Het schepencollege keurt de politieverordening inzake werken door CAS-VOS in opdracht van Eurofiber in de Boechoutlaan tussen de Romeinsesteenweg en de Temselaan goed. In opdracht van Eurofiber dienen er werken uitgevoerd te worden in de Boechoutlaan tussen de Romeinsesteenweg en de Temselaan. De werkputten zijn gelegen in de berm en een gedeelte in de rijbaan.
Deze maatregelen zijn van kracht vanaf 13 juni 2023 tot het einde van de werken (vermoedelijk 30 juni 2023).
De burgemeester maakt de volgende besluiten en de inhoud ervan bekend via de webtoepassing van de gemeente:1° de reglementen en de verordeningen van de gemeenteraad, van het college van burgemeester en schepenen en van de burgemeester.
De bekendmaking van de lijst van de besluiten, vermeld in artikel 285, en van de besluiten, vermeld in artikel 286, gebeurt binnen tien dagen nadat ze genomen zijn, met vermelding van de datum waarop ze via de webtoepassing worden bekendgemaakt.
Voor de besluiten, vermeld in artikel 286, § 1, 1° en 2°, en 286, § 2, 1° en 2°, bevat de bekendmaking ook de datum waarop ze zijn aangenomen.
De webtoepassing van de gemeente vermeldt de wijze waarop het publiek inzage kan krijgen in de besluiten die op de lijst zijn vermeld, en vermeldt ook de mogelijkheid om klacht in te dienen bij de toezichthoudende overheid, vermeld in artikel 326. Als de toezichthoudende overheid een besluit heeft vernietigd, wordt ook van die vernietiging melding gemaakt.
De reglementen en verordeningen, vermeld in artikel 286, § 1, 1° en 2°, en de reglementen, vermeld in artikel 286, § 2, 1° en 2°, treden in werking op de vijfde dag na de bekendmaking ervan, tenzij het anders bepaald is.
De bekendmaking en de datum van bekendmaking van de reglementen en de verordeningen, vermeld in het eerste lid, moeten blijken uit de aantekening in een register, dat bijgehouden wordt op de wijze, bepaald door de Vlaamse Regering.
/
In opdracht van Eurofiber dienen er werken uitgevoerd te worden in de Boechoutlaan tussen de Romeinsesteenweg en de Temselaan. De werkputten zijn gelegen in de berm en een gedeelte in de rijbaan.
De aanvraag en het signalisatieplan bevinden zich in bijlage.
Aan het schepencollege wordt gevraagd akkoord te gaan met het signalisatieplan waarbij:
Put 1 is gelegen in de Antwerpselaan ter hoogte van de afrit van de A12. Deze werken zullen uitgevoerd worden in de berm. Ter hoogte van de werfzone worden een snelheidsbeperking van 50 km/u ingesteld.
Put 2 is gelegen in de Temselaan ter hoogte van nummer 55. De werkput is gelegen in het voetpad, voor de fietsers en voetgangers wordt er een corridor voorzien. De Temselaan zal afgesloten worden voor alle verkeer ter hoogte van nummer 55. De overige weggedeelten van de Temselaan zullen enkel toegankelijk zijn voor plaatselijk verkeer.
Put 3 is gelegen in de Temselaan ter hoogte van nummer 55 in het voetpad en de parkeerstrook. Daar waar de rijbaan zal versmallen (door materiaal of machines) wordt een verplichte rijrichting voor het verkeer opgelegd ter hoogte van de werfzone (om het 'obstakel' voorbij te rijden). Voor de fietsers en voetgangers wordt er een corridor voorzien. De afslagstrook naar de Temselaan zal niet toegankelijk zijn, het verkeer op de Boechoutlaan komende van de Temselaan zal over deze afslagstrook gestuurd worden. Een snelheidsbeperking van 50 km/u wordt ingesteld ter hoogte van de werfzone.
Put 4 is gelegen in de Boechoutlaan tussen de Romeinsesteenweg en nummer 55 in het voetpad en de parkeerstrook. Daar waar de rijbaan zal versmallen (door materiaal of machines) wordt een verplichte rijrichting voor het verkeer opgelegd ter hoogte van de werfzone (om het 'obstakel' voorbij te rijden). Voor de fietsers en voetgangers wordt er een corridor voorzien. Het verkeer komende van de Nieuwelaan zal over de afslagstrook richting de Romeinsesteenweg moeten rijden. Een snelheidsbeperking van 50 km/u wordt ingesteld ter hoogte van de werfzone.
Put 5 is gelegen op de hoek van de Boechoutlaan met de Romeinsesteenweg (kant nummer 552) in het voetpad. De voetgangers zullen moeten oversteken naar het voetpad aan de overkant langs de oversteekplaatsen. Daar waar de rijbaan zal versmallen (door materiaal of machines) wordt een verplichte rijrichting voor het verkeer opgelegd ter hoogte van de werfzone (om het 'obstakel' voorbij te rijden).
/
Artikel 1.
Akkoord te gaan met het signalisatieplan waarbij:
Art. 2.
De in artikel 1 vermelde maatregelen zijn van kracht vanaf 13 juni 2023 tot het einde van de werken (vermoedelijk 30 juni 2023).
Art. 3.
De aannemer dient een veilige zone te voorzien voor de zwakke weggebruiker.
Art. 4.
De passende verkeerstekens zullen worden aangebracht om de bepalingen inzake verkeer ter kennis te brengen van de weggebruikers door de vergunninghouder.
Art. 5.
De dienst vergunningen verwittigt de hulpdiensten en De Lijn.
Art. 6.
Overtredingen van huidig besluit zullen met politiestraffen of administratieve boeten worden bestraft.
Art. 7.
Dit besluit treedt in werking de dag dat het wordt bekendgemaakt.
Art. 8.
De bekendmaking zal gebeuren via de webtoepassing van de gemeente conform artikels 286, §1, 1°, 287 en 288 DLB.
Art. 9.
Deze aanvraag valt onder het retributiereglement "Gemeentelijk retributiereglement op werken aan nutsvoorzieningen elektriciteit en gas op gemeentelijk openbaar domein, periode 1 januari 2023 tem. 31 december 2025".