De gemeenteraad keurt de aankoop van twee multifunctionele schermen, voor een geraamd bedrag van 10.000,00 euro (incl. btw.), volgens de behoeften van de politiezone goed en stelt de voorwaarden en wijze van gunnen, zijnde een onderhandelingsprocedure zonder bekendmaking, vast.
De wet van 7 december 1998 tot organisatie van een geïntegreerde politiedienst gestructureerd op twee niveaus.
Artikel 117, eerste lid en artikel 234, eerste lid van de nieuwe gemeentewet.
Artikel 42 §1, 1°, d,ii) van de wet van 17 juni 2016 inzake de overheidsopdrachten (1) en haar uitvoeringsbesluiten.
Artikel 42, §1, 1°, a van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten (limiet van € 135.000,00 excl. btw niet bereikt).
De wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies, en latere wijzigingen.
Artikel 90, 1° van het koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende de plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen.
Het koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten en van de concessies voor openbare werken, en latere wijzigingen.
Het besluit van het college van burgemeester en schepen van 14 december 2020 om de aankoop van twee multifunctionele schermen volgens de behoeften van de politiezone, ter goedkeuring voor te leggen aan de gemeenteraad voor een geraamd bedrag van 10.000,00 euro (incl. btw).
/
Om vanuit het commissariaat toezicht te houden op cruciale plaatsten in de zone, maar ook in en rondom het commissariaat, beschikt het team Onthaal over een tv-scherm.
Op dit scherm kunnen volgende externe en interne camerabeelden weergegeven worden:
Het aantal te bekijken camerabeelden is te groot om op een efficiënte manier toezicht te kunnen houden. Daarnaast is het eveneens aangewezen dat de medewerkers van het team Interventie 's avonds en 's nachts - wanneer het onthaal niet meer bemand is - toezicht kunnen houden op de cruciale plaatsen.
Hierdoor verhoogt men het toezicht op de veiligheid van de arrestanten, burgers en onze personeelsleden.
De behoefte aan een scherm in het lokaal van team Interventie komt voornamelijk voort uit hogervermelde. Echter in tijden van opleidingen, briefings, meetings en dergelijke die over het intranet verlopen, wordt er geopteerd voor een multifunctioneel scherm. Dit laatste leunt eveneens aan bij de behoefte van de korpschef om een dergelijk scherm te voorzien in zijn bureau.
Volgende gunningscriteria worden gehanteerd:
Op basis van een bevraging van de medewerkers van het team Interventie en de ICT-consulent worden volgende minimum technische specificaties weerhouden:
Op basis van een bevraging van de korpschef en de ICT-consulent worden volgende minimum technische specificaties weerhouden:
De medewerker van het team Middelenbeheer en Financiën van de lokale politie schrijft de volgende leveranciers aan:
Raadslid Kirsten HOEFS krijgt het woord en betreurt het dat er opnieuw leveranciers van ver buiten de gemeente zijn gezocht, terwijl er minimaal twee in Grimbergen zijn die gelijkaardige producten kunnen leveren.
Korpschef Jurgen BRAECKMANS repliceert dat hij deze vraag had verwacht en zelf informatie heeft gevraagd aan zijn dienst. Deze schermen kunnen niet geleverd worden door Grimbergse leveranciers.
De kostprijs voor de aankoop van twee multifunctionele schermen volgens de behoeften van de politiezone, wordt geraamd op 10.000,00 euro (incl. btw).
Het nodige krediet voor deze aankoop is voorzien op artikel 330/742-53 van de buitengewone dienst van de politiebegroting 2021.
Artikel 1.
De voorwaarden en wijze van gunnen voor de aankoop van twee multifunctionele schermen volgens de behoeften van de politiezone bij wijze van onderhandelingsprocedure zonder bekendmaking voor een geraamd bedrag van 10.000,00 euro (incl. btw) vast te stellen als volgt:
gunningscriteria:
minimum technische specificaties:
scherm team Interventie
Art. 2.
Volgende leveranciers aan te schrijven: