Het schepencollege keurt het aanvullend reglement op het algemeen reglement op de politie van het wegverkeer inzake het instellen van een zone 30 in de Pieter Pauwel Rubensstraat, Pieter Breughelstraat, Pellenbergveld en Kruipstraat (tussen Keienberglaan en Wezelstraat) goed.
/
In kader van het verkavelingsproject Beigemveld werd, op basis van de mobiliteitsstudie van Antea Belgium nv, het voorstel van mobiliteitsmaatregelen van het college van burgemeester en schepenen van 31 mei 2021 en 16 augustus 2021, analyse van de gewijzigde aanvraag en de resultaten van het openbaar onderzoek, onder meer voorgesteld om in de kleinere straten rondom de nieuwe verkaveling een zone 30 in te voeren. In fase 1 van het verkavelingsproject betekent dit dat er dan een zone 30 zou worden ingevoerd in de Pieter Pauwel Rubensstraat, Pieter Breughelstraat, Pellenbergveld en Kruipstraat (tot kruispunt Wezelstraat).
Deze voorgestelde maatregel werd weerhouden door de gemeenteraad (zie artikel 4, punt 6 in bijlage 4).
Bij de opmaak werd toen de trage verbinding naar de Beigemsesteenweg (Boterwegje) niet opgenomen. Daar speed pedelecs hier ook kunnen doorrijden, moet dit bij de afbakening dus eveneens opgenomen worden. Zoniet is er toegang voor deze doelgroep tot de zone zonder dat zij de snelheidbeperking in deze hele zone moeten opvolgen.
De hierna voorziene maatregel betreft enkel gemeentewegen.
/
Artikel 1.
Een zone 30 in te stellen in de Pieter Pauwel Rubensstraat, Pieter Breughelstraat, Pellenbergveld en Kruipstraat (tussen Keienberglaan en Wezelstraat) waarbij deze als volgt wordt afgebakend:
Art. 2.
De bovengenoemde maatregel te signaleren door plaatsing van de nodige zonale borden F4a (begin) en F4b (einde) op de hierboven vermelde locaties.
Art. 3.
Dit besluit overeenkomstig de richtlijnen van het decreet lokaal bestuur bekend te maken.
Art. 4.
Dit aanvullend reglement via het Loket lokaal bestuur door te sturen. Het betreft enkel (een) gemeenteweg(en) - (niet in havengebied of speciale beschermingszones).