Terug
Gepubliceerd op 02/03/2021

Besluit  GEMEENTERAAD

do 28/01/2021 - 19:05

Aankoop van twee multifunctionele schermen - Voorwaarden en wijze van gunnen - Vaststelling

Aanwezig: Chantal LAUWERS, voorzitter gemeenteraad
Chris SELLESLAGH, burgemeester
William DE BOECK, Tom GAUDAEN, Bart LAEREMANS, Philip ROOSEN, Karlijne VAN BREE, Yves VERBERCK, Jean-Paul WINDELEN, schepenen
Manon BAS, Eddie BOELENS, Linda DE PREE, Jelle DE WILDE, Jean DEWIT, Isabel GAISBAUER, Gilbert GOOSSENS, Kirsten HOEFS, Brigitte JANSSENS, Katrien LE ROY, Karima MOKHTAR, Trui OLBRECHTS, Katleen ORINX, Peter PLESSERS, Luk RAEKELBOOM, Sofie ROELANDT, Vincent VAN ACHTER, Gerlant VAN BERLAER, Pierre VAN DEN WYNGAERT, Rudi VAN HOVE, Karin VERTONGEN, Patrick VERTONGEN, Elke WOUTERS, gemeenteraadsleden
Muriel VAN SCHEL, algemeen directeur
Afwezig: Bart VAN HUMBEECK, gemeenteraadslid

De gemeenteraad keurt de aankoop van twee multifunctionele schermen, voor een geraamd bedrag van 10.000,00 euro (incl. btw.), volgens de behoeften van de politiezone goed en stelt de voorwaarden en wijze van gunnen, zijnde een onderhandelingsprocedure zonder bekendmaking, vast.

De volgende bepalingen zijn van toepassing inzake de bevoegdheid:

De wet van 7 december 1998 tot organisatie van een geïntegreerde politiedienst gestructureerd op twee niveaus.

De beslissing wordt genomen op grond van:
  • Artikel 117, eerste lid en artikel 234, eerste lid van de nieuwe gemeentewet.

  • Artikel 42 §1, 1°, d,ii) van de wet van 17 juni 2016 inzake de overheidsopdrachten (1) en haar uitvoeringsbesluiten.

  • Artikel 42, §1, 1°, a van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten (limiet van € 135.000,00 excl. btw niet bereikt).

  • De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.

  • Artikel 90, 1° van het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende de plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen.

  • Het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten en van de concessies voor openbare werken, en latere wijzigingen.

 

  • Het besluit van het college van burgemeester en schepen van 14 december 2020 om de aankoop van twee multifunctionele schermen volgens de behoeften van de politiezone, ter goedkeuring voor te leggen aan de gemeenteraad voor een geraamd bedrag van 10.000,00 euro (incl. btw).

De beslissing houdt rekening met volgende adviezen:

/

De beslissing kent volgende inhoudelijke verantwoording:

Om vanuit het commissariaat toezicht te houden op cruciale plaatsten in de zone, maar ook in en rondom het commissariaat, beschikt het team Onthaal over een tv-scherm.

Op dit scherm kunnen volgende externe en interne camerabeelden weergegeven worden:

  • camera 1: zwembad (straatkant Ringlaan);
  • camera 2: zwembad (zicht Kloosterstraat);
  • camera 3: zwembad (voorzijde zicht parking + omliggende straten);
  • camera 4: zwembad (parking);
  • camera 5: zwembad (kant voetbalveld en parking);
  • camera 6: zwembad (zicht basketbalplein);
  • camera 7: voetbal jeugd Strombeek-Bever (zicht basketbalplein + voetbalplein + zijkant zwembad);
  • camera 8: voetbal jeugd Strombeek-Bever (linker zijkant voetbalkantine);
  • camera 9: voetbal jeugd Strombeek-Bever (rechter zijkant voetbalkantine);
  • camera 10: voetbal jeugd Strombeek-Bever (achterzijde voetbalkantine);
  • camera 11: voetbal jeugd Strombeek-Bever (terras voetbalkantine);
  • camera 12: containerpark (straatkant Nijverheidslaan);
  • camera 13: uitrit containerpark + chirolokalen;
  • camera 14: chirolokalen Strombeek-Bever;
  • camera 15: ingang en achterzijde petanque Strombeek-Bever;
  • camera 16: voetbaltribune Prinsenbos;
  • camera 17: CC Strombeek-Bever (voorzijde);
  • camera 18: Van der Nootpark;
  • camera 19: sporthal Vertommen (voorzijde);
  • inkomhal commissariaat;
  • wachtruimte commissariaat;
  • inkomhal personeel commissariaat;
  • verhoorlokalen 1, 2, 3, 4 en 5 (gelijkvloers);
  • toegang cellencomplex;
  • gang cellencomplex;
  • verhoorlokaal 6, 7 en 8 (cellencomplex);
  • cel 1, 2, 3 en 4;
  • collectieve cel;
  • inrit commissariaat;
  • uitrit commissariaat;
  • dienstparking commissariaat;
  • technisch lokaal commissariaat;
  • inrit garage commissariaat;
  • sas 1 en 2 commissariaat.

 

Het aantal te bekijken camerabeelden is te groot om op een efficiënte manier toezicht te kunnen houden. Daarnaast is het eveneens aangewezen dat de medewerkers van het team Interventie 's avonds en 's nachts - wanneer het onthaal niet meer bemand is - toezicht kunnen houden op de cruciale plaatsen.

Hierdoor verhoogt men het toezicht op de veiligheid van de arrestanten, burgers en onze personeelsleden.


De behoefte aan een scherm in het lokaal van team Interventie komt voornamelijk voort uit hogervermelde. Echter in tijden van opleidingen, briefings, meetings en dergelijke die over het intranet verlopen, wordt er geopteerd voor een multifunctioneel scherm. Dit laatste leunt eveneens aan bij de behoefte van de korpschef om een dergelijk scherm te voorzien in zijn bureau.

 

Volgende gunningscriteria worden gehanteerd:

  • prijs: 50%
  • technische specificaties: 50%.

 

Op basis van een bevraging van de medewerkers van het team Interventie en de ICT-consulent worden volgende minimum technische specificaties weerhouden:

  • camerabeeldbewaking (5 punten);
  • multifunctioneel scherm om overdag interactief opleidingen en briefings op te geven of operaties op voor te bereiden;voldoende grote afmeting om met een ruime groep presentaties te kunnen volgen (5 punten);
  • interactief en multimediaal zodat gegevens van internet of het intranet eenvoudig geconsulteerd, bewerkt en gedeeld kunnen worden (5 punten);
  • mogelijkheid tot casting vanop een laptop of andere PC via Wifi (5 punten);
  • mogelijkheid om via een centrale PC digital signage te kunnen doen (het afficheren van boodschappen voor bezoekers, algemene communicatie of dashboard) (3 punten);
  • gemonteerd op een stevige, in hoogte verstelbare, verrijdbare steun zodat het toestel overdag ook in andere lokalen (bv. vergaderzaal) kan gezet worden (4 punten);
  • duurzaam schermoppervlakte, krasbestendig, anti-reflecterend en indien mogelijk bacteriewerend touchscreen dat eenvoudig te reinigen is (2 punten);
  • voldoende diverse aansluitmogelijkheden om de verschillende huidige technologieën en type bronnen te kunnen aansluiten (van bezoekers bv.) (2 punten);
  • ingebouwde microfoon en mogelijkheid tot aansluiten van een webcam (2 punten);
  • zo duurzaam mogelijk: gebruikte materialen, recycleerbaar, lage energieverbruik en lange levensduur (2 punten);
  • zo lang mogelijke garantie en uitgebreide ondersteuning (2 punten);
  • diameter minstens 75 inch (voldoende grote afmeting om met een ruime groep presentaties te kunnen volgen) (5 punten);
  • resolutie minstens 4K UHD (1 punt);
  • multitouch: 20 punten, via vinger en stylus (1 punt);
  • helderheid: minstens 350 de/m2 (1 punt);
  • hoog contrast: minstens 1200:1 (1 punt);
  • snelle response: minstens 8ms (1 punt);
  • android besturingssysteem, software voor whiteboard (1 punt);
  • HDMI minstens 2, VGA minstens 1, optioneel DisplayPort, USB 3.0 (1 punt);
  • CE gecertifieerd (1 punt).

 

Op basis van een bevraging van de korpschef en de ICT-consulent worden volgende minimum technische specificaties weerhouden:

  • scherm waarop allerhande informatie gepresenteerd kan worden aan bezoekers (5 punten);
  • multifunctioneel om briefings op te geven of operaties op voor te bereiden (5 punten);
  • interactief en multimediaal zodat gegevens van internet of het intranet eenvoudig geconsulteerd, bewerkt en gedeeld kunnen worden (5 punten);
  • mogelijkheid tot casting vanop een laptop of andere PC via Wifi (5 punten);
  • mogelijkheid om via een centrale PC digital signage te kunnen doen (het afficheren van boodschappen voor bezoekers, algemene communicatie of dashboard) (3 punten);
  • gemonteerd op een stevige, in hoogte verstelbare, verrijdbare steun zodat het toestel overdag ook in andere lokalen (bv. vergaderzaal) kan ingezet worden (4 punten);
  • duurzaam schermoppervlakte, krasbestendig, anti-reflecterend en indien mogelijk bacteriewerend touchscreen dat eenvoudig te reinigen is (2 punten);
  • voldoende diverse aansluitmogelijkheden om de verschillende huidige technologieën en type bronnen te kunnen aansluiten (van bezoekers bv.) (3 punten);
  • ingebouwde microfoon en mogelijkheid tot aansluiten van een webcam (2 punten);
  • zo duurzaam mogelijk: gebruikte materialen, recycleerbaar, lage energieverbruik en lange levensduur (2 punten);
  • zo lang mogelijke garantie en uitgebreide ondersteuning (2 punten);
  • diameter minstens 65 inch (4 punten);
  • resolutie minstens 4K UHD (1 punt);
  • multitouch: 20 punten, via vinger en stylus (1 punt);
  • helderheid: minstens 350 de/m2 (1 punt);
  • hoog contrast: minstens 1200:1 (1 punt);
  • snelle response: minstens 8ms (1 punt);
  • android besturingssysteem, software voor whiteboard (1 punt);
  • HDMI minstens 2, VGA minstens 1, optioneel DisplayPort, USB 3.0 (1 punt);
  • CE gecertifieerd (1 punt).

 

De medewerker van het team Middelenbeheer en Financiën van de lokale politie schrijft de volgende leveranciers aan:

  • ARP, Thor Parkt Poort 8000, 3600 Genk;
  • Bechtle direct NV, Knooppunt 6, 3910 Neerpelt;
  • CentralPoint België, Nieuwlandlaan 111, 3200 Aarschot;
  • Blue Moon BV, Kontichsesteenweg 48, 2630 Aartselaar.

 

Raadslid Kirsten HOEFS krijgt het woord en betreurt het dat er opnieuw leveranciers van ver buiten de gemeente zijn gezocht, terwijl er minimaal twee in Grimbergen zijn die gelijkaardige producten kunnen leveren.

 

Korpschef Jurgen BRAECKMANS repliceert dat hij deze vraag had verwacht en zelf informatie heeft gevraagd aan zijn dienst. Deze schermen kunnen niet geleverd worden door Grimbergse leveranciers.

Bijkomende info:

De kostprijs voor de aankoop van twee multifunctionele schermen volgens de behoeften van de politiezone, wordt geraamd op 10.000,00 euro (incl. btw).

Het nodige krediet voor deze aankoop is voorzien op artikel 330/742-53 van de buitengewone dienst van de politiebegroting 2021.

Publieke stemming
Aanwezig: Chantal LAUWERS, Chris SELLESLAGH, William DE BOECK, Tom GAUDAEN, Bart LAEREMANS, Philip ROOSEN, Karlijne VAN BREE, Yves VERBERCK, Jean-Paul WINDELEN, Manon BAS, Eddie BOELENS, Linda DE PREE, Jelle DE WILDE, Jean DEWIT, Isabel GAISBAUER, Gilbert GOOSSENS, Kirsten HOEFS, Brigitte JANSSENS, Katrien LE ROY, Karima MOKHTAR, Trui OLBRECHTS, Katleen ORINX, Peter PLESSERS, Luk RAEKELBOOM, Sofie ROELANDT, Vincent VAN ACHTER, Gerlant VAN BERLAER, Pierre VAN DEN WYNGAERT, Rudi VAN HOVE, Karin VERTONGEN, Patrick VERTONGEN, Elke WOUTERS, Muriel VAN SCHEL
Voorstanders: Chris SELLESLAGH, William DE BOECK, Tom GAUDAEN, Bart LAEREMANS, Philip ROOSEN, Karlijne VAN BREE, Yves VERBERCK, Jean-Paul WINDELEN, Manon BAS, Eddie BOELENS, Linda DE PREE, Jelle DE WILDE, Jean DEWIT, Isabel GAISBAUER, Gilbert GOOSSENS, Kirsten HOEFS, Brigitte JANSSENS, Chantal LAUWERS, Katrien LE ROY, Karima MOKHTAR, Trui OLBRECHTS, Katleen ORINX, Peter PLESSERS, Luk RAEKELBOOM, Sofie ROELANDT, Vincent VAN ACHTER, Gerlant VAN BERLAER, Pierre VAN DEN WYNGAERT, Rudi VAN HOVE, Karin VERTONGEN, Patrick VERTONGEN, Elke WOUTERS
Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
BESLUIT:

Artikel 1.

De voorwaarden en wijze van gunnen voor de aankoop van twee multifunctionele schermen volgens de behoeften van de politiezone bij wijze van onderhandelingsprocedure zonder bekendmaking voor een geraamd bedrag van 10.000,00 euro (incl. btw) vast te stellen als volgt:

gunningscriteria:

  • prijs: 50%
  • technische specificaties: 50%

minimum technische specificaties:

scherm team Interventie

  • camerabeeldbewaking (5 punten);
  • multifunctioneel scherm om overdag interactief opleidingen en briefings op te geven of operaties op voor te bereiden;voldoende grote afmeting om met een ruime groep presentaties te kunnen volgen (5 punten);
  • interactief en multimediaal zodat gegevens van internet of het intranet eenvoudig geconsulteerd, bewerkt en gedeeld kunnen worden (5 punten);
  • mogelijkheid tot casting vanop een laptop of andere PC via Wifi (5 punten);
  • mogelijkheid om via een centrale PC digital signage te kunnen doen (het afficheren van boodschappen voor bezoekers, algemene communicatie of dashboard) (3 punten);
  • gemonteerd op een stevige, in hoogte verstelbare, verrijdbare steun zodat het toestel overdag ook in andere lokalen (bv. vergaderzaal) kan gezet worden (4 punten);
  • duurzaam schermoppervlakte, krasbestendig, anti-reflecterend en indien mogelijk bacteriewerend touchscreen dat eenvoudig te reinigen is (2 punten);
  • voldoende diverse aansluitmogelijkheden om de verschillende huidige technologieën en type bronnen te kunnen aansluiten (van bezoekers bv.) (2 punten);
  • ingebouwde microfoon en mogelijkheid tot aansluiten van een webcam (2 punten);
  • zo duurzaam mogelijk: gebruikte materialen, recycleerbaar, lage energieverbruik en lange levensduur (2 punten);
  • zo lang mogelijke garantie en uitgebreide ondersteuning (2 punten);
  • diameter minstens 75 inch (voldoende grote afmeting om met een ruime groep presentaties te kunnen volgen) (5 punten);
  • resolutie minstens 4K UHD (1 punt);
  • multitouch: 20 punten, via vinger en stylus (1 punt);
  • helderheid: minstens 350 de/m2 (1 punt);
  • hoog contrast: minstens 1200:1 (1 punt);
  • snelle response: minstens 8ms (1 punt);
  • android besturingssysteem, software voor whiteboard (1 punt);
  • HDMI minstens 2, VGA minstens 1, optioneel DisplayPort, USB 3.0 (1 punt);
  • CE gecertifieerd (1 punt).
 
scherm korpschef
  • scherm waarop allerhande informatie gepresenteerd kan worden aan bezoekers (5 punten);
  • multifunctioneel om briefings op te geven of operaties op voor te bereiden (5 punten);
  • interactief en multimediaal zodat gegevens van internet of het intranet eenvoudig geconsulteerd, bewerkt en gedeeld kunnen worden (5 punten);
  • mogelijkheid tot casting vanop een laptop of andere PC via Wifi (5 punten);
  • mogelijkheid om via een centrale PC digital signage te kunnen doen (het afficheren van boodschappen voor bezoekers, algemene communicatie of dashboard) (3 punten);
  • gemonteerd op een stevige, in hoogte verstelbare, verrijdbare steun zodat het toestel overdag ook in andere lokalen (bv. vergaderzaal) kan ingezet worden (4 punten);
  • duurzaam schermoppervlakte, krasbestendig, anti-reflecterend en indien mogelijk bacteriewerend touchscreen dat eenvoudig te reinigen is (2 punten);
  • voldoende diverse aansluitmogelijkheden om de verschillende huidige technologieën en type bronnen te kunnen aansluiten (van bezoekers bv.) (3 punten);
  • ingebouwde microfoon en mogelijkheid tot aansluiten van een webcam (2 punten);
  • zo duurzaam mogelijk: gebruikte materialen, recycleerbaar, lage energieverbruik en lange levensduur (2 punten);
  • zo lang mogelijke garantie en uitgebreide ondersteuning (2 punten);
  • diameter minstens 65 inch (4 punten);
  • resolutie minstens 4K UHD (1 punt);
  • multitouch: 20 punten, via vinger en stylus (1 punt);
  • helderheid: minstens 350 de/m2 (1 punt);
  • hoog contrast: minstens 1200:1 (1 punt);
  • snelle response: minstens 8ms (1 punt);
  • android besturingssysteem, software voor whiteboard (1 punt);
  • HDMI minstens 2, VGA minstens 1, optioneel DisplayPort, USB 3.0 (1 punt);

 

Art. 2.

Volgende leveranciers aan te schrijven:

  • ARP, Thor Parkt Poort 8000, 3600 Genk;
  • Bechtle direct NV, Knooppunt 6, 3910 Neerpelt;
  • CentralPoint België, Nieuwlandlaan 111, 3200 Aarschot;
  • Blue Moon BV, Kontichsesteenweg 48, 2630 Aartselaar.