Terug
Gepubliceerd op 23/05/2025

Besluit  RAAD VOOR MAATSCHAPPELIJK WELZIJN

do 24/04/2025 - 19:30

Wijziging personeelsformatie dienst Wegen en Water, dienst Gebouwen, dienst ICT en Sociaal Huis - Goedkeuring

Aanwezig: Daan VERTONGEN, voorzitter raad voor maatschappelijk welzijn
Bart LAEREMANS, burgemeester
Ewoud DE MEYER, Jelle DE WILDE, Kirsten HOEFS, Chantal LAUWERS, Trui OLBRECHTS, Philip ROOSEN, Karlijne VAN BREE, schepenen
Eddie BOELENS, Nicolas BOURGEOIS, Randy BUELENS, Ann DAAMEN, Soufian FAROUK, Isabel GAISBAUER, Tom GAUDAEN, Dieter GOOVAERTS, Britt JOHN, Katrien LE ROY, Luca MATON, Katleen ORINX, Wim ROBBERECHTS, Patricia SEGERS, Ann SELLESLAGH, Gerlant VAN BERLAER, Laurent VANBINST, Eliane VANCRAENENBROECK, Bart VAN HUMBEECK, Karin VERTONGEN, gemeenteraadsleden
Muriel VAN SCHEL, algemeen directeur
Verontschuldigd: Manon BAS, William DE BOECK, Dirk MOENS, Erkut OVALI, gemeenteraadsleden

De raad voor maatschappelijk welzijn wijzigt de personeelsformatie van de dienst Wegen en Water, de dienst Gebouwen, de dienst ICT en het Sociaal Huis.

De volgende bepalingen zijn van toepassing inzake de bevoegdheid:

Art. 161 Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017 (hierna: Decreet Lokaal Bestuur):

"De gemeenteraad en de raad voor maatschappelijk welzijn stellen het gezamenlijk organogram van de diensten van de gemeente en van het openbaar centrum voor maatschappelijk welzijn vast.

Het organogram geeft de organisatiestructuur van de diensten van de gemeente en van het openbaar centrum voor maatschappelijk welzijn weer, duidt de gezagsverhoudingen en de functies aan waaraan het lidmaatschap van het managementteam is verbonden."

De beslissing wordt genomen op grond van:

Algemeen

  • Decreet lokaal bestuur.

  • Besluit van de Vlaamse Regering van 20 januari 2023 tot vaststelling van de minimale voorwaarden van de rechtspositieregeling van het personeel van lokale en provinciale besturen.

 

  • Rechtspositieregeling lokaal bestuur Grimbergen, vastgesteld bij besluit gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 27 februari 2025.

 

Meerjarenplan 2020-2025

  • Beleidsdoelstelling 1: Wij bouwen een moderne en professionele organisatie uit om een antwoord te kunnen bieden op de noden van onze burgers.

      • ACT-3: We sturen het organogram bij in functie van gewijzigde personeelsbehoeften

 

Vorige besluit i.v.m. organogram en personeelsformatie lokaal bestuur Grimbergen

  • Besluit van de gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 23 januari 2025 - Wijziging personeelsformatie dienst ICT en bibliotheek - Goedkeuring (DOSSIERSTUK 36). 


In verband met de syndicale overlegcomités

Het syndicaal statuut:

  • Wet van 19 december 1974 tot regeling van de betrekkingen tussen de overheid en de vakbonden van haar personeel.

  • Koninklijk besluit van 28 september 1984 tot uitvoering van de wet van 19 december 1974 tot regeling van de betrekkingen tussen de overheid en de vakbonden van haar personeel.

 

In verband met het voorstel tot aanpassing van de personeelsformatie

  • Besluit van het college van burgemeester en schepenen en vast bureau van 20 januari 2025 - Wijziging personeelsformatie (budgetneutraal) - dienst Gebouwen - Principiële goedkeuring (BIJLAGE 01).
  • Besluit van het college van burgemeester en schepenen en vast bureau van 27 januari 2025 - Aanwervingsprocedure voor de invulling van een voltijds (1 vte) technisch hoofdmedewerker (C4-C5) bij de dienst Wegen en Water in contractueel dienstverband, voor onbepaalde tijd, met aanleg van een wervingsreserve met een geldigheidsduur van 1 jaar - VAC_2025_021 - Verlenging publicatietermijn, aanpassing timing selectieprocedure en wijziging functietitel in het vacaturebericht – Kennisname (BIJLAGE 02). 
  • Besluit van het college van burgemeester en schepenen en vast bureau van 10 maart 2025 - Wijziging personeelsformatie - Sociaal Huis - Principiële goedkeuring (BIJLAGE 03). 
  • Besluit van het college van burgemeester en schepenen en vast bureau van 17 maart 2025 - Wijziging personeelsformatie - Dienst ICT - Beslissing bij hoogdringendheid - Principiële goedkeuring (BIJLAGE 04). 
  • Besluit van het college van burgemeester en schepenen en vast bureau van 24 maart 2025 - Wijziging personeelsformatie - dienst Gebouwen - Principiële goedkeuring (BIJLAGE 05).
De beslissing houdt rekening met volgende adviezen:

Protocol vakorganisaties - wijziging personeelsformatie dienst Wegen en Water en dienst Gebouwen (wijziging 1)(BIJLAGE 06)

  • ACOD-LRB Vlaams-Brabant: Protocol voor akkoord.

  • ACV Openbare Diensten: Protocol voor akkoord.

  • VSOA Lokale en Regionale Besturen: /


Protocol vakorganisaties - wijziging personeelsformatie Sociaal Huis (BIJLAGE 07)

  • ACOD-LRB Vlaams-Brabant: Protocol voor akkoord, met volgende bemerking: wij zijn blij met de bijkomende tewerkstelling, maar betreuren het dat de statutaire functies op uitdovend gezet worden en vervangen door contractuele. 

  • ACV Openbare Diensten: Protocol voor akkoord, met volgende bemerking: wij betreuren dat de statutaire functies uitdovend zijn.

  • VSOA Lokale en Regionale Besturen: /


Protocol vakorganisaties - wijziging personeelsformatie dienst ICT (BIJLAGE 08)

  • ACOD-LRB Vlaams-Brabant: Protocol voor akkoord, met volgende bemerking: wij blijven ijveren voor statutaire tewerkstelling. 

  • ACV Openbare Diensten: Protocol voor akkoord.

  • VSOA Lokale en Regionale Besturen: /


Protocol vakorganisatie - wijziging personeelsformatie dienst Gebouwen (wijziging 2) (BIJLAGE 09)

  • ACOD-LRB Vlaams-Brabant: Protocol voor akkoord, met volgende bemerking: wij zijn blij met bijkomende tewerkstelling, maar blijven ijveren voor statutaire functies in plaats van contractuelen.

  • ACV Openbare Diensten: Protocol voor akkoord, met volgende bemerking: we betreuren dat de statutaire functies uitdovend zijn. 

  • VSOA Lokale en Regionale Besturen: /

De beslissing kent volgende inhoudelijke verantwoording :

Er wordt voorgesteld de personeelsformatie van de diensten Wegen en Water, Gebouwen, ICT en het Sociaal huis te wijzigen. 

 

Dienst Wegen en Water

Om de functie van technisch hoofdmedewerker (C4-C5) aantrekkelijker te maken voor potentiële kandidaten, wordt voorgesteld om de functietitel aan te passen naar werftoezichter (C4-C5), aangezien dit een gangbare term is en met oog op een beter begrip van de functie-inhoud. 

De toekomstige formatie van de dienst Wegen en Water is dan als volgt:

Functietitel

Schaal

#vte

gemeente

#vte

OCMW

Totaal

Diensthoofd wegen en water

A1a-A3a

1,00

 

1,00

Expert wegen en water (uitdovend)

A1a-A3a

1,00

 

1,00

Projectleider wegenbouw

A1a-A3a

3,00

 

3,00

Junior projectleider wegenbouw

B1-B3

1,00

 

1,00

Werftoezichter

C4-C5

1,00

 

1,00

Administratief medewerker

C1-C3

2,00

 

2,00

Coördinator wegen en water

C4-C5

1,00

 

1,00

Meewerkend ploegverantwoordelijke wegen en water

D4-D5

2,00

 

2,00

Vakman wegen en water

D1-D3

16,00

 

16,00

TOTAAL

 

 

 

28,00

Deze formatiewijziging heeft geen budgettaire impact.

 

Dienst Gebouwen (wijziging 1)

In de personeelsformatie van de dienst Gebouwen zijn 15 vte vakman (D1-D3) voorzien. In praktijk voeren 2 vte de functie van vakman-elektricien (D1-D3) uit.

Er wordt voorgesteld om de personeelsformatie hieraan aan te passen, en een aparte functiebeschrijving te voorzien voor deze functie gelet op de specifieke verantwoordelijkheden en doelstellingen.

De salarisschaal van deze functie zal niet wijzigen.

Op deze manier is de personeelsformatie beter in overeenstemming met de realiteit op de werkvloer.

 

De huidige personeelsformatie van de dienst Gebouwen is als volgt:

Functietitel Schaal #vte
gemeente
#vte
OCMW
Totaal
Diensthoofd gebouwen A4a-A4b 1,00 0,00 1,00
Projectleider gebouwen A1a-A2a 6,00 0,00 6,00
Deskundige energie B1-B3 1,00 0,00 1,00
Technisch hoofdmedewerker gebouwen C4-C5 2,00 0,00 2,00
Administratief medewerker C1-C3 2,00 0,00 2,00
Coördinator dienst Gebouwen C4-C5 1,00 0,00 1,00
Meewerkend ploegverantwoordelijke - dienst Gebouwen D4-D5 4,00 0,00 4,00
Vakman D1-D3 15,00 0,00 15,00
Vakman-conciërge D1-D3 1,00 0,00 1,00
TOTAAL       33,00

 

De aangepaste personeelsformatie van de dienst Gebouwen zal dan als volgt zijn:

Functietitel Schaal #vte
gemeente
#vte
OCMW
Totaal
Diensthoofd gebouwen A4a-A4b 1,00 0,00 1,00
Projectleider gebouwen A1a-A2a 6,00 0,00 6,00
Deskundige energie B1-B3 1,00 0,00 1,00
Technisch hoofdmedewerker gebouwen C4-C5 2,00 0,00 2,00
Administratief medewerker C1-C3 2,00 0,00 2,00
Coördinator dienst Gebouwen C4-C5 1,00 0,00 1,00
Meewerkend ploegverantwoordelijke - dienst Gebouwen D4-D5 4,00 0,00 4,00
Vakman D1-D3 13,00 0,00 13,00
Vakman-elektricien D1-D3 2,00 0,00 2,00
Vakman-conciërge D1-D3 1,00 0,00 1,00
TOTAAL       33,00

Deze formatiewijziging heeft geen budgettaire gevolgen gezien de invulling van deze functies voorzien is in het MJP.

 

Formatietechnisch betekent deze wijziging:

  • Schrappen van 1,00 vte vakman Gebouwen (D1-D3) uit de contractuele personeelsformatie van de gemeente (cf. vacante functies);
  • Uitdovend plaatsen van 1,00 vte vakman Gebouwen (D1-D3) in de contractuele personeelsformatie van de gemeente (cf. functie die heden ingevuld is door een personeelslid die BA5 bevoegd persoon is);
  • Toevoegen van 2,00 vte vakman-elektricien (D1-D3) in de contractuele personeelsformatie van de gemeente.

 

Dienst Gebouwen (wijziging 2)

Met het oog op:

  • de lopende en geplande nieuwbouw- en verbouwingsprojecten;
  • het uitvoeren van de noodzakelijke keuringen en onderhoud van de gebouwen van gemeente en OCMW,

 werd door het afdelingshoofd Gebouwen / Facility een voorstel tot aanpassing van de personeelsformatie uitgewerkt.

 

Zie patrimoniumplan (BIJLAGE 10) (kennisname door de gemeenteraad in zitting van 27 juni 2024).

 

De toekomstige personeelsformatie van de dienst Gebouwen zal dan als volgt zijn:

Functietitel Schaal #vte
gemeente
#vte
OCMW
Totaal
Diensthoofd gebouwen A4a-A4b 1,00 0,00 1,00
Projectleider gebouwen
(1 vte wordt geblokkeerd tot uitdoving functie technisch hoofdmedewerker (C4-C5) - cel Bouwprojecten en investeringen)
A1a-A2a 7,00 0,00 7,00
Deskundige energie B1-B3 1,00 0,00 1,00
Gebouwbeheerder C4-C5 3,00 0,00 3,00
Technisch hoofdmedewerker gebouwen
(Uitdovende functie - 1 vte technisch hoofdmedewerker (C4-C5) - cel Bouwprojecten en investeringen is uitdovend en zal geschrapt worden na uitdoving)
C4-C5 0,00 0,00 0,00
Administratief medewerker C1-C3 2,00 0,00 2,00
Coördinator dienst Gebouwen C4-C5 1,00 0,00 1,00
Meewerkend ploegverantwoordelijke - dienst Gebouwen D4-D5 2,00 0,00 2,00
Vakman D1-D3 10,00 0,00 10,00
Vakman-elektricien D1-D3 2,00 0,00 2,00
Vakman-conciërge D1-D3 1,00 0,00 1,00
TOTAAL       30,00

 

Formatie-technisch betekent deze wijziging van de personeelsformatie:
  • Verplaatsen van de volgende functie naar de uitdovende contractuele personeelsformatie:
    • 1,00 vte technisch hoofdmedewerker (C4-C5) (cel Bouwprojecten en investeringen)
  • Toevoegen van de volgende functies aan de contractuele personeelsformatie van de gemeente
    • 1,00 vte projectleider (A1a-A2a)
      (Deze functie wordt geblokkeerd tot uitdoving van 1 vte technisch hoofdmedewerker (C4-C5) (cel Bouwprojecten en investeringen))
    • 2,00 vte gebouwbeheerder (C4-C5) (cel Technisch Beheer en Onderhoud)
  • Schrappen van de volgende functies uit de contractuele personeelsformatie van de gemeente:
    • 2,00 vte meewerkend ploegverantwoordelijke (D4-D5) - dienst Gebouwen
    • 3,00 vte vakman gebouwen (D1-D3)
  • Wijzigen van de functietitel van de functie van technisch hoofdmedewerker (C4-C5) (cel Technisch Beheer en Onderhoud) naar:
    • gebouwbeheerder (C4-C5) (cel Technisch Beheer en Onderhoud)

 

Dienst ICT

Op 23 januari 2025 besliste de gemeenteraad / raad voor maatschappelijk welzijn de personeelsformatie van de dienst ICT te wijzigen. De wijziging regulariseerde van de feitelijke situatie en zorgde niet voor bijkomend personeel. Er blijven echter signalen komen van medewerkers van de ICT-dienst over te hoge werkdruk, vertraging van projecten en ICT-dienstverlening, risico's op fouten. Er wordt voorgesteld om de formatie van de dienst ICT te wijziging om volgende redenen:

  • informatieveiligheid;
  • efficiënte werking;
  • verzekeren dienstcontinuïteit van het bestuur via noodzakelijke ICT-projecten;
  • welzijn van het personeel.
Het voorstel van formatiewijziging betekent de effectieve uitbreiding van de personeelsformatie met 1 vte ICT-coördinator (B4-B5), en de regularisering van een functie van deskundige ICT (B1-B3) waardoor de formatie van de dienst ICT ook meer toekomstbestendig is.
 
De huidige personeelsformatie van de dienst ICT is:
 
 
 
De formatiewijziging betekent:
 
 
Hierdoor zal de toekomstige formatie van de dienst ICT als volgt zijn:
 
Formatietechnisch betekent deze wijziging van de personeelsformatie:
  • Opheffen van de blokkering van de functie van coördinator ICT (B4-B5);
  • De uitdovende functie van beleidsmedewerker informatica (B1-B3) bestendigen in de personeelsformatie, maar in de toekomst wel omzetten naar een contractuele functie van deskundige ICT (B1-B3), dus:
    • Uitbreiding van de contractuele personeelsformatie met 1 vte deskundige ICT. Deze functie wordt geblokkeerd tot uitdoving van de statutaire functie van beleidsmedewerker informatica (B1-B3).
 
Financieel betekent deze formatiewijziging een uitbreiding van het personeelsbudget voor 1 vte (B4-B5).
 

Sociaal huis

De huidige verantwoordelijke administratie (C4-C5), gaat met pensioen op 1 mei 2025. Haar takenpakket is zeer uitgebreid en financieel/technisch complex, met een grote financiële verantwoordelijkheid.

Het takenpakket omvat o.m.:

  • De administratieve voorbereiding en afhandeling van de vergaderingen van het BCSD, inclusief ingaven van alle steunvoorstellen, notulen, kennisgeving aan klanten.
  • De opvolging van de correcte uitbetaling van de leeflonen en equivalent leeflonen (en alle andere steunen)  en de optimale inning van alle subsidies.
  • De opvolging van de zogenaamde knipperlichten (signalen vanuit de federale overheid van wijzigingen in lopende dossiers waarbij risico bestaat op dubbele uitkeringen)
  • Voorbereiding van inspecties - federale en Vlaamse (art 60§7)
  • Interne controle van de jaarrekeningen
  • Jaarafsluiting
  • Ondersteuning van de FNN bij debiteurenbeheer

Financiële verantwoordelijkheid (kerncijfers 2024):

 

2024

Totaal uitbetaald aan leefloon, EQ LL + aanv steun Energiefonds, incl. uitgaven art 60 §7

€ 4.169.498,77

 

Totaal ontvangen aan subsidies POD inclusief art 60 §7

€ 3.462.573,92

 

De verantwoordelijke administratie stuurt ook het team administratie (3,5 VTE) rechtstreeks aan, en is ook applicatieverantwoordelijke voor de specifieke toepassingssoftware van het Sociaal Huis.

 

De net afgeronde selectieprocedure voor de vervanging van de verantwoordelijke administratie leverde geen geslaagde kandidaten op.

Op basis van de resultaten van de selectieprocedure en een nieuwe weging van de functie blijkt dat de loonschaal C4-C5, en de profielen die we daarmee aantrekken, niet in verhouding staat tot het takenpakket en de daarbij horende verantwoordelijkheden.

Zie referentiekader loonschalen (Probis):

 

Verantwoordelijkheid

Span of control

Kennis en kunde

Sociale vaardigheden

Complexiteit van de uitgevoerde taken

Rotatiemogelijkheden in de organisatie

Resultaat en invloed van het werk

Budget

verantwoordelijkheid

 

Diplomavereiste

Kennisvereisten

 

C4-C5

Kan zelfstandig administratieve taken met gemiddelde complexiteit uitvoeren en kan collega’s of medewerkers begeleiden in het uitvoeren van deze taken

Multi-inzetbaar voor diverse operationele taken binnen een dienst maar bezit een specifieke kennis over één of meerdere materies

Kan autonoom werken aan taken die beperkte risico’s inhouden, draagt eindverantwoordelijkheid voor bepaalde dienstverlening, heeft planmatige vaardigheden

Kan instaan voor correct beheer van subsidies of budgetten verbonden aan een specifiek thema of project of (desgevallend) van de dienst.

kan administratieve processen sturen en team aansturen of leiding geven aan een operationele dienst. Kan een sturende en / of leidinggevende rol opnemen.

Hoger secundair onderwijs

Heeft grondige functiespecifieke kennis

Communicatief, werkt constructief mee in het team, kan kennis overdragen, is proactief in het uitvoeren van operationele taken en vertoont flexibiliteit bij de uitvoering van de taken en opdrachten

B4-B5

Kan zelfstandig complexe taken uitvoeren en kennis overbrengen, kan beleid mee helpen vormgeven op dienstniveau en is desgevallend in staat collega’s of medewerkers te begeleiden in het uitvoeren van deze taken

aangeworven voor een specifiek, complex en/of leidinggevend takenpakket

Kan autonoom werken aan taken die fundamenteel zijn voor de werking van de dienst – focus van het takenpakket zijn complexe beleidsmatige en / of leidinggevende / coördinerende taken

Kan instaan voor correct beheer van subsidies of budgetten verbonden aan een specifiek thema of project of (desgevallend) van de dienst.

Kan een sturende rol aannemen t.a.v. een team of i.k.v. (organisatiebrede) trajecten, kan eventueel hiërarchisch leidinggeven aan een team

Bachelordiploma of gelijkwaardig door ervaring of capaciteitstest

Heeft diepgaande operationele expertise binnen zijn domein, heeft grondige kennis van wetgeving met betrekking tot functie en organisatie.

De kennis van de functie is meestal opgebouwd vanuit operationele ervaring

Communicatief, bevordert de samenwerking in het team, kan een team leiden en coachen en de werkzaamheden ervan plannen, onderneemt proactief stappen om de werking van de dienst te versterken en de acties ervan actief op te volgen, bekijkt de werkwijze kritisch en past deze aan indien nodig

Om de functie van verantwoordelijke administratie aantrekkelijker te maken voor potentiële kandidaten, wordt gevraagd om de functietitel aan te passen naar coördinator administratie en om de loonschaal te verhogen naar B4-B5.

 

De huidige personeelsformatie van de administratieve cel die verantwoordelijke administratie (C4-C5) aanstuurt is als volgt:

Functietitel Loonschaal #  VTE OCMW
Verantwoordelijke administratie C4-C5 1
Administratief medewerker C1-C3 1
Administratief medewerker C1-C3 1
Administratief medewerker C1-C3 1
Administratief medewerker C1-C3 0,5

 

De nieuwe personeelsformatie zal dan als volgt zijn: 

Functietitel Loonschaal #  VTE OCMW
Coördinator administratie B4-B5 1
Administratief medewerker C1-C3 1
Administratief medewerker C1-C3 1
Administratief medewerker C1-C3 1
Administratief medewerker C1-C3 0,5

 

Formatietechnisch betekent deze wijziging:

  • schrappen van 1,00 vte verantwoordelijke administratie (C4-C5) uit de contractuele personeelsformatie van het OCMW en
  • toevoegen van 1,00 vte coördinator administratie (B4-B5) in de contractuele personeelsformatie van het OCMW.
Bijkomende info:

Financiële impact:

De financiële impact is de volgende:

  • Dienst Wegen en Water

Budgetneutrale wijziging.

 

  • Dienst Gebouwen (wijziging 1)

Budgetneutrale wijziging. 


  • Dienst Gebouwen (wijziging 2)

Budgettair betekent deze formatiewijziging (brutojaarkost werkgever - 12 jaar anciënniteit):

 1. Theoretische berekening (o.b.v. goedgekeurde formatie)

Uitbreiding personeelsformatie   Schrapping personeelsformatie    
Schaal Brutojaarkost werkgever
(12 jaar anciënniteit)
Schaal Brutojaarkost werkgever
(12 jaar anciënniteit)
 
C4-C5 € 75.117,37 D4-D5 -€ 62.341,26  
C4-C5 € 75.117,37 D4-D5 -€ 62.341,26  
Omzetting C4-C5 naar A1a-A2a € 17.186,91 D1-D3 -€ 51.998,69  
    D1-D3 -€ 51.998,69  
    D1-D3 -€ 51.998,69  
TOTAAL € 167.421,65   -€ 280.678,59 -€ 113.256,94

Theoretisch betekent deze wijziging een minkost van € 113.256,94.


2. Praktische berekening (obv huidige invulling personeelsformatie)

Tov de huidige invulling van de personeelsformatie betekent dit een meerkost van € 167.421,65 per jaar (raming: bruto jaarkost werkgever - 12 jaar anciënniteit), namelijk de functies van meewerkend ploegverantwoordelijke (D4-D5) en van vakman (D1-D3) die worden geschrapt uit de personeelsformatie zijn niet ingevuld.


  • Dienst ICT

Budgettair betekent deze formatiewijziging (brutojaarkost werkgever - 12 jaar anciënniteit):

Toevoeging van 1 vte ICT-coördinator (B4-B5).

Schaal Brutojaarkost werkgever
(12 jaar anciënniteit)
Bruto maandkost werkgever
(12 jaar anciënniteit)
B4-B5 € 81.994,88 € 6.832,91


  • Sociaal huis

Budgettair betekent deze formatiewijziging (brutojaarkost werkgever - 12 jaar anciënniteit):

De meerkost op jaarbasis voor het omzetten van een functie op C-niveau (C4-C5) naar een functie op B-niveau (B4-B5): € 8.350,40.

Uitbreiding personeelsformatie              

 

Schaal

Brutojaarkost werkgever (12 jaar anciënniteit)

B4-B5

€ 81.994,88 

Schrapping personeelsformatie              

 

Schaal

Brutojaarkost werkgever (12 jaar anciënniteit)

C4-C5

- € 73.644,48 

TOTAAL

€ 8.350,40

Publieke stemming
Aanwezig: Daan VERTONGEN, Bart LAEREMANS, Ewoud DE MEYER, Jelle DE WILDE, Kirsten HOEFS, Chantal LAUWERS, Trui OLBRECHTS, Philip ROOSEN, Karlijne VAN BREE, Eddie BOELENS, Nicolas BOURGEOIS, Randy BUELENS, Ann DAAMEN, Soufian FAROUK, Isabel GAISBAUER, Tom GAUDAEN, Dieter GOOVAERTS, Britt JOHN, Katrien LE ROY, Luca MATON, Katleen ORINX, Wim ROBBERECHTS, Patricia SEGERS, Ann SELLESLAGH, Gerlant VAN BERLAER, Laurent VANBINST, Eliane VANCRAENENBROECK, Bart VAN HUMBEECK, Karin VERTONGEN, Muriel VAN SCHEL
Voorstanders: Bart LAEREMANS, Ewoud DE MEYER, Jelle DE WILDE, Kirsten HOEFS, Chantal LAUWERS, Trui OLBRECHTS, Philip ROOSEN, Karlijne VAN BREE, Manon BAS, Eddie BOELENS, Nicolas BOURGEOIS, Randy BUELENS, Ann DAAMEN, William DE BOECK, Soufian FAROUK, Isabel GAISBAUER, Tom GAUDAEN, Dieter GOOVAERTS, Britt JOHN, Katrien LE ROY, Luca MATON, Katleen ORINX, Wim ROBBERECHTS, Patricia SEGERS, Ann SELLESLAGH, Gerlant VAN BERLAER, Laurent VANBINST, Eliane VANCRAENENBROECK, Bart VAN HUMBEECK, Daan VERTONGEN, Karin VERTONGEN
Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
BESLUIT

Enig artikel.

Akkoord te gaan met de volgende wijzigingen van de personeelsformatie:

Wegen en Water

De functietitel van technische hoofdmedewerker (C4-C5) te wijzigen naar werftoezichter (C4-C5). 

De toekomstige formatie van de dienst Wegen en Water is dan als volgt:

Functietitel

Schaal

#vte

gemeente

#vte

OCMW

Totaal

Diensthoofd wegen en water

A1a-A3a

1,00

 

1,00

Expert wegen en water (uitdovend)

A1a-A3a

1,00

 

1,00

Projectleider wegenbouw

A1a-A3a

3,00

 

3,00

Junior projectleider wegenbouw

B1-B3

1,00

 

1,00

Werftoezichter

C4-C5

1,00

 

1,00

Administratief medewerker

C1-C3

2,00

 

2,00

Coördinator wegen en water

C4-C5

1,00

 

1,00

Meewerkend ploegverantwoordelijke wegen en water

D4-D5

2,00

 

2,00

Vakman wegen en water

D1-D3

16,00

 

16,00

TOTAAL

 

 

 

28,00

 

Gebouwen

  • Schrappen van de volgende functies uit de contractuele personeelsformatie van de gemeente:
    • 1,00 vte vakman Gebouwen (D1-D3);
  • Uitdovend plaatsen van de volgende functie in de contractuele personeelsformatie van de gemeente:
    • 1,00 vte vakman Gebouwen (D1-D3) (cf. functie die heden ingevuld is door een personeelslid die BA5 bevoegd persoon is);
  • Uitbreiden van de contractuele personeelsformatie van de gemeente:
    • 2,00 vte vakman-elektricien (D1-D3).
  • Verplaatsen van de volgende functie naar de uitdovende contractuele personeelsformatie:
    • 1,00 vte technisch hoofdmedewerker (C4-C5) (cel Bouwprojecten en investeringen)
  • Toevoegen van de volgende functies aan de contractuele personeelsformatie van de gemeente
    • 1,00 vte projectleider (A1a-A2a)
      (Deze functie wordt geblokkeerd tot uitdoving van 1 vte technisch hoofdmedewerker (C4-C5) (cel Bouwprojecten en investeringen))
    • 2,00 vte gebouwbeheerder (C4-C5) (cel Technisch Beheer en Onderhoud)
  • Schrappen van de volgende functies uit de contractuele personeelsformatie van de gemeente:
    • 2,00 vte meewerkend ploegverantwoordelijke (D4-D5) - dienst Gebouwen
    • 3,00 vte vakman gebouwen (D1-D3)
    • Wijzigen van de functietitel van de functie van technisch hoofdmedewerker (C4-C5) (cel Technisch Beheer en Onderhoud) naar:
  • gebouwbeheerder (C4-C5) (cel Technisch Beheer en Onderhoud)

De nieuwe personeelsformatie van de dienst Gebouwen zal dan als volgt zijn:

Functietitel Schaal #vte
gemeente
#vte
OCMW
Totaal
Diensthoofd Gebouwen A4a-A4b 1,00 0,00 1,00
Projectleider Gebouwen
(1 vte wordt geblokkeerd tot uitdoving functie technisch hoofdmedewerker (C4-C5) - cel Bouwprojecten en investeringen)
A1a-A2a 7,00 0,00 7,00
Deskundige Energie B1-B3 1,00 0,00 1,00
Gebouwbeheerder C4-C5 3,00 0,00 3,00
Technisch hoofdmedewerker Gebouwen
(Uitdovende functie - 1 vte technisch hoofdmedewerker (C4-C5) - cel Bouwprojecten en investeringen is uitdovend en zal geschrapt worden na uitdoving)
C4-C5 0,00 0,00 0,00
Administratief medewerker C1-C3 2,00 0,00 2,00
Coördinator dienst Gebouwen C4-C5 1,00 0,00 1,00
Meewerkend ploegverantwoordelijke - dienst Gebouwen D4-D5 2,00 0,00 2,00
Vakman D1-D3 10,00 0,00 10,00
Vakman-elektricien D1-D3 2,00 0,00 2,00 
Vakman-conciërge D1-D3 1,00 0,00 1,00
TOTAAL       30,00

 Dienst ICT

  • Opheffen van de blokkering van de functie van coördinator ICT (B4-B5) in de contractuele personeelsformatie van de gemeente;
  • Uitbreiding van de contractuele personeelsformatie met 1 vte deskundige ICT. Deze functie wordt geblokkeerd tot uitdoving van de statutaire functie van beleidsmedewerker informatica (B1-B3).
De nieuwe personeelsformatie zal dan als volgt zijn:

Sociaal Huis

  • Schrappen van de volgende functie uit de contractuele personeelsformatie van het OCMW:
    • 1,00 vte verantwoordelijke administratie (C4-C5);
  • Uitbreiden van de contractuele personeelsformatie van het OCMW:
    • 1,00 vte coördinator administratie (B4-B5).

De nieuwe personeelsformatie van de administratieve cel zal dan als volgt zijn: 

Functietitel Loonschaal #  VTE OCMW
Coördinator administratie B4-B5 1
Administratief medewerker C1-C3 1
Administratief medewerker C1-C3 1
Administratief medewerker C1-C3 1
Administratief medewerker C1-C3 0,5