Terug
Gepubliceerd op 28/01/2025

Besluitenlijst  VAST BUREAU

ma 20/01/2025 - 16:00 collegezaal
  • Goedkeuren notulen

    • Notulen van het vorige vast bureau - Goedkeuring

      Goedgekeurd

      Het vast bureau keurt de notulen van de vorige vergadering goed.

  • Interne organisatie

    • Personeel

      • Syndicale onderhandelings- en overlegcomités: verslagen van 8 januari 2025 (BOC/HOC en CPBW) - Agenda vergaderingen 5 februari 2025 (BOC/HOC) - Kennisname en goedkeuring

        Goedgekeurd

        Het vast bureau:

        • neemt kennis van de verslagen van de vergaderingen van het BOC/HOC en CPBW van 8 januari 2025 en
        • stelt de agenda van de vergaderingen van de syndicale onderhandelingscomités van 5 februari 2025 vast.
      • Wijziging personeelsformatie (budgetneutraal) - dienst Gebouwen - Principiële goedkeuring

        Goedgekeurd

        Het schepencollege gaat principieel akkoord met een budgetneutrale wijziging van de personeelsformatie bij de dienst Gebouwen.

      • Bachelorproef i.k.v. opleiding Toegepaste psychologie - Retentiebeleid lokaal bestuur Grimbergen - Afname vragenlijst bij de afdeling Technische Diensten en afdeling Mens - Kennisname en goedkeuring

        Goedgekeurd

        Het vast bureau neemt kennis dat er in de periode 20 januari - 7 februari 2025 een bevraging zal afgenomen worden bij de afdeling Technische Diensten en de afdeling Mens in het kader van 2 bachelorproeven die uitgevoerd worden door studenten Toegepaste Psychologie die onderzoek doen binnen onze organisatie naar retentiebeleid.

      • Voltijds hoofdmaatschappelijk werker (B4-B5) in contractueel dienstverband - afdeling Mens - Sociaal Huis - Ontslagverlening met het oog op oppensioenstelling

        Goedgekeurd

        Het vast bureau verleent ontslag aan een personeelslid met het oog op een oppensioenstelling.

    • Overheidsopdrachten

      • Raamovereenkomst voor het leveren van brood, pistolets en sandwiches voor een periode van 4 jaar - Gunning

        Goedgekeurd

        Het vast bureau keurt het verslag van nazicht van de offertes van 20 december 2024 voor de opdracht "Raamovereenkomst voor het leveren van brood, pistolets en sandwiches voor een periode van 4 jaar" opgesteld door de dienst Aankoop en Facility, goed en laat dit integraal deel uitmaken van deze beslissing.

        Het vast bureau gunt aan de economisch meest voordelige regelmatige bieder (op basis van de beste prijs-kwaliteitsverhouding), zijnde de firma zijnde de firma Bakkerij Thyssen nv, Kluizenhof 15 te 9170 Sint-Gillis-Waas, tegen de eenheidsprijzen vermeld in de offerte van deze inschrijver en laat de uitvoering gebeuren overeenkomstig de lastvoorwaarden vastgelegd in het bestek met nr. 2024/1115.

    • Verzekeringen

      • AO2023-07 - Betaling van een rente na akkoord van het slachtoffer - Goedkeuring

        Goedgekeurd

        Het vast bureau neemt een definitieve beslissing omtrent de betaling van een rente aan het slachtoffer van een arbeidsongeval.

  • Financiën

    • Bestelaanvragen - Dienstjaar 2025

      Goedgekeurd

      Het vast bureau gunt de opdrachten zoals opgenomen in het register ad hoc en keurt de volgende bestelbonaanvragen goed wat het exploitatiebudget 2025 betreft: van nummer 92 tem. 129.

    • E-mail van Fedasil van 14 januari 2025: instructie: overlijden van een begunstigde van de materiële hulp - procedure - Kennisname en standpuntbepaling

      Goedgekeurd

      Het vast bureau neemt kennis van de 'Instructie: overlijden van een begunstigde van de materiële hulp - procedure", overgemaakt per e-mail van 14 januari 2025 door FEDASIL, toegevoegd als bijlage bij dit besluit, meer bepaald dat de kosten, die voortvloeien het overlijden van een persoon in het centrum -ongeacht of dit overlijden binnen of buiten het centrum plaatsvond-, vanaf 3 februari 2025 zullen gedragen moeten worden door het OCMW. 

      Het vast bureau neemt kennis van:

      • de financiële impact alsook van de bijkomende werklast voor de maatschappelijk werkers deze instructie vanaf 3 februari 2025 zal hebben en
      • de e-mails van de aangewezen-burgemeester en de directeur van Fedasil Grimbergen van 15 januari 2025.

      Het vast bureau zal een brief sturen naar de staatssecretaris met de vermelding dat het vast bureau niet akkoord kan gaan met de tenlasteneming van de begrafeniskosten aangezien bij opstart van het centrum werd gesteld dat er geen enkele kost zou worden aangerekend aan de gemeente.

  • Welzijn

    • Geïndexeerde bedragen die als kader gebruikt worden door het Bijzonder comité voor de sociale dienst, vanaf 1 januari 2025 - Vaststelling

      Goedgekeurd

      Het vast bureau stelt de geïndexeerde bedragen vast die als kader gebruikt worden door het Bijzonder comité voor de sociale dienst.

    • Organisatie Dementiecafé woonzorgcentrum Ter Biest op 7 mei 2025 - Kennisname en goedkeuring

      Goedgekeurd

      Het vast bureau neemt kennis van de organisatie van een dementiecafé van WZC Ter Biest op 7 mei 2025 en keurt dit goed.

    • Vorming en feest voor vrijwilligers OCMW in Ter Borre op 20 maart 2025 - Goedkeuring

      Goedgekeurd

      Het vast bureau organiseert het jaarlijkse vrijwilligersfeest in Ter Borre op 20 maart 2025.

    • Beleid sociale dienst

      • Lokaal opvanginitiatief - Einde huurcontract van het appartement gelegen Jozef Van Elewijckstraat 105 bus 37 te 1853 Grimbergen - Vrijgave van de huurwaarborg ten voordele van de verhuurder - Kennisname

        Goedgekeurd

        Het vast bureau neemt kennis van het plaatsbezoek op 14 januari 2025 in aanwezigheid van het OCMW en de eigenaar en de op dat moment vastgestelde huurschade en gaat akkoord met de volledige vrijgave van de huurwaarborg ten bedrage van 1.360 euro ten voordele van de eigenaar, tot slot van alle rekeningen.

Namens VAST BUREAU,

Muriel VAN SCHEL
algemeen directeur

Bart LAEREMANS
aangewezen-burgemeester-voorzitter