
Besluit van de gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 29 september 2022 - Personeelsformatie - Aanpassing formatie i.f.v. bijkomende personeelsbehoeften - Aanpassing formatie WZC Ter Biest - Invoeren van statutaire betrekkingen - Aanpassing (DOSSIERSTUK 23).
Besluit van de gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 15 december 2022 - Personeelsformatie - stafdienst Technische diensten - dienst Gebouwen - Technische uitvoeringsdiensten - dienst Evenementen en Vrijetijdsinfrastructuur - Aanpassing (DOSSIERSTUK 24).
Besluit van de gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 2 maart 2023 - Personeelsformatie - Formatie dienst ICT ingevolge afbouw uitbesteding aan Autonoom Provinciebedrijf VERA - Formatie schoonmaak ingevolge calculatiestudies - Aanpassing (DOSSIERSTUK 25).
Besluit van de gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 30 maart 2023 - Organogram en personeelsformatie - Aanpassing (DOSSIERSTUK 26).
Besluit van de gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 22 juni 2023 - Personeelsformatie - LDC en GAW Ter Borre (DOSSIERSTUK 27).
Besluit van de gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 31 augustus 2023 - Organogram en personeelsformatie - Dienst Huishoudelijke Hulp - Aanpassing (DOSSIERSTUK 28).
In verband met de syndicale overlegcomités
Het syndicaal statuut:
Wet van 19 december 1974 tot regeling van de betrekkingen tussen de overheid en de vakbonden van haar personeel.
Koninklijk besluit van 28 september 1984 tot uitvoering van de wet van 19 december 1974 tot regeling van de betrekkingen tussen de overheid en de vakbonden van haar personeel.
In verband met het voorstel tot aanpassing van de personeelsformatie
Advies vakorganisaties (Bijlage 02):
"Wij blijven ijveren voor statutaire tewerkstelling"
Protocol voor akkoord.
In het kader van de volgende beleidsdoelstelling en actie uit het MJP 2020-2025 worden het organogram en de personeelsformatie op regelmatige tijdstippen bijgestuurd.
Beleidsdoelstelling 1:
Wij bouwen een moderne en professionele organisatie uit om een antwoord te kunnen bieden op de noden van onze burgers:
AP-1: We vullen het nieuw geïntegreerd organogram in tegen 31/12/2024:
ACT-3: We sturen het organogram bij in functie van gewijzigde personeelsbehoeften.
Dienst Burgerzaken - cel Onthaal
Met het oog op de verdere uitrol van het onthaal en de eerstelijnsdienstverlening, wordt er voorgesteld de personeelsformatie van de dienst Burgerzaken - cel Onthaal op volgende, budgetneutrale wijze aan te passen:
uitbreiding van de contractuele personeelsformatie met:
1 vte onthaalmedewerker (C1-C3).
Doel van deze functie:
Verzorgen van een gastvrij onthaal van interne en externe klanten zodat de bezoekers snel weten waar ze terecht kunnen met hun vragen. Als lid van het onthaalteam instaan voor een optimale administratieve ondersteuning van het onthaal.
Het onthaal is het eerste en centraal aanspreekpunt van de gemeente Grimbergen. Wij willen het onthaal binnen Grimbergen vormgeven zodat het past binnen het dienstverleningsconcept zoals wij als organisatie voor ogen hebben. Dit houdt in dat er optimalisaties en vernieuwingen nodig zijn op het vlak van de huidige dienstverlening aan het onthaal.
De toekomstige formatie van de dienst Burgerzaken is dan als volgt:
Functietitel | Schaal | #vte gemeente |
#vte OCMW |
Totaal |
Diensthoofd burgerzaken | A1a-A3a | 1,00 | 1,00 | |
Coördinator onthaal | B4-B5 | 1,00 | 1,00 | |
Deskundige burgerzaken | B1-B3 | 6,00 | 6,00 | |
Administratief medewerker | C1-C3 | 9,00 | 9,00 | |
Onthaalmedewerker | C1-C3 | 1,00 | 1,00 | |
TOTAAL | 18,00 |
Budgettair betekent deze formatiewijziging (brutojaarkost werkgever - 12 jaar anciënniteit):
Uitbreiding personeelsformatie |
|
Schaal |
Brutojaarkost werkgever (12 jaar anciënniteit) |
C1-C3 |
€ 53.294,27 |
Schrapping personeelsformatie |
|
Schaal |
Brutojaarkost werkgever (12 jaar anciënniteit) |
C1-C3 |
- € 53.294,27 |
TOTAAL |
€ 0 |
Dienst Groen en Openbare Reinheid
Met het oog op een beter begrip van de functie-inhoud, wordt er voorgesteld om de functietitel van Parkbeheerder / coördinator openbaar domein (C4-C5) te wijzigen naar Coördinator publieke ruimte (C4-C5).
De toekomstige formatie van de dienst Groen en Openbare Reinheid is dan als volgt:
Functietitel |
Schaal |
#vte gemeente |
#vte OCMW |
Totaal |
Diensthoofd groen en openbare reinheid |
A1a-A3a |
1,00 |
|
1,00 |
Expert groen |
A1a-A3a |
1,00 |
|
1,00 |
Deskundige groen |
B1-B3 |
1,00 |
|
1,00 |
Coördinator publieke ruimte |
C4-C5 |
1,00 |
|
1,00 |
Administratief medewerker |
C1-C3 |
2,00 |
|
2,00 |
Coördinator groen |
C4-C5 |
1,00 |
|
1,00 |
Coördinator openbare reinheid |
C4-C5 |
1,00 |
|
1,00 |
Meewerkend ploegverantwoordelijke groen |
D4-D5 |
3,00 |
|
3,00 |
Vakman groen |
D1-D3 |
18,00 |
|
18,00 |
Vakman openbare reinheid |
D1-D3 |
7,00 |
|
7,00 |
TOTAAL |
|
|
|
36,00 |
Deze formatiewijziging heeft geen budgettaire impact.
Dienst Gebouwen
Met als doel de consultancy af te bouwen binnen de dienst gebouwen, wordt er voorgesteld om de personeelsformatie van de dienst Gebouwen op volgende wijze aan te passen:
uitbreiding van de contractuele personeelsformatie met:
1 vte technisch hoofdmedewerker gebouwen (C4-C5).
De toekomstige formatie van de dienst Gebouwen (administratieve luik) is dan als volgt:
Functietitel |
Schaal |
#vte gemeente |
#vte OCMW |
Totaal |
Diensthoofd gebouwen |
A1a-A3a |
1,00 |
|
1,00 |
Expert gebouwen |
A1a-A3a |
3,00 |
|
3,00 |
Deskundige energie |
B1-B3 |
1,00 |
|
1,00 |
Technisch hoofdmedewerker gebouwen |
C4-C5 |
2,00 |
|
2,00 |
Administratief medewerker |
C1-C3 |
2,00 |
|
2,00 |
TOTAAL |
|
|
|
9,00 |
Budgettair betekent deze formatiewijziging (brutojaarkost werkgever - 12 jaar anciënniteit):
Uitbreiding personeelsformatie |
|
Schaal |
Brutojaarkost werkgever (12 jaar anciënniteit) |
C4-C5 |
€ 70.837,17 |
Deze wijziging kan budgetneutraal worden doorgevoerd, namelijk het budget voor deze loonkost kan voorzien worden door het verschuiven van consultancybudget.
Concreet kan er doorgeschoven worden van het budget van de de ACTIE 10 in het MJP:
BD 01 - We bouwen een moderne en professionele organisatie uit om een antwoord te kunnen bieden op de noden van onze burgers.
AP 02 - We werken op verschillende domeinen samen met externe partners.
Deze formatiewijziging heeft geen invloed op het budget zoals voorzien in MJPa5.
Enig artikel.
De personeelsformatie als volgt te wijzigen:
Dienst Burgerzaken - cel Onthaal
Uitbreiding van de contractuele personeelsformatie met:
1 vte onthaalmedewerker (C1-C3).
De toekomstige formatie van de dienst Burgerzaken is dan als volgt:
Functietitel | Schaal | #vte gemeente |
#vte OCMW |
Totaal |
Diensthoofd burgerzaken | A1a-A3a | 1,00 | 1,00 | |
Coördinator onthaal | B4-B5 | 1,00 | 1,00 | |
Deskundige burgerzaken | B1-B3 | 6,00 | 6,00 | |
Administratief medewerker | C1-C3 | 9,00 | 9,00 | |
Onthaalmedewerker | C1-C3 | 1,00 | 1,00 | |
TOTAAL | 18,00 |
Dienst Groen en Openbare Reinheid
De functietitel van Parkbeheerder / coördinator openbaar domein (C4-C5) te wijzigen naar Coördinator publieke ruimte (C4-C5).
De toekomstige formatie van de dienst Groen en Openbare Reinheid is dan als volgt:
Functietitel |
Schaal |
#vte gemeente |
#vte OCMW |
Totaal |
Diensthoofd groen en openbare reinheid |
A1a-A3a |
1,00 |
|
1,00 |
Expert groen |
A1a-A3a |
1,00 |
|
1,00 |
Deskundige groen |
B1-B3 |
1,00 |
|
1,00 |
Coördinator publieke ruimte |
C4-C5 |
1,00 |
|
1,00 |
Administratief medewerker |
C1-C3 |
2,00 |
|
2,00 |
Coördinator groen |
C4-C5 |
1,00 |
|
1,00 |
Coördinator openbare reinheid |
C4-C5 |
1,00 |
|
1,00 |
Meewerkend ploegverantwoordelijke groen |
D4-D5 |
3,00 |
|
3,00 |
Vakman groen |
D1-D3 |
18,00 |
|
18,00 |
Vakman openbare reinheid |
D1-D3 |
7,00 |
|
7,00 |
TOTAAL |
|
|
|
36,00 |
Dienst Gebouwen
Uitbreiding van de contractuele personeelsformatie met:
1 vte technisch hoofdmedewerker gebouwen (C4-C5).
Functietitel |
Schaal |
#vte gemeente |
#vte OCMW |
Totaal |
Diensthoofd gebouwen |
A1a-A3a |
1,00 |
|
1,00 |
Expert gebouwen |
A1a-A3a |
3,00 |
|
3,00 |
Deskundige energie |
B1-B3 |
1,00 |
|
1,00 |
Technisch hoofdmedewerker gebouwen |
C4-C5 |
2,00 |
|
2,00 |
Administratief medewerker |
C1-C3 |
2,00 |
|
2,00 |
TOTAAL |
|
|
|
9,00 |
De voorzitter sluit de zitting op 22/02/2024 om 21:44.
Namens RAAD VOOR MAATSCHAPPELIJK WELZIJN,
Muriel VAN SCHEL
algemeen directeur
Peter PLESSERS
voorzitter raad voor maatschappelijk welzijn