Terug
Gepubliceerd op 23/04/2025

Besluitenlijst  VAST BUREAU

ma 14/04/2025 - 16:00 collegezaal
  • Goedkeuren notulen

    • Notulen van het vorige vast bureau - Goedkeuring

      Goedgekeurd

      Het vast bureau keurt de notulen van de vorige vergadering goed.

  • Politieke Organisatie

    • Aanpassing van het huishoudelijk reglement van de raad voor maatschappelijk welzijn - Principiële goedkeuring

      Goedgekeurd

      Het vast bureau neemt kennis van de voorgestelde wijzigingen aan het huishoudelijk reglement van de raad voor maatschappelijk welzijn zoals uiteengezet in het besluit, en keurt deze goed. Het vast bureau keurt het gewijzigd huishoudelijk reglement, toegevoegd als Bijlage 1 bij dit besluit, principieel goed en legt dit voor goedkeuring voor aan de raad voor maatschappelijk welzijn.

    • Intergemeentelijke samenwerking

      • DV Haviland - Algemene vergadering van 18 juni 2025: agendapunten en mandaat van de vertegenwoordiger - Kennisname en goedkeuring

        Goedgekeurd

        Het vast bureau legt de volgende punten ter beraadslaging voor aan de raad voor maatschappelijk welzijn:

        • de goedkeuring van de agendapunten met toelichtingsnota's voor de algemene vergadering van 18 juni 2025 van DV Haviland en
        • de vaststelling van het mandaat van de aangeduide vertegenwoordigers m.b.t. de te behandelen agendapunten.
  • Interne organisatie

    • Politieke organisatie

      • Agenda raad voor maatschappelijk welzijn van 24 april 2025

        Goedgekeurd

        Het vast bureau vraagt aan de voorzitter van de raad voor maatschappelijk welzijn om de raad voor maatschappelijk welzijn samen te roepen voor een vergadering op 24 april 2025 ter behandeling van de agenda toegevoegd als bijlage bij het besluit.

    • Personeel

      • Actueel overzicht organogram en invulling personeelsformatie op dienstniveau: kwartaalrapportering - Kennisname

        Goedgekeurd

        Het vast bureau neemt kennis van:

        • de kwartaalrapportering betreffende de invulling van de personeelsformatie op dienstniveau en
        • het actuele organogram van de gemeente en het OCMW.
      • Syndicale onderhandelings- en overlegcomités: verslagen van 2 april 2025 (BOC/HOC en CPBW) - Agenda vergaderingen 7 mei 2025 (CPBW) - Kennisname en goedkeuring

        Goedgekeurd

        Het vast bureau:

        • neemt kennis van de verslagen van de vergaderingen van het BOC/HOC en CPBW van 2 april 2025 en
        • stelt de agenda van de vergaderingen van de syndicale onderhandelingscomités van 7 mei 2025 vast.
      • Structureel inzetten van jobstudenten in het woonzorgcentrum Ter Biest om korte afwezigheden van verpleegkundigen en zorgkundigen op te vangen - Goedkeuring

        Goedgekeurd

        Het vast bureau keurt het structureel inplannen van jobstudenten, tijdens weekends en feestdagen tem. augustus 2025 goed.

      • Halftijds (0,5 vte) administratief medewerker (C1-C3) in contractueel dienstverband met een overeenkomst voor onbepaalde duur - LDC en GAW Ter Borre - afdeling Mens: vraag tot uitbreiding van de halftijdse prestaties met 4 uren - Kennisname en weigering

        Goedgekeurd

        Het vast bureau gaat niet akkoord met de vraag tot uitbreiding van de uren (4 uren) van een halftijdse (0,5 VTE) administratieve medewerker in dienst bij het lokaal dienstencentrum (LDC) en groep assistentiewoningen (GAW) Ter Borre.

      • Aanwerving - puttend uit de vastgestelde wervingsreserve - van een voltijds zorgkundige (IFIC 11) voor het WZC Ter Biest in contractueel dienstverband met een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd - Goedkeuring

        Goedgekeurd

        Het vast bureau werft een zorgkundige (IFIC 11) voor het WZC Ter Biest aan in voltijds contractueel dienstverband met een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd met ingang van afhankelijk van de opzegtermijn bij de huidige werkgever.

      • Aanwervingsprocedure voor de invulling van een voltijdse (1 vte) maatschappelijke werker (B1-B3) bij het Sociaal Huis in contractueel dienstverband met een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd - VAC_2025_002bis - Permanente vacantverklaring van 1 vte en vaststelling selectieprocedure

        Goedgekeurd

        Het vast bureau verklaart een voltijds (1 vte) functie van maatschappelijk werker (B1-B3) bij het Sociaal Huis in contractueel dienstverband permanent vacant en stelt de selectieprocedure vast.

  • Financiën

    • Bestelaanvragen - Dienstjaar 2025

      Goedgekeurd

      Het vast bureau gunt de opdrachten zoals opgenomen in het register ad hoc en keurt de volgende bestelaanvragen goed wat het exploitatiebudget 2025 betreft: nummers 345, 347-350.

      Het vast bureau gunt de opdrachten zoals opgenomen in het register ad hoc en keurt de volgende bestelaanvragen goed wat het investeringsbudget 2025 betreft: nummer 346. 

  • Welzijn

    • Gebouw - Afvoerproblemen Sociaal Huis - Kennisname

      Goedgekeurd

      Het vast bureau neemt kennis van de afvoerproblemen in het Sociaal Huis.

    • Referentiebudgetten (REMI) - Verlenging gebruik REMI-tool - Jaarlijkse kost en toetredingsformulier - Goedkeuring

      Goedgekeurd

      Het vast bureau neemt kennis van de e-mail van Thomas Moore van 9 april 2025 i.v.m. de licentiekost voor het verder gebruik van de REMI-tool vanaf 1 mei 2025 en gaat akkoord om het toetredingsformulier te versturen. 

    • Beleid sociale dienst

      • Project - Welzijn - Voorstel inzake "10-daagse van de geestelijke gezondheid": kalenderjaar 2025 - Standpuntbepaling

        Goedgekeurd

        Het vast bureau neemt kennis van het plan van aanpak inzake project "10-daagse van de geestelijke gezondheid" voor 2025 en gaat akkoord met de verdere uitwerking hiervan. 

  • Ouderen

    • Ter Biest

      • Actieve wachtlijst Ter Biest: stand van zaken op 27 maart 2025 - Kennisname

        Goedgekeurd

        Het vast bureau neemt kennis van de stand van zaken van de wachtlijst bij Ter Biest.

      • Financiële analyse wzc Ter Biest - Kennisname

        Goedgekeurd

        Het lokaal bestuur Grimbergen wil met het oog op de opmaak van het meerjarenplan, externe ondersteuning bij de uitvoering van een financiële analyse voor zijn woonzorgcentrum Ter Biest (78 woongelegenheden, waarvan 3 kortverblijf).

        Het lokaal bestuur wil op termijn een break-even exploitatie realiseren en wil door middel van de financiële analyse, de verschillende mogelijkheden in kaart brengen om dit doel te bereiken.

        PROBIS stelde, na onderzoek, op 31 maart 2025 een rapport op. Het vast bureau neemt hier kennis van.

      • Opnames woonzorgcentrum en centrum kortverblijf WZC Ter Biest en kamer kortverblijf Den Bogaet periode oktober 2024 tem. maart 2025 - Bekrachtiging

        Goedgekeurd

        Het vast bureau bekrachtigt de opnames van nieuwe bewoners in woonzorgcentrum Ter Biest en van de kamer kort verblijf in Den Bogaet.

      • Aanpassing opnamebeleid woonzorgcentrum en centrum kortverblijf WZC Ter Biest - Goedkeuring

        Goedgekeurd

        Het vast bureau past het opnamebeleid aan waardoor de zorggraad en de bijkomende financiering van de Vlaamse Overheid kan verhogen.
        De afsprakennota wordt principieel aangepast zodat mensen met een lokale band ook op de wachtlijst aanvaard worden en dit wordt in een testfase meegenomen. 

  • Patrimonium

    • Koop en huur

      • Openbare verkoop van een perceel grond kadastraal gekend als delen van 6de afdeling - sectie B - nrs. 125g en 125m gelegen langs de Steenstraat - Akte van verkoopsvoorwaarden en verkavelingsakte - Principiële goedkeuring

        Goedgekeurd

        Het vast bureau:

        • gaat principieel akkoord met het ontwerp van verkavelingsakte, in uitvoering van de omgevingsvergunning (VA/925/23) van 23 oktober 2023 voor het verkavelen van een perceel in 1 lot voor open bebouwing langs de Steenstraat;
        • gaat principieel akkoord met de ontwerpakte van verkoopsvoorwaarden houdende openbare verkoop van een perceel grond kadastraal gekend als delen van 6de afdeling - sectie B - nrs. 125g en 125m gelegen langs de Steenstraat. De instelprijs en minimale verkoopprijs bij openbare verkoop wordt vastgesteld op 400.000,00 euro en
        • legt het dossier ter goedkeuring voor aan de raad voor maatschappelijk welzijn.

Namens VAST BUREAU,

Muriel VAN SCHEL
algemeen directeur

Karlijne VAN BREE
schepen - vervangend voorzitter