De gemeenteraad neemt kennis van de klachten alsook van de antwoordbrieven.
Artikels 302 en 303 Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017 (DLB).
Artikels 302 en 303 DLB.
Het klachtenreglement, goedgekeurd in zitting van de gemeenteraad van 25 maart 2021.
Besluit van het college van burgemeester en schepenen van 4 december 2023.
/
Conform het klachtenreglement wordt een klacht behandeld door het MAT. Het MAT keurt de door de bevoegde dienst opgestelde antwoordbrief goed, nadat zij beoordeeld hebben of de klacht (on)ontvankelijk dan (on)gegrond is.
Het MAT geeft opdracht aan de bevoegde dienst om de goedgekeurde antwoordbrief aan de klachtindiener op te sturen.
Artikel 13, §2 van het Klachtenreglement stelt:
Jaarlijks wordt aan de gemeenteraad rapport voorgelegd inzake de binnengekomen klachten en de opvolging hiervan.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd om kennis te nemen van de ingekomen klachten en de antwoordbrieven:
de klacht van 18 februari 2024 inzake huurders studio in de Jozef Van Elewijckstraat 105, te 1853 Grimbergen;
de klacht van 17 juni 2024 inzake incidenten die hebben plaatsgevonden in de gemeentelijke basisschool 't Villegastje;
de klacht van 13 september 2024 inzake het ontbreken van de plannen van de private parking in de Van Der Nootstraat 2, 1853 Grimbergen en
de collectieve klacht van 28 september 2024 over de veiligheid op de gemeentelijke basisschool 't Mierken.
/
Enig artikel.
Kennis te nemen van de klachten en de antwoordbrieven, toegevoegd als bijlage bij dit besluit.