Terug
Gepubliceerd op 28/05/2021

Besluit  GEMEENTERAAD

do 22/04/2021 - 19:00

Mededeling vacatures in het operationeel en logistiek kader in de mobiliteitscyclus 2021-02 van de geïntegreerde politie - Kennisname

Aanwezig: Chris SELLESLAGH, waarnemend voorzitter gemeenteraad
William DE BOECK, Tom GAUDAEN, Bart LAEREMANS, Philip ROOSEN, Karlijne VAN BREE, Yves VERBERCK, Jean-Paul WINDELEN, schepenen
Manon BAS, Eddie BOELENS, Linda DE PREE, Jelle DE WILDE, Jean DEWIT, Isabel GAISBAUER, Gilbert GOOSSENS, Kirsten HOEFS, Brigitte JANSSENS, Katrien LE ROY, Trui OLBRECHTS, Peter PLESSERS, Luk RAEKELBOOM, Vincent VAN ACHTER, Pierre VAN DEN WYNGAERT, Rudi VAN HOVE, Bart VAN HUMBEECK, Karin VERTONGEN, Patrick VERTONGEN, Elke WOUTERS, gemeenteraadsleden
Muriel VAN SCHEL, algemeen directeur
Verontschuldigd: Chantal LAUWERS, voorzitter gemeenteraad
Katleen ORINX, Sofie ROELANDT, gemeenteraadsleden
Afwezig: Karima MOKHTAR, Gerlant VAN BERLAER, gemeenteraadsleden

De gemeenteraad neemt kennis van de mededeling vacatures in het operationeel en logistiek kader in de mobiliteitscyclus 2021-04 van de geïntegreerde politie:

  • 1 voltijdse betrekking van inspecteur van politie - team jeugd en gezin;
  • 2 voltijdse betrekkingen van hoofdinspecteur van politie - team interventie;
  • 1 voltijdse betrekking van hoofdinspecteur van politie - sectorcoördinator geïntegreerde sectorwerking;
  • 1 voltijdse betrekking van hoofdinspecteur van politie - team verkeer;
  • 1 voltijdse betrekking van hoofdinspecteur van politie- teamleider geïntegreerde sectorwerking;
  • 1 voltijdse betrekking van inspecteur van politie - team geïntegreerde sectorwerking- kantschriften;
  • 2 voltijdse betrekkingen van inspecteur van politie - team geïntegreerde sectorwerking;
  • 4 voltijdse betrekkingen van inspecteur van politie - team interventie;
  • 1 voltijdse betrekking van consulent niveau B- team middelenbeheer en financiën.
De volgende bepalingen zijn van toepassing inzake de bevoegdheid:

De wet van 7 december 1998 tot organisatie van een geïntegreerde politiedienst gestructureerd op twee niveaus.

De beslissing wordt genomen op grond van:
  • Het koninklijk besluit van 30 maart 2001 tot regeling van de rechtspositie van het personeel van de politiediensten inzonderheid Deel VI – Het doeltreffende inzetten van personeel, Titel II – De inplaatsstelling van het personeel, Hoofdstuk II – De regeling van de mobiliteit.
  • Het koninklijk besluit van 20 november 2001 tot vaststelling van de nadere regels inzake de mobiliteit van het personeel van de politiediensten.
  • De omzendbrief GPI 15 van 24 januari 2002 betreffende de toepassing van de mobiliteitsregeling in de geïntegreerde politie, gestructureerd op twee niveaus, ten behoeve van de lokale verantwoordelijke overheden in de politiezones.
 
  • Het besluit van de gemeenteraad van 21 december 2017 over de goedkeuring van de nieuwe personeelsformatie: Binding & maatwerk.
  • Het besluit van de gemeenteraad van 28 april 2005 over de selectiecommissies van de lokale politie voor de aanwervingen via mobiliteit.

 

  • Het besluit van het college van burgemeester en schepenen van 22 maart 2021 inzake de bekrachtiging van de mededeling van de vacatures in het operationeel en administratief kader te begeven bij mobiliteitscyclus 2021-02.
De beslissing houdt rekening met volgende adviezen:

/

De beslissing kent volgende inhoudelijke verantwoording:

De federale politie vroeg om ten laatste op 9 april 2021 de behoeften voor de tweede mobiliteitscyclus kenbaar te maken.

 

Volgende vacatures in het operationeel en administratief kader werden door de politie gepubliceerd in de mobiliteitscyclus 2021-02:

  • 1 voltijdse betrekking van inspecteur van politie - team jeugd en gezin;
  • 2 voltijdse betrekkingen van hoofdinspecteur van politie - team interventie;
  • 1 voltijdse betrekking van hoofdinspecteur van politie - sectorcoördinator geïntegreerde sectorwerking;
  • 1 voltijdse betrekking van hoofdinspecteur van politie - team verkeer;
  • 1 voltijdse betrekking van hoofdinspecteur van politie- teamleider geïntegreerde sectorwerking;
  • 1 voltijdse betrekking van inspecteur van politie - team geïntegreerde sectorwerking- kantschriften;
  • 2 voltijdse betrekkingen van inspecteur van politie - team geïntegreerde sectorwerking;
  • 4 voltijdse betrekkingen van inspecteur van politie - team interventie;
  • 1 voltijdse betrekking van consulent niveau B- team middelenbeheer en financiën.

 

Het maximaal aantal betrekkingen werd vacant verklaard.

 

Het college van burgemeester en schepenen bekrachtigde deze mededeling door de politie in zitting van 22 maart 2021.

Aan de gemeenteraad wordt gevraagd om hiervan kennis te nemen.

Bijkomende info:

In de begroting van de lokale politie zijn de nodige kredieten voorzien.

BESLUIT:

Enig artikel.

Kennis te nemen van de mededeling vacatures in het operationeel en logistiek kader in de mobiliteitscyclus 2021-02 van de geïntegreerde politie.