Onder voorbehoud van de strikte naleving van de hieronder vermelde voorschriften wordt toestemming verleend aan Jan NYS, wonende te Schoebroekstraat 8, 3583 Paal-Beringen, Koersdirecteur voor Golazo Sports nv, tot doortocht van de wielerwedstrijd "Baloise Belgium Tour, 5de en finale etappe Brussel-Brussel" met categorie" een wielerwedstrijd voor heren, elites met contract met o.a. deelname van buitenlandse ploegen met doortocht op het grondgebied Grimbergen op zondag 15 juni 2024 tussen 14 en 17 uur op op het grondgebied van GRIMBERGEN op de volgende reisweg:
De doortocht in Grimbergen is als volgt:
Antwerpselaan;
Beverstraat;
Meisestraat;
Beverlindestraat;
Boechoutlaan;
Madridlaan.
Start wedstrijd: Eeuwfeestlaan, BRUSSEL om 13.40 uur.
Aankomst wedstrijd: Belgiëplein, BRUSSEL vermoedelijk aankomstuur +/- 17.05 uur.
Totale afstand van de wedstrijd: 156,70 km
In totaal 4 passages in Grimbergen tussen 14 en 17.05 uur.
De burgemeester vraagt aan Golazo Sports nv om een bewonersbrief te bedelen om de bewoners te informeren over de doortocht van de wielerwedstrijd "Baloise Belgium Tour, 5de en finale etappe Brussel-Brussel" op het grondgebied Grimbergen op zondag 16 juni 2024 en dit in onderstaande straten:
Beverstraat;
Beverlindestraat;
Treft.
De burgemeester geeft de dienst Ruimte de opdracht om te zorgen voor nadarafsluitingen bij de laatste kilometerpunten, zijnde 20 nadarhekken per locatie:
3 km: Strombeek-Beverselaan, 50m voor kruispunt met Potaarde;
2 km: Meisestraat, 30m na kruispunt met Beverstraat;
1 km: Bouchoutlaan thv kruispunt met Temsesteenweg.
Dit besluit treedt met onmiddellijke ingang in werking en wordt bekend gemaakt conform de bepalingen zoals voorzien in het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017.
Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017 (DLB):
Artikel 63:
Naast zijn bevoegdheden voor de uitvoering van de politiewetten, politiedecreten, politieverordeningen, politiereglementen en politiebesluiten, voor de bestuurlijke politie op het grondgebied van de gemeente en voor dringende politieverordeningen is de burgemeester bevoegd voor de uitvoering van de wetten, de decreten en de uitvoeringsbesluiten van de federale overheid, het gewest of de gemeenschap tenzij die bevoegdheid uitdrukkelijk aan een ander orgaan van de gemeente is opgedragen.
De burgemeester informeert de gemeenteraad over de wijze waarop hij die bevoegdheid uitoefent als die daarom verzoekt.
Artikel 64:
Overeenkomstig artikel 134bis van de Nieuwe Gemeentewet kan de burgemeester vanaf de aanmaning van de eigenaar elk gebouw, dat sedert meer dan zes maanden verlaten is, opeisen om het ter beschikking te stellen van dakloze personen. Het opeisingsrecht kan alleen uitgeoefend worden binnen zes maanden vanaf de dag waarop de burgemeester de eigenaar op de hoogte heeft gebracht en op voorwaarde dat de eigenaar een billijke vergoeding krijgt.
Artikel 65:
§ 1. Als de voorwaarden van de uitbating van de instelling of van de vergunning niet worden nageleefd en nadat aan de overtreder de mogelijkheid is geboden zijn verweermiddelen naar voren te brengen, kan de burgemeester maatregelen nemen als vermeld in artikel 134ter van de Nieuwe Gemeentewet, als verdere vertraging een ernstig nadeel zou kunnen berokkenen. De burgemeester kan in dit geval echter geen maatregelen nemen als de bevoegdheid om in geval van hoogdringendheid een voorlopige sluiting van een instelling of de tijdelijke schorsing van een vergunning uit te spreken door een bijzondere regelgeving is toevertrouwd aan een andere overheid.
§ 2. De maatregelen, vermeld in paragraaf 1, vervallen dadelijk als ze door het college van burgemeester en schepenen in de eerstvolgende vergadering niet worden bekrachtigd.
Zowel de sluiting als de schorsing kunnen een termijn van drie maanden niet overschrijden. Bij het verstrijken van de termijn wordt de beslissing van de burgemeester van rechtswege opgeheven.
Artikel 66:
Overeenkomstig artikel 134quater van de Nieuwe Gemeentewet kan de burgemeester beslissen een voor het publiek toegankelijke inrichting te sluiten voor de duur die hij bepaalt, als de openbare orde in de buurt ervan wordt verstoord naar aanleiding van gedragingen in die inrichting.
Die maatregelen zullen onmiddellijk ophouden uitwerking te hebben als ze niet tijdens de eerstvolgende vergadering van het college van burgemeester en schepenen worden bevestigd.
De sluiting mag een termijn van drie maanden niet overschrijden. De beslissing van de burgemeester wordt van rechtswege opgeheven bij het verstrijken van die termijn.
Artikel 67:
Op verzoek van de burgemeester roept de voorzitter van de gemeenteraad de gemeenteraad bijeen overeenkomstig artikel 20, met de door de burgemeester voorgestelde agenda, als de door de burgemeester voorgestelde agenda uitsluitend betrekking heeft op de bevoegdheden van de burgemeester.
ALGEMEEN
De wet van 16 maart 1968, betreffende de politie over het wegverkeer (wegverkeerswet).
De wet van 10 mei 2015 betreffende de uitoefening van de gezondheidszorgberoepen.
Het Koninklijk Besluit van 15 maart 1968 houdende het algemeen reglement op de technische eisen waaraan de auto’s, hun aanhangwagens en hun veiligheidstoebehoren moeten voldoen.
De Nieuwe Gemeentewet.
Artikelen 2 derde lid, 10 tot 13quater en 21 van het Koninklijk Besluit van 21 augustus 1967 tot reglementering van de wielerwedstrijden en de veldritten.
Het Koninklijk Besluit van 1 december 1975, houdende het algemeen reglement op de politie van het wegverkeer.
Het Koninklijk Besluit van 28 juni 2019, houdende de reglementering van de wielerwedstrijden en van alle-terreinwedstrijden.
Het Ministerieel besluit van 11 oktober 1976 houdende de minimum afmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van verkeerstekens.
Het Ministerieel besluit van 7 mei 1999 betreffende het signaleren van werken en verkeersbelemmeringen op de openbare weg.
Het decreet van 20 november 2008, betreffende de organisatie van het medisch-sanitair vervoer.
Het Besluit van de Vlaamse Regering van 8 september 2000 houdende de voorwaarden voor deelneming van wielerwedstrijden en wielerproeven.
De Omzendbrief OOP45 van 4 november 2019 ter begeleiding van het Koninklijk besluit 28 juni 2019 tot reglementering van de wielerwedstrijden.
SPECIFIEK
Aanvraag van Jan NYS, Golazo Sports van 5 maart 2024 (in bijlage).
Advies van de wegbeheerder, inzake het gebruik van de gewestwegen (zie bijlage):
Zie organisatie.
Verantwoordelijke voor Grimbergen: Willem Wouters.
In bijlage het signalisatieplan voor de Belgian Baloise Tour.
Graag willen wij opmerken dat sommige straten langs het parcours toch zouden moeten hersteld worden om deze wedstrijd veilig te laten verlopen, met name:
- Antwerpselaan ter hoogte van de overbrugging van de RING 0, waar in het middengedeelte van de rijweg brede groeven zijn;
- Beverlindebrug (Meisestraat), waar hetzelfde probleem zich voordoet, maar ook nog enkele putten in de rijbaan enkele meters voor de aansluiting met de Beverlindestraat;
- Kruispunt Boechoutlaan – Romeinsesteenweg – Madridlaan, waar het wegdek in vrij slechte staat is.
Mogen wij vragen hiervoor het nodige te doen.
Het tijdig verwijderen van de betonblokken op het kruispunt Beverstraat – Antwerpselaan is nodig om de wedstrijd te kunnen laten doorgaan.
Het wegnemen van de paaltjes in de Treft ter hoogte van huisnummer 21 is nodig om de bewoners van de Treft, Gentsestraat, Temsesteenweg en Beverlindestraat ontsluiting te geven tijdens de wedstrijd gezien er éénrichtingsverkeer wordt ingesteld, maar PZ Brussel ook geen wagens richting Madridlaan wilt toelaten gezien deze straat zich op minder dan 1 km van de aankomst bevindt.
Misschien moeten de bewoners van deze straten, maar ook de andere straten waar de wedstrijd passeert, pleziert worden met een bewonersbrief.
@Stafruimte: Graag tijdig plaatsen van de borden verbod parkeren en het afsluiten van het parcours de dag van de wedstrijd. Betonblokken eerder wegnemen.
@Grimbergen - Openbaar domein: Graag opstellen nodige politieverordening.
Op 5 maart 2024 ontvangt het gemeentebestuur een aanvraag van Golazo Road Cycling voor het organiseren van de wielerwedstrijd "Baloise Belgium Tour, 5de en finale etappe Brussel-Brussel".
Aan de burgemeester wordt gevraagd hiervoor toelating te geven en de politieverordening, zoals in het besluit weergegeven, goed te keuren.
/
Artikel 1.
Onderstaand besluit vast te stellen:
Art. 1 : Toestemming
Onder voorbehoud van de strikte naleving van de hieronder vermelde voorschriften wordt toestemming verleend aan Jan NYS, wonende te Schoebroekstraat 8, 3583 Paal-Beringen, Koersdirecteur voor Golazo Sports nv, tot doortocht van de wielerwedstrijd "Baloise Belgium Tour, 5de en finale etappe Brussel-Brussel" met categorie" een wielerwedstrijd voor heren, elites met contract met o.a. deelname van buitenlandse ploegen met doortocht op het grondgebied Grimbergen op zondag 16 juni 2024 tussen 13.30 en 17.15 uur op op het grondgebied van GRIMBERGEN op de volgende reisweg:
PARCOURS - doortocht in Grimbergen - 4 rondes:
- Antwerpselaan
- Beverstraat
- Meisestraat
- Beverlindestraat
- Boechoutlaan
- Madridlaan.
Start wedstrijd: Eeuwfeestlaan, BRUSSEL om 13.40 u.
Aankomst wedstrijd: Belgiëplein, BRUSSEL vermoedelijk aankomstuur +/- 17.05 u.
Totale afstand van de wedstrijd: 156,7 km - 4 rondes van 39,7 km.
Art. 2 : Verkeersmaatregelen en signalisatie
Tijdens de wedstrijd wordt éénrichtingsverkeer ingesteld komende uit de richting van Meise en rijdende richting Brussel (Heizelplateau) behalve op de Boechoutlaan
Borden E3 verbod parkeren en stilstaan langs beide zijden van de rijbaan met opschrift ‘Op zondag 18/06/2024 van 12.00 u tot 18.00 u’:
- Beverstraat;
- Beverlindestraat;
- Boechoutlaan (deel tussen Temselaan en Romeinsesteenweg).Borden F19 (éénrichtingsverkeer) met onderbord M4 (fietsers in beide richtingen):
- Antwerpselaan vanaf kruispunt met Potaarde;
- Antwerpselaan na uitgang HI SITE;
- Antwerpselaan na kruispunt met Beverstraat;
- Beverstraat vanaf kruispunt met Antwerpselaan;
- Beverstraat vanaf kruispunt met de Jozef de Vleminckstraat;
- Beverlindebrug (Meisestraat) vanaf kruispunt met Beverstraat;
- Beverlindestraat vanaf kruispunt met Temsesteenweg.Borden C1 (verboden richting voor iedere bestuurder) met onderbord M1 (fietsers in beide richtingen):
- Antwerpselaan vanaf kruispunt met Potaarde;
- Antwerpselaan vanaf uitgang HI SITE;
- Beverstraat vanaf kruispunt met Antwerpselaan;
- Beverstraat vanaf kruispunt met Jozef de Vleminckstraat;
- Beverstraat vanaf kruispunt met Beverlindebrug;
- Beverlindebrug (Meisestraat) vanaf kruispunt met Beverlindestraat;
- Beverlindestraat vanaf kruispunt met Boechoutlaan.Borden D1e (verplicht de aangeduide richting te volgen – linksaf)
- Potaarde voor kruispunt met Antwerpselaan;
- Uitgang HI SITE voor kruispunt met Antwerpselaan;
- Beverstraat voor kruispunt met Beverlindebrug (Meisestraat);
- Beverlindestraat voor kruispunt met Boechoutlaan.Borden C31a (verbod om linksaf te slaan)
- Gentsestraat voor kruispunt met Beverlindebrug;
- Boechoutlaan voor kruispunt met Beverlindestraat.Borden C31b (verbod om rechtsaf te slaan)
- Timmermansstraat voor kruispunt met Boechoutlaan + uitgezonderd plaatselijk verkeer;
- Drijpikkelstraat voor kruispunt met Boechoutlaan + uitgezonderd plaatselijk verkeer;
- Zijp voor kruispunt met Boechoutlaan + uitgezonderd plaatselijk verkeer.Nadar + C3 (verboden toegang in beide richtingen) + F45 (doodlopende weg) + uitgezonderd plaatselijk verkeer + F41 (omleiding rechts) + F39 (BRUSSEL – WEMMEL):
- Boechoutlaan kruispunt met Zijp (Wemmel).Nadar + C3 (verboden toegang in beide richtingen) + F45 (doodlopende weg) + uitgezonderd plaatselijk verkeer:
- Boechoutlaan kruispunt met Drijpikkelstraat;
- Boechoutlaan kruispunt met Timmermansstraat;
- Boechoutlaan kruispunt met Beverlindestraat (opzij te zetten tijdens de wedstrijd);
- Boechoutlaan kruispunt met Temsesteenweg (opzij te zetten tijdens de wedstrijd);
- Temselaan kruispunt met Romeinsesteenweg;
- Treft kruispunt met Romeinsesteenweg.Nadar + C1 (verboden richting voor iedere bestuurder):
- Boechoutlaan kruispunt met Temselaan (opzij te zetten tijdens de plaatselijke omloop).Nadar + C1 (verboden richting voor iedere bestuurder) + F41 (omleiding links) + F39 (met opschrift ‘MEISE en NEKKERWIJK via A12’):
- Antwerpselaan ter hoogte van oprit A12.Wegnemen betonblokken en daarna plaatsen van Nadar + C3 (verboden toegang in beide richtingen) + oranje gele knipperlichten + voldoende nadarelementen om doorgang af te sluiten over de ganse breedte van de straat:
- Beverstraat kruispunt met Antwerpselaan (opzij te zetten tijdens de wedstrijd).Wegnemen paaltjes en daarna plaatsen van Nadar + C3 (verboden toegang in beide richtingen) + oranje gele knipperlichten + voldoende nadarelementen om doorgang af te sluiten over de ganse breedte van de straat:
- Treft ter hoogte van huisnummer 8a (opzij te zetten tijdens de wedstrijd).Nadar C3 + 2 elementen
- Romeinsesteenweg afslagstrook aan kruispunt met Boechoutlaan.
Art. 3 : Veiligheid op de kruispunten
Naar aanleiding van deze wielerwedstrijd zullen er 5 signaalgevers geplaatst worden en 5 politieagenten . Lijst met kruispunten in bijlage.
Art. 4 : Voorwaarden betreffende de algemene organisatie
1° koersdirecteur - Jan NYS
De inrichters zullen een koersdirecteur aanduiden. De koersdirecteur moet meerderjarig zijn en zal handelen in naam van de organisator. Hij zorgt voor het goede verloop van de wielerwedstrijd.
Hij ziet erop toe dat de wedstrijdkaravaan de hen opgelegde voorwaarden naleven.
2° Veiligheidscoördinator - Rudi CONINGS
De inzet van de veiligheidscoördinator naast een koersdirecteur is verplicht voor wedstrijden in lijn. In andere wedstrijden kan de functie van koersdirecteur en veiligheidscoördinator door éénzelfde persoon uitgeoefend worden.
De veiligheidscoördinator moet meerderjarig zijn.
Hij staat in voor de risicoanalyse van het parcours, de mogelijke interactie tussen publiek en de karavaan, en de daaraan gekoppelde maatregelen teneinde de risico’s te beperken. Hij is verantwoordelijk voor de briefing van de signaalgevers (alsook de mobiele signaalgevers). Hij zorgt ervoor dat de interactie tussen de voertuigen, deelnemers en toeschouwers op een veilige manier verloopt
De veiligheidscoördinator zal tijdens de wedstrijd in het bezit zijn van een nominatieve lijst van de ingezette signaalgevers.
3° Deelnemende renners
De deelnemende renners aan de wielerwedstrijd, dienen de rijbaan of het gemarkeerd fietspad, zoals bedoeld in artikel 74 van de wegcode te volgen. De motorvoertuigen van de wedstrijdkaravaan (en publiciteitsvoertuigen) mogen alleen de rijbaan volgen voorzien voor motorvoertuigen.
4° Signaalgevers
De organisatoren moeten zich laten bijstaan door de signaalgevers die elke burgemeester onmisbaar acht voor het verzekeren van de veiligheid op de kruispunten of andere belangrijke of gevaarlijke punten welke hij aanwijst op het parcours van de wedstrijd in zijn gemeente.
De burgemeester, in samenspraak met de korpschef, bepaalt hoeveel signaalgevers er nodig zijn.
5° Verzekering
De organisatoren moeten ten laatste acht weken voor de wedstrijd het bewijs leveren dat een verzekering afgesloten is om, bij ongeval naar aanleiding van of gedurende de wedstrijd, de geldelijke gevolgen van de burgerrechtelijke aansprakelijkheid te waarborgen van de organisatoren zelf, de signaalgevers, de deelnemende renners en eenieder die gemachtigd is om de wedstrijd te volgen.
De bedoelde verzekering moet afgesloten worden bij een verzekeraar die gemachtigd is verzekeringsactiviteiten uit te oefenen onder tak 13 van bijlage 1, van het KB van 22 februari 1991, houdende het algemeen reglement betreffende de controle op de verzekeringsondernemingen.
De verzekering moet een waarborg qua stoffelijke en lichamelijke schade verlenen, die voorzien is in het KB van 12.01.1984.
6° Parcours
Wanneer de wedstrijd dezelfde weg volgt als een andere wedstrijd of opnieuw op een reeds eerder gevolgde weg uitkomt, moet door de veiligheidscoördinator bijzondere voorzorgsmaatregelen genomen worden om mogelijke ongevallen te vermijden.
7° Openingsvoertuig / Sluitingsvoertuig.
Openingsvoertuig
Bij een wielerwedstrijd op een open omloop dient een openingsvoertuig op een voldoende veilige afstand voor de eerste renner uitrijden.
Op het dak van dit voertuig moet, op een voor tegenliggers goed zichtbare wijze, het in de wegcode (KB 01/12/75) voorziene gevaarsbord, met figuur A51 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer. De zijde van dit verkeersteken moet ten minste 70cm bedragen, en het verkeersteken moet worden aangebracht boven een rechthoekig bord waarop, op een blauwe achtergrond, in witte letters van ten minste 20cm hoogte en ten minste 2cm breedte, de vermelding “WEDSTRIJD” in de geldende bestuurstaal aangebracht is.
Het openingsvoertuig is tevens voorzien van een rode vlag, alsook een oranjegeel knipperlicht. De rode vlag (afmeting 50 cm breedte / 60 cm lang) wordt vooraan op de linkerzijde van het voertuig aangebracht. Het oranjegeel knipperlicht wordt zodanig geplaatst dat het vanuit alle richting zichtbaar is.
Sluitingsvoertuig
Bij een wielerwedstrijd op open omloop wordt de wedstrijdkaravaan gesloten door een sluitingsvoertuig. Dit voertuig is als volgt uitgerust.
Op het dak van dit voertuig moet, op een voor het achteropkomend verkeer goed zichtbare wijze, het in de wegcode (KB 01/12/75) voorziene gevaarsbord, met figuur A51 (houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer)aangebracht zijn. De zijde van dit verkeersteken moet ten minste 70cm bedragen, en het verkeersteken moet worden aangebracht boven een rechthoekig bord waarop, op een blauwe achtergrond, in witte letters van ten minste 20cm hoogte en ten minste 2cm breedte, de vermelding “EINDE WEDSTRIJD” in de geldende bestuurstaal aangebracht is.
Het sluitingsvoertuig is tevens voorzien van een groene vlag, alsook een oranjegeel knipperlicht. De groene vlag (afmeting 50 cm breedte / 60 cm lang) wordt vooraan op de linkerzijde van het voertuig aangebracht. Het oranjegeel knipperlicht wordt zodanig geplaatst dat het vanuit alle richtingen zichtbaar is.
Opmerkingen:
Indien het omwille van de plaatsgesteldheid, de aard van het terrein, niet mogelijk is aan de verplichting van een rode en/of groene vlag te voldoen, kan het voertuig tijdelijk vervangen worden door een aan het terrein aangepast motorvoertuig dat enkel voorzien is met een rode vlag (voor het openingsvoertuig) of een groene vlag (voor het sluitingsvoertuig).
Bij een wielerwedstrijd op een gesloten omloop volstaat het openingsvoertuig.
In geval er een publiciteitskaravaan aanwezig is in de wedstrijd, zal deze eveneens voorafgegaan worden van een openingsvoertuig en achteraan afgesloten worden door middel van een sluitingsvoertuig. Beide voertuigen voldoen aan de hiervoor vermelde beschrijving (bord A51 op het dak, groene/rode vlag, oranjegeel knipperlicht), met uitzondering van de vermelding op het bord. Het openingsvoertuig vermeldt “PUBLICITEIT”. en het sluitingsvoertuig “EINDE PUBLICITEIT”
8° Volgbewijs / Doorgangsbewijs
Elk motorvoertuig waarvan de bestuurder zich op het parcours van de wielerwedstrijd dient te begeven, op een tijdstip dat het parcours gereserveerd is voor de wedstrijd, dient hetzij over een volgbewijs, hetzij over een doorgangsbewijs te beschikken. Beide bewijzen worden ondertekend door de organisator
Het volgbewijs laat de bestuurder toe te bewegen tussen het openings- en het sluitingsvoertuig. Het volgbewijs is van witte kleur en wordt duidelijk zichtbaar aan de voorzijde van het voertuig aangebracht. Het volgbewijs draagt de stempel van de gemeente van de referentieburgemeester.
Het doorgangsbewijs laat de bestuurder toe te bewegen in vooraf bepaalde afgesloten zones. Deze voertuigen mogen zich NIET bewegen tussen het openings- en sluitingsvoertuig. Het doorgangsbewijs is van gele kleur en wordt duidelijk zichtbaar aangebracht aan de voorzijde van het voertuig. Dit is NIET van toepassing op de voertuigen van politie – en hulpdiensten.
De grootte is een A4-formaat, behalve voor motorfietsen waar het een A5-formaat mag zijn.
9° Hulppost /Ziekenwagen
Tijdens alle wielerwedstrijden dient er in de aankomstzone minstens een adequaat uitgeruste hulppost ingericht te worden, met minimaal twee hulpverleners die minstens beschikken over een EHBO-certificaat.
Tijdens wielerwedstrijden verreden op open omlopen met minder dan 8 km, dient langs het parcours een ziekenwagen voorzien te worden.
Wanneer de ziekenwagen de wedstrijd NIET volgt dient minstens één hulpverlener in een voertuig van de wedstrijdkaravaan de wedstrijd te volgen. Hij zal in rechtstreeks contact staan met de ziekenwagen langs het parcours en met de noodcentrale 112.
Tijdens wielerwedstrijden verreden op open omlopen met meer dan 8 km, dient één ziekenwagen de wedstrijd te volgen.
Tijdens wedstrijden in lijn volgen minimum twee ziekenwagens de wedstrijd.
10° Neutralisatie wedstrijd
De start van de wedstrijd moet uitgesteld worden of de wedstrijd moet zo snel mogelijk stilgelegd of geneutraliseerd worden wanneer er zich een noodsituatie voordoet of wanneer het veilig verloop niet meer gegarandeerd kan worden.
De koersdirecteur, de bevoegde overheden of de persoon die volgens de wet de hoedanigheid van OBP bezit, zijn gerechtigd tot het nemen van de beslissing om de start van een wedstrijd uit te stellen , de wedstrijd stil te leggen of te neutraliseren.
De wedstrijd kan slechts starten of hernomen worden wanneer het veilige verloop opnieuw gegarandeerd kan worden
11° Wegwerpzones
Enkel in deze zone mag door de deelnemende renners afval weggeworpen worden. In deze zone is de organisator verantwoordelijke voor het inzamelen van het afval.
12° Naleving wegcode
Bij een wielerwedstrijd dienen alle leden van de wedstrijdkaravaan en de publiciteitskaravaan zich te houden aan de bepalingen van de wegcode met uitzondering van de verkeersregels die onverenigbaar zijn met gedragingen die eigen zijn aan wielerwedstrijden.
Alle leden van de wedstrijdkaravaan moeten ten allen tijde de regels naleven met betrekking tot het verkeer op de spoorwegen alsook met betrekking tot bewaakte en onbewaakte overwegen zoals bepaald in de wegcode.
In de wedstrijdkaravaan mogen de motorvoertuigen niets slepen.
Art. 5 : Inbreuken
De inbreuken op de beschikkingen van deze tijdelijke verordening zullen gestraft worden met politiestraffen.
Art. 6 : Kennisgevingen
Dit besluit aan zal bekendgemaakt worden en aangeplakt worden op de daarvoor voorziene plaatsen alsook in het lokaal waar de inschrijving der deelnemers gehouden wordt.
Een exemplaar van dit besluit zal onmiddellijk per post aan de inrichters worden overgemaakt die het bij iedere aanvraag zal vertonen aan de bevoegde Overheid.
Art. 2.
Aan Golazo Sports nv te vragen een bewonersbrief te bedelen om de bewoners te informeren over de doortocht van de wielerwedstrijd "Baloise Belgium Tour, 5de en finale etappe Brussel-Brussel" op het grondgebied Grimbergen op zondag 16 juni 2024 en dit in onderstaande straten:
Art. 3.
De dienst Ruimte de opdracht te geven om te zorgen voor nadarafsluitingen bij de laatste kilometerpunten, zijnde 20 nadarhekken per locatie:
Art. 4.
Dit besluit treedt met onmiddellijke ingang in werking.
Art. 5.
Dit besluit bekend te maken conform de bepalingen zoals voorzien in het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017.