Terug
Gepubliceerd op 27/09/2024

Besluit  GEMEENTERAAD

do 29/08/2024 - 19:00

Mededeling vacatures in het operationeel en logistiek kader in de derde mobiliteitscyclus van 2024 van de Geïntegreerde Politie - Kennisname

Aanwezig: Peter PLESSERS, voorzitter gemeenteraad
Bart LAEREMANS, burgemeester
Jelle DE WILDE, Kirsten HOEFS, Chantal LAUWERS, Philip ROOSEN, Karlijne VAN BREE, Jean-Paul WINDELEN, schepenen
Manon BAS, Eddie BOELENS, William DE BOECK, Koen DEHAENE, Caroline DENIL, Linda DE PREE, Jean DEWIT, Isabel GAISBAUER, Tom GAUDAEN, Gilbert GOOSSENS, Brigitte JANSSENS, Katrien LE ROY, Luk RAEKELBOOM, Patricia SEGERS, Chris SELLESLAGH, Vincent VAN ACHTER, Rudi VAN HOVE, Bart VAN HUMBEECK, Yves VERBERCK, Karin VERTONGEN, gemeenteraadsleden
Steffie VAN DER AUWERA, waarnemend algemeen directeur
Verontschuldigd: Trui OLBRECHTS, tweede schepen
Stef GROSJEAN, Gerlant VAN BERLAER, Elke WOUTERS, gemeenteraadsleden
Muriel VAN SCHEL, algemeen directeur
Afwezig: Katleen ORINX, gemeenteraadslid

De gemeenteraad neemt kennis van de publicatie van de vacante betrekkingen van de politiezone Grimbergen in de tweede mobiliteitscyclus van 2024 van de Geïntegreerde Politie.

De volgende bepalingen zijn van toepassing inzake de bevoegdheid:

De wet van 7 december 1998 tot organisatie van een geïntegreerde politiedienst gestructureerd op twee niveaus.

De beslissing wordt genomen op grond van:
  • Het koninklijk besluit van 30 maart 2001 tot regeling van de rechtspositie van het personeel van de politiediensten inzonderheid Deel VI – Het doeltreffende inzetten van personeel, Titel II – De inplaatsstelling van het personeel, Hoofdstuk II – De regeling van de mobiliteit.
  • Het koninklijk besluit van 20 november 2001 tot vaststelling van de nadere regels inzake de mobiliteit van het personeel van de politiediensten.
  • De omzendbrief GPI 15 van 24 januari 2002 betreffende de toepassing van de mobiliteitsregeling in de geïntegreerde politie, gestructureerd op twee niveaus, ten behoeve van de lokale verantwoordelijke overheden in de politiezones.
 
  • Het besluit van de gemeenteraad van 28 april 2005 over de selectiecommissies van de lokale politie voor de aanwervingen via mobiliteit.
  • Het besluit van de gemeenteraad van 21 december 2017 over de goedkeuring van de nieuwe personeelsformatie: binding & maatwerk.
  • Het besluit van de gemeenteraad van 24 januari 2019 de goedkeuring van de permanente openstelling van de vacant te verklaren betrekkingen in het operationeel en administratief en logistiek kader van de politie te begeven bij de mobiliteitscycli 2019.
  • Het besluit van de gemeenteraad van 24 september 2020 tot akkoord met de permanente openstelling van de vacant te verklaren betrekkingen in het operationeel en administratief en logistiek kader van de politie te begeven bij de mobiliteitscycli 2020-2024.
 
  • Het besluit van het college van burgemeester en schepenen van 1 juli 2024 betreffende de bekrachtiging van de vacatures in het operationeel en logistiek kader in de derde mobiliteitscyclus van 2024 van de Geïntegreerde Politie.
De beslissing houdt rekening met volgende adviezen:

/

De beslissing kent volgende inhoudelijke verantwoording:

De directie van de mobiliteit en het personeelsbeheer van de Geïntegreerde Politie vraagt om ten laatste op 14 juni 2024 de behoeften voor de derde mobiliteitscyclus van 2024 kenbaar te maken.

 

Volgende vacatures in het operationeel en administratief kader werden gepubliceerd:

  • 1 voltijdse betrekking van commissaris van politie - coördinator eerstelijnszorg
  • 3 voltijdse betrekkingen van hoofdinspecteur van politie - team interventie
  • 1 voltijdse betrekking van hoofdinspecteur van politie – intelligence
  • 1 voltijdse betrekking van hoofdinspecteur van politie - adjunct teamleider functioneel beheer
  • 1 voltijdse betrekking van hoofdinspecteur van politie - teamleider sectorcoördinator geïntegreerde sectorwerking
  • 1 voltijdse betrekking van hoofdinspecteur van politie - sectorcoördinator geïntegreerde sectorwerking
  • 1 voltijdse betrekking van hoofdinspecteur van politie - cel bijzondere wetten bij het team recherche
  • 1 voltijdse betrekking van inspecteur van politie - team geïntegreerde sectorwerking
  • 1 voltijdse betrekking van inspecteur van politie – kantschriften bij het team geïntegreerde sectorwerking
  • 1 voltijdse betrekking van inspecteur van politie – team secretariaat operaties
  • 1 voltijdse betrekking van assistent team lokaal informatie kruispunt.

 

Volgende vacatures in het operationeel en administratief kader werden gepubliceerd en komen in aanmerking voor externe werving wanneer er geen interne kandidaten zijn:

  • 3 voltijdse betrekkingen van inspecteur van politie - team interventie
  • 3 voltijdse betrekkingen van inspecteur van politie – planton en interventie bij het team interventie.

 

Na delegatie door de gemeenteraad, beslist het college van burgemeester en schepenen om de vacatures te publiceren en deze beslissing te bekrachtigen. De gemeenteraad dient hiervan kennis te nemen.

Bijkomende info:

In de begroting van de lokale politie zijn de nodige kredieten voorzien.

BESLUIT:

Enig artikel.

Kennis te nemen van de publicatie van de vacante betrekkingen bij de politiezone Grimbergen, overgemaakt aan de directie van de mobiliteit en het personeelsbeheer van de Geïntegreerde Politie voor publicatie in de derde mobiliteitscyclus van 2024.

Volgende vacatures in het operationeel en administratief kader werden gepubliceerd:

  • 1 voltijdse betrekking van commissaris van politie - coördinator eerstelijnszorg;
  • 3 voltijdse betrekkingen van hoofdinspecteur van politie - team interventie;
  • 1 voltijdse betrekking van hoofdinspecteur van politie – intelligence;
  • 1 voltijdse betrekking van hoofdinspecteur van politie - adjunct teamleider functioneel beheer;
  • 1 voltijdse betrekking van hoofdinspecteur van politie - teamleider sectorcoördinator geïntegreerde sectorwerking;
  • 1 voltijdse betrekking van hoofdinspecteur van politie - sectorcoördinator geïntegreerde sectorwerking;
  • 1 voltijdse betrekking van hoofdinspecteur van politie - cel bijzondere wetten bij het team recherche;
  • 1 voltijdse betrekking van inspecteur van politie - team geïntegreerde sectorwerking;
  • 1 voltijdse betrekking van inspecteur van politie – kantschriften bij het team geïntegreerde sectorwerking;
  • 1 voltijdse betrekking van inspecteur van politie – team secretariaat operaties en
  • 1 voltijdse betrekking van assistent team lokaal informatie kruispunt.

Volgende vacatures in het operationeel en administratief kader werden gepubliceerd en komen in aanmerking voor externe werving wanneer er geen interne kandidaten zijn:

  • 3 voltijdse betrekkingen van inspecteur van politie - team interventie en
  • 3 voltijdse betrekkingen van inspecteur van politie – planton en interventie bij het team interventie.