Het vast bureau keurt de notulen van de vorige vergadering goed.
Het vast bureau neemt kennis van:
Het vast bureau keurt het voorstel van intern kaderreglement voor het toekennen van opdrachthouderschap (toegevoegd als BIJLAGE 01 bij dit besluit), principieel goed en gaat principieel akkoord met de verdere wijziging van de rechtspositieregeling voor het gemeente- en OCMW-personeel (bepalingen i.v.m. opdrachthouderschap).
Het vast bureau neemt kennis van het voorstel tot herziening van de lopende dossiers opdrachthouderschap, en gaat hiermee principieel akkoord.
Het vast bureau legt de volgende punten ter bespreking voor aan het bijzonder onderhandelings- en hoog overlegcomité voor het gemeente- en OCMW-personeel:
Intern kaderreglement opdrachthouderschap
Wijziging rechtspositieregeling voor het gemeente- en OCMW-personeel (bepalingen i.v.m. opdrachthouderschap) en
Het vast bureau herziet de lopende dossiers opdrachthouderscha i.f. v. het intern kaderreglement opdrachthouderschap na ontvangst van een protocol van de vakorganisaties i.v.m. het voorstel intern kaderreglement en verdere wijziging RPR.
De wijziging van de lopende dossiers zal gebeuren door beslissing van de algemeen directeur, en zal ingaan op de eerste dag van de maand volgend op de beslissing van de algemeen directeur.
Het vast bureau keurt maandelijks de lonen en onregelmatige prestaties (overuren en toeslagen voor prestaties nacht/zaterdag/zondag/feestdagen) goed.
Het vast bureau gaat akkoord met de invoering van nieuwe shiften voor de zorgkundigen, verpleegkundigen en logistiek en polyvalent medewerkers voor het woonzorgcentrum Ter Biest.
Het vast bureau keurt de aanpassing van het arbeidsreglement gemeente- en OCMW-personeel principieel goed.
Het vast bureau legt het aangepast arbeidsreglement voor aan het bijzonder onderhandelings- en hoog overlegcomité voor het gemeente- en OCMW-personeel en legt deze nadien ter goedkeuring voor aan de raad voor maatschappelijk welzijn.
Het vast bureau neemt kennis van het niet houden aan afspraken inzake opname van overuren en vakantiedagen van een personeelslid.
Het vast bureau start een aanwervingsprocedure op voor de invulling van een voltijdse functie van verpleegkundige (IFIC 14) in contractueel dienstverband en stelt de selectieprocedure vast.
Het vast bureau sluit de kandidatenlijst betreffende de aanwervingsprocedure voor de invulling van een voltijdse functie van verpleegkundige (IFIC 14) contractueel dienstverband met aanleg van een wervingsreserve (geldigheidsduur 1 jaar) af.
Het vast bureau neemt kennis van het verslag van de vergadering van het BOC/HOC van 6 december 2023.
Het vast bureau stelt de agenda van de vergaderingen van de syndicale onderhandelingscomités van 10 januari 2024 vast.
Het vast bureau neemt kennis dat het voordeel van alle aard, voor de GSM en abonnement met privégebruik, zal aangerekend worden vanaf januari 2024.
Het vast bureau neemt kennis van de erkenning als arbeidsongeval, de beslissing van MEDEX en het voorstel van de vaststelling van het rentepercentage van blijvende arbeidsongeschiktheid door AXA.
Het vast bureau neemt kennis van de brief die aangetekend aan de betrokkene zal verstuurd worden.
Het vast bureau neemt een definitieve beslissing omtrent de betaling van een rente aan het slachtoffer van een arbeidsongeval.
Het vast bureau neemt kennis van de overzichtslijst van de te vernietigen fysieke archiefstukken, goedgekeurd door het Rijkarchief.
Het vast bureau gunt de opdrachten zoals opgenomen in het register ad hoc en keurt de volgende bestelbons goed wat het exploitatiebudget 2023 betreft: van nummer 979 tot 990.
Het vast bureau gunt de opdrachten zoals opgenomen in het register ad hoc en keurt de volgende bestelbons goed wat het investeringsbudget 2023 betreft: geen.
Het vast bureau neemt kennis van de uitgaven die expliciet opgenomen zijn in de vijfde aanpassing van het meerjarenplan.
Het vast bureau neemt kennis van de beslissing van Agentschap Opgroeien van 22 november 2023 in kader van de oproep van 29 juni 2023 voor herinzet van subsidies kinderopvang. Er werden geen plaatsen toegewezen aan de organisatoren uit Grimbergen, vzw 3Wplus of Babilou.
Het vast bureau neemt kennis van de beslissing van Agentschap Opgroeien van 28 november 2023 in kader van de uitbreidingsronde van augustus 2023 bijkomende nood op basis van de cijfers van het lokaal loket kinderopvang voor 2022: toekenning aan Grimbergen van max. 9 plaatsen met subsidie inkomenstarief.
Het vast bureau neemt kennis van de beslissing van Agentschap Opgroeien van 13 december 2023 over de nieuwe uitbreidingsronde 2024.
Aan Grimbergen worden:
De adviescriteria en de procedure voor de kinderopvanginitiatieven zoals goedgekeurd door de raad voor maatschappelijk welzijn op 31 augustus 2023 worden gepubliceerd op de website van het lokaal bestuur voor 22 december 2023.
Het loket kinderopvang volgt de ingediende aanvragen op en legt het advies lokaal bestuur voor aan het vast bureau uiterlijk midden februari 2024.
Het loket kinderopvang dient het advies van het lokaal bestuur in bij het Agentschap Opgroeien uiterlijk tegen 1 maart 2024.
Het vast bureau gaat akkoord met de verderzetting in 2024 van de maandelijkse zitdag (halve dag) door Levedale vzw in het Sociaal huis. Tijdens de zitdagen wordt op laagdrempelige manier handicap specifieke ondersteuning geboden aan iedereen met een (vermoeden van een) beperking evenals hun omgeving.
Er wordt door Levedaele in 2024 een infosessie georganiseerd voor de maatschappelijk werkers van het sociaal huis zodat zij over een basisinformatie beschikken en zo beter kunnen inspelen op de noden van de doelgroep.
Levedaele neemt contact op met de voorzieningen in Grimbergen die voor de doelgroep werken om kennis te maken en de toeleiding naar de zitdag te optimaliseren.
Het vast bureau neemt kennis van:
Het vast bureau gaat akkoord het Sociaal Huis, de dienst Gebouwen en de organisator kinderopvang 3WPlus onderzoeken of de doorgangswoning van het OCMW gelegen te 1850 Grimbergen, L.Luypaertstraat 186 als tijdelijke locatie ter beschikking gesteld kan worden aan de onthaalouder. Zo kan zij de kinderopvang verderzetten tijdens de renovatiewerken aan haar eigen woning.
Het vast bureau werft een diensthoofd interne werking in LDC en GAW Ter Borre aan, in voltijds contractueel dienstverband met een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd met ingang van 1 maart 2024 (of een latere datum volgens opzegtermijn).
Het vast bureau gaat principieel akkoord met een ruiling van het perceel kadastraal gekend als 3de afdeling - sectie F - nr. 44 met de percelen kadastraal gekend als 6de afdeling - sectie B - nrs. 535 en 517 aan de gezamenlijke geschatte waarde van 14.790,00 euro (+ excl. vergoeding ten aanzien van de vertrekkende landbouwer van 261,36 euro) en legt dit voorstel vooraan de eigenaar van de percelen kadastraal gekend als 6de afdeling - sectie B - nrs. 535 en 517, waarbij hij ook de (prijzij)vergoeding ten bedrage van 261,36 euro ten laste neemt.
Het vast bureau neemt kennis van het ondertekend document houdende minnelijke beëindiging van de pacht door de erfgenamen van pachter van de bovenste 50% van het perceel kadastraal gekend als 3de afdeling - sectie H - nr. 78d10 en legt het ter ondertekening voor aan de raad voor maatschappelijk welzijn.
Namens VAST BUREAU,
Muriel VAN SCHEL
algemeen directeur
Bart LAEREMANS
burgemeester - voorzitter