De gemeenteraad wijzigt de personeelsformatie als volgt:
Schrapping van de volgende functies uit de contractuele personeelsformatie van het OCMW:
0,50 vte deskundige (B1-B3) (Stafmedewerker maatschappelijke ondersteuning en assistent-centrumleider)
0,50 vte administratief medewerker (C1-C3)
Toevoeging van de volgende functie aan de contractuele personeelsformatie van het OCMW:
1,00 vte diensthoofd sociale werking Ter Borre (B4-B5)
Wijziging van de volgende functietitel en functiebeschrijving:
1,00 vte diensthoofd Ter Borre (B4-B5) wordt 1,00 vte diensthoofd interne werking Ter Borre (B4-B5)
De nieuwe personeelsformatie van de dienst LDC en GAW Ter Borre is dan als volgt:
Functietitel |
Schaal |
#vte gemeente |
#vte OCMW |
Totaal |
Diensthoofd sociale werking Ter Borre |
B4-B5 |
0,00 |
1,00 |
1,00 |
Diensthoofd interne werking Ter Borre |
B4-B5 |
0,00 |
1,00 |
1,00 |
Verantwoordelijke administratie (uitdovende functie) |
B1-B3 |
0,00 |
1,00 |
1,00 |
Verantwoordelijke administratie |
C4-C5 |
0,00 |
1,00 |
1,00 |
Administratief medewerker |
C1-C3 |
0,00 |
1,00 |
1,00 |
Medewerker bar en maaltijden |
D1-D3 |
0,00 |
2,50 |
2,50 |
Medewerker technisch onderhoud |
D1-D3 |
0,00 |
1,00 |
1,00 |
Medewerker schoonmaak |
E1-E3 |
0,00 |
1,50 |
1,50 |
TOTAAL |
|
|
|
10,00 |
De personeelsformatie van LDC en GAW Ter Borre zal later verder opgevolgd en gerevalueerd worden in functie van de pensionering van het diensthoofd.
Art. 161 Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017 (hierna: Decreet Lokaal Bestuur):
"De gemeenteraad en de raad voor maatschappelijk welzijn stellen het gezamenlijk organogram van de diensten van de gemeente en van het openbaar centrum voor maatschappelijk welzijn vast.
Het organogram geeft de organisatiestructuur van de diensten van de gemeente en van het openbaar centrum voor maatschappelijk welzijn weer, duidt de gezagsverhoudingen en de functies aan waaraan het lidmaatschap van het managementteam is verbonden."
Algemeen
Decreet lokaal bestuur.
Besluit (VR) 7 december 2007 houdende de minimale voorwaarden voor de personeelsformatie, de rechtspositieregeling en het mandaatstelsel van het gemeentepersoneel en het provinciepersoneel en houdende enkele bepalingen betreffende de rechtspositie van de secretaris en de ontvanger van de openbare centra voor maatschappelijk welzijn.
Besluit (VR) 12 november 2010 houdende de minimale voorwaarden voor de personeelsformatie en het mandaatstelsel van het personeel van de openbare centra voor maatschappelijk welzijn en houdende de minimale voorwaarden voor sommige aspecten van de rechtspositieregeling van bepaalde personeelsgroepen van de openbare centra voor maatschappelijk welzijn, BS 3 december 2010.
Rechtspositieregeling lokaal bestuur Grimbergen, vastgesteld bij besluit gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 17 december 2020 en later gewijzigd.
Meerjarenplan 2020-2025
Beleidsdoelstelling 1: Wij bouwen een moderne en professionele organisatie uit om een antwoord te kunnen bieden op de noden van onze burgers.
AP-1: We vullen het nieuw geïntegreerd organogram in tegen 31/12/2024
ACT-3: We sturen het organogram bij in functie van gewijzigde personeelsbehoeften
Besluiten i.v.m. organogram en personeelsformatie lokaal bestuur Grimbergen
Besluit gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 24 januari 2019 - project GoGo! (geïntegreerd organogram gemeente en OCMW Grimbergen) - Vaststelling overzichtsstructuur geïntegreerd organogram - Vaststelling structuur afdeling Ruimte (diensten "Wegen en water", "Gebouwen" en "Groen") - Aanduiding van de functies waaraan het lidmaatschap van het managementteam is verbonden. (DOSSIERSTUK 01).
Besluit gemeenteraad van 24 januari 2019 - Aanpassing personeelsformatie i.f.v. de implementatie van de hoofdstructuur van het geïntegreerd organogram en de structuur van de afdeling Ruimte (diensten "Wegen en Water", "Gebouwen" en "Groen"). (DOSSIERSTUK 02).
Besluit gemeenteraad van 25 april 2019 - Aanpassing personeelsformatie ter ondersteuning van de structuur van de afdeling Ruimte (diensten "Wegen en Water", "Gebouwen" en "Groen"). (DOSSIERSTUK 03).
Besluit gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 24 oktober 2019 - Vaststelling geïntegreerd organogram gemeente en OCMW Grimbergen. (DOSSIERSTUK 04).
Besluit gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 24 oktober 2019 - Aanpassing personeelsformatie met het oog op de implementatie van de geïntegreerde dienstenstructuur voor gemeente en OCMW Grimbergen. (DOSSIERSTUK 05)
Besluit gemeenteraad van 24 oktober 2019 - Formatiewijziging voor de administratieve ondersteuning van de bibliotheek. (DOSSIERSTUK 06).
Besluit gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 23 januari 2020 - Aanpassing personeelsformatie - Versterking en integratie van de personeelsdiensten van gemeente en OCMW Grimbergen. (DOSSIERSTUK 07)
Besluit gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 28 mei 2020 - Aanpassing geïntegreerd organogram gemeente en OCMW Grimbergen. (DOSSIERSTUK 08).
Besluit gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 28 mei 2020 - Aanpassing personeelsformatie met het oog op de implementatie van de geïntegreerde dienstenstructuur voor gemeente en OCMW Grimbergen - Rechtzetting van de beslissingen van de gemeenteraad / raad voor maatschappelijke welzijn van 24 oktober 2019 en 23 januari 2020. (DOSSIERSTUK 09).
Besluit gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 28 mei 2020 - Aanpassing personeelsformatie: afdeling Ruimte - afdeling Mens - Ondersteunende afdelingen. (DOSSIERSTUK 10).
Besluit gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 28 mei 2020 - Aanpassing personeelsformatie administratieve functies - bodefuncties. (DOSSIERSTUK 11).
Besluit gemeenteraad van 27 augustus 2020 - Formatiewijziging voor de administratieve ondersteuning van de bibliotheek - Rechtzetting van de beslissing van de gemeenteraad van 24 oktober 2019. (DOSSIERSTUK 12).
Besluit gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 25 februari 2021 - Personeelsformatie: afdeling Ruimte - afdeling Mens - Ondersteunende afdelingen - Aanpassing. (DOSSIERSTUK 13).
Besluit gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 22 april 2021 - Personeelsformatie: afdeling Ruimte - afdeling Interne Organisatie - Aanpassing. (DOSSIERSTUK 14).
Besluit gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 24 juni 2021 - Personeelsformatie Sociaal Huis - Rechtzetting van de beslissing van de gemeenteraad van 28 mei 2020. (DOSSIERSTUK 15).
Besluit gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 24 juni 2021 - Personeelsformatie LDC en GAW Ter Borre - Aanpassing. (DOSSIERSTUK 16).
Besluit gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 26 augustus 2021 - Personeelsformatie: afdeling Financiën - afdeling Interne organisatie - Afdeling Mens - afdeling Ruimte - Aanpassing. (DOSSIERSTUK 17).
Besluit gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 25 november 2021 - Personeelsformatie: afdelingen Ruimte en Mens - stafdienst algemeen directeur - Aanpassing. (DOSSIERSTUK 18).
Besluit gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 16 december 2021 - Organogram en personeelsformatie: afdeling Ruimte - afdeling Mens - Aanpassing. (DOSSIERSTUK 19).
Besluit gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 24 februari 2022 - Personeelsformatie - Afdeling Mens - Afdeling Interne Organisatie - Aanpassing. (DOSSIERSTUK 20).
Besluit van de gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 28 april 2022 - Personeelsformatie - dienst Wegen en Water - dienst Gebouwen - dienst Welzijn en Preventie - afdeling Mens / Welzijn - WZC Ter Biest - dienst Burgerzaken - Aanpassing. (DOSSIERSTUK 21).
Besluit van de gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 2 juni 2022 - Personeelsformatie - dienst Gebouwen - dienst Handhaving - Aanpassing. (DOSSIERSTUK 22).
Besluit van de gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 29 september 2022 - Personeelsformatie - Aanpassing formatie i.f.v. bijkomende personeelsbehoeften - Aanpassing formatie WZC Ter Biest - Invoeren van statutaire betrekkingen - Aanpassing (DOSSIERSTUK 23).
Besluit van de gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 15 december 2022 - Personeelsformatie - stafdienst Technische diensten - dienst Gebouwen - Technische uitvoeringsdiensten - dienst Evenementen en Vrijetijdsinfrastructuur - Aanpassing (DOSSIERSTUK 24).
Besluit van de gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn van 2 maart 2023 - Personeelsformatie - Formatie dienst ICT ingevolge afbouw uitbesteding aan Autonoom Provinciebedrijf VERA - Formatie schoonmaak ingevolge calculatiestudies - Aanpassing (DOSSIERSTUK 25).
In verband met de syndicale overlegcomités
Het syndicaal statuut:
Wet van 19 december 1974 tot regeling van de betrekkingen tussen de overheid en de vakbonden van haar personeel.
Koninklijk besluit van 28 september 1984 tot uitvoering van de wet van 19 december 1974 tot regeling van de betrekkingen tussen de overheid en de vakbonden van haar personeel.
In verband met het voorstel tot aanpassing van de personeelsformatie
Nota van het afdelingshoofd mens en de organisatiebegeleider Ter Borre, betreffende de personeelsformatie LDC en GAW Ter Borre (BIJLAGE 01).
Besluit van het college van burgemeester en schepenen en vast bureau van 5 juni 2023 - Wijziging personeelsformatie - LDC en GAW Ter Borre - Principieel akkoord (BIJLAGE 02).
Protocol BOC/HOC (Bijlage 03).
"Wij blijven ijveren voor statutaire functies."
ACV Openbare Diensten: /
In het kader van de uitvoering van het meerjarenplan 2020-2025, in het bijzonder de volgende beleidsdoelstelling:
Beleidsdoelstelling 1: Wij bouwen een moderne en professionele organisatie uit om een antwoord te kunnen bieden op de noden van onze burgers.
AP-1: We vullen het nieuw geïntegreerd organogram in tegen 31/12/2024
ACT-3: We sturen het organogram bij in functie van gewijzigde personeelsbehoeften
worden een aantal wijzigingen aan de personeelsformatie voorgesteld.
De personeelsformatie van LDC en GAW Ter Borre werd vastgesteld door de gemeenteraad / raad maatschappelijk welzijn op 24/06/2021, en dit op basis van een rapport van Probis.
Op 30/03/2022 werd het organogram van de afdeling Mens gewijzigd waardoor de dienst LDC en GAW Ter Borre rechtstreeks onder het afdelingshoofd mens ressorteert.
De huidige personeelsformatie is als volgt:
Functietitel | Schaal | #vte gemeente |
#vte OCMW |
Totaal |
Diensthoofd | B4-B5 | 0,00 | 1,00 | 1,00 |
Deskundige (Stafmedewerker maatschappelijke ondersteuning en assistent-centrumleider) | B1-B3 | 0,00 | 0,50 | 0,50 |
Verantwoordelijke administratie (uitdovende functie) |
B1-B3 | 0,00 | 0,00 | 0,00 |
Verantwoordelijke administratie | C4-C5 | 0,00 | 1,00 | 1,00 |
Administratief medewerker | C1-C3 | 0,00 | 1,50 | 1,50 |
Medewerker bar en maaltijden | D1-D3 | 0,00 | 2,50 | 2,50 |
Medewerker technisch onderhoud | D1-D3 | 0,00 | 1,00 | 1,00 |
Medewerker schoonmaak | E1-E3 | 0,00 | 1,50 | 1,50 |
TOTAAL | 9,00 |
Met het oog op de reorganisatie van de administratieve cel van de dienst, en om te anticiperen op de pensionering van het diensthoofd, worden de volgende formatiewijzigingen voorgesteld:
De personeelsformatie van LDC en GAW Ter Borre zal later verder opgevolgd en gerevalueerd worden in functie van de pensionering van het diensthoofd.
De toekomstige formatie van de dienst LDC en GAW Ter Borre is dan als volgt:
Functietitel | Schaal | #vte gemeente |
#vte OCMW |
Totaal |
Diensthoofd sociale werking Ter Borre | B4-B5 | 0,00 | 1,00 | 1,00 |
Diensthoofd interne werking Ter Borre | B4-B5 | 0,00 | 1,00 | 1,00 |
Verantwoordelijke administratie (uitdovende functie) |
B1-B3 | 0,00 | 0,00 | 0,00 |
Verantwoordelijke administratie | C4-C5 | 0,00 | 1,00 | 1,00 |
Administratief medewerker | C1-C3 | 0,00 | 1,00 | 1,00 |
Medewerker bar en maaltijden | D1-D3 | 0,00 | 2,50 | 2,50 |
Medewerker technisch onderhoud | D1-D3 | 0,00 | 1,00 | 1,00 |
Medewerker schoonmaak | E1-E3 | 0,00 | 1,50 | 1,50 |
TOTAAL | 9,00 |
Budgettair betekent deze formatiewijziging (brutojaarkost werkgever - 12 jaar anciënniteit):
Gemiddelde bruto jaarkost werkgever (anciënniteit 12 jaar) |
|
Huidige situatie | € 480.600,58 |
Toekomstige situatie | € 498.279,14 |
Raadslid Tom GAUDAEN meldt dat de fractie Open VLD vraagtekens zet bij de aanstelling van twee diensthoofden voor een equippe van amper negen personen. De fractie Open VLD zal daarom tegenstemmen.
Het budget voor deze bijkomende functies zal voorzien worden via MJPa vanaf 2024.
Voor eventuele aanwervingen in 2023 is budgettaire ruimte via:
Enig artikel.
De personeelsformatie van de dienst LDC en GAW Ter Borre als volgt te wijzigen:
Schrapping van de volgende functies uit de contractuele personeelsformatie van het OCMW:
0,50 vte deskundige (B1-B3) (Stafmedewerker maatschappelijke ondersteuning en assistent-centrumleider)
0,50 vte administratief medewerker (C1-C3)
Toevoeging van de volgende functie aan de contractuele personeelsformatie van het OCMW:
1,00 vte diensthoofd sociale werking Ter Borre (B4-B5)
Wijziging van de volgende functietitel en functiebeschrijving:
1,00 vte diensthoofd Ter Borre (B4-B5) wordt 1,00 vte diensthoofd interne werking Ter Borre (B4-B5)
De nieuwe personeelsformatie van de dienst LDC en GAW Ter Borre is dan als volgt:
Functietitel |
Schaal |
#vte gemeente |
#vte OCMW |
Totaal |
Diensthoofd sociale werking Ter Borre |
B4-B5 |
0,00 |
1,00 |
1,00 |
Diensthoofd interne werking Ter Borre |
B4-B5 |
0,00 |
1,00 |
1,00 |
Verantwoordelijke administratie (uitdovende functie) |
B1-B3 |
0,00 |
1,00 |
1,00 |
Verantwoordelijke administratie |
C4-C5 |
0,00 |
1,00 |
1,00 |
Administratief medewerker |
C1-C3 |
0,00 |
1,00 |
1,00 |
Medewerker bar en maaltijden |
D1-D3 |
0,00 |
2,50 |
2,50 |
Medewerker technisch onderhoud |
D1-D3 |
0,00 |
1,00 |
1,00 |
Medewerker schoonmaak |
E1-E3 |
0,00 |
1,50 |
1,50 |
TOTAAL |
|
|
|
10,00 |
De personeelsformatie van LDC en GAW Ter Borre zal later verder opgevolgd en gerevalueerd worden in functie van de pensionering van het diensthoofd.