Terug
Gepubliceerd op 21/05/2025

Besluitenlijst  VAST BUREAU

ma 12/05/2025 - 16:00 collegezaal
  • Goedkeuren notulen

    • Notulen van het vorige vast bureau - Goedkeuring

      Goedgekeurd

      Het vast bureau keurt de notulen van de vorige vergadering goed.

  • Politieke Organisatie

    • Ontslag lid van het bijzonder comité voor de sociale dienst - Fractie Groen+Vooruit - Kennisname

      Goedgekeurd

      Het vast bureau neemt kennis van het ontslag van een lid van het bijzonder comité voor de sociale dienst van de fractie Groen+Vooruit.

      Het vast bureau neemt kennis van de akte van voordracht van 25 november 2024 en van de geloofsbrieven van de kandidaat-opvolger en legt dit ter kennisname en goedkeuring voor aan de raad voor maatschappelijk welzijn.

    • Opmaak zittingsverslag raad voor maatschappelijk welzijn: aanpassing contract Notubiz ingevolge wijziging huishoudelijke reglementen gemeenteraad en raad voor maatschappelijk welzijn - Goedkeuring

      Goedgekeurd

      Het vast bureau gaat, rekening houdend met de bepalingen van het huishoudelijk reglement van de raad voor maatschappelijk welzijn, specifiek artikel 30, akkoord met de aanpassing van het contract met Notubiz voor het aanleveren van een woordelijk verslag waarbij de kostprijs € 485,51 per vergaderuur, excl. eventuele verplaatsingskosten, bedraagt.

    • Intergemeentelijke samenwerking

      • EthiasCo BV - Algemene vergadering van 12 juni 2025: agendapunten en mandaat van de vertegenwoordiger - Aanduiden administratieve beheerder - Kennisname en goedkeuring

        Goedgekeurd

        Het vast bureau neemt kennis van de uitnodiging van de algemene vergadering van EthiasCo van 12 juni 2025 en keurt de agendapunten goed. Het vast bureau duidt een administratieve beheerder aan.

  • Interne organisatie

    • Politieke organisatie

      • Agenda raad voor maatschappelijk welzijn van 22 mei 2025

        Goedgekeurd

        Het vast bureau vraagt aan de voorzitter van de raad voor maatschappelijk welzijn om de raad voor maatschappelijk welzijn samen te roepen voor een vergadering op 22 mei 2025 ter behandeling van de agenda toegevoegd als bijlage bij het besluit.

    • Personeel

      • Stakingsaanzegging ACOD: stakingsdag 20 mei 2025 - Algemene stakingsdag - Kennisname

        Goedgekeurd

        Het vast bureau neemt kennis van de stakingsaanzegging van ACOD (algemene stakingsdag) op 20 mei 2025.

      • Sociaal Huis - Voorstellen om de werklast van de maatschappelijk werkers te ondervangen - Standpuntbepaling

        Goedgekeurd

        Het vast bureau neemt kennis van de nota van de directeur van het Sociaal Huis en neemt dit mee in het kader van het meerjarenplan.

      • Aanwerving - puttend uit de lijst van geslaagde kandidaten - van een verpleegkundige (IFIC 14/14B) voor het WZC Ter Biest in deeltijds (0,80 vte) contractueel dienstverband met een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd - Goedkeuring

        Goedgekeurd

        Het vast bureau werft een verpleegkundigen (IFIC 14/14B) voor het WZC Ter Biest in deeltijds (0,80 vte) contractueel dienstverband met een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd met ingang van 15 mei 2025 of een latere datum.

      • Aanwervingsprocedure voor de invulling van een voltijds (1 VTE) coördinator administratie (B4-B5) bij het Sociaal Huis in contractueel dienstverband met een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd met aanleg van een wervingsreserve met een geldigheidsduur van 1 jaar - VAC_2025_004 - Vaststelling wervingsreserve

        Goedgekeurd

        Het vast bureau stelt de wervingsreserve voor de functie van coördinator administratie (B4-B5) in het Sociaal Huis vast.

      • Voltijds arbeider in het kader van artikel 60, §7 OCMW-wet - Beëindiging in onderling akkoord van haar arbeidsovereenkomst op 12 mei 2025

        Goedgekeurd

        Het vast bureau en een personeelslid dat tewerkgesteld werd in het kader van artikel 60, §7 OCMW-wet beëindigen de arbeidsovereenkomst van betrokkene in onderling akkoord. 

    • Welzijn en preventie

      • Welzijn op het werk - Jaarverslag 2024 GIDPBW Haviland - Activiteitenverslag 2024 Externe Dienst voor Preventie en Bescherming op het werk Premed - Kennisname

        Goedgekeurd

        Het vast bureau neemt kennis van het jaarverslag 2024 van de Gemeenschappelijke Interne Dienst voor Preventie en Bescherming op het werk Haviland en van het activiteitenverslag 2024 van de Externe Dienst voor Preventie en Bescherming op het werk Premed.

    • Overheidsopdrachten

      • Leveren en monteren van terrasmeubilair voor het lokaal dienstencentrum Ter Borre: wijze van gunnen, lastvoorwaarden en uit te nodigen firma's (bestek en kostenraming) - Goedkeuring

        Goedgekeurd

        Het vast bureau stelt de wijze van gunnen vast en keurt de lastvoorwaarden (bestek en kostenraming) goed voor de overeenkomst voor de levering en het monteren van terrasmeubilair voor het lokaal dienstencentrum Ter Borre. De raming bedraagt € 12.750,00 excl. btw of € 15.427,50 incl. btw.

        De opdracht zal gegund worden bij wijze van onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.

  • Financiën

    • Bestelaanvragen - Dienstjaar 2025

      Goedgekeurd

      Het vast bureau gunt de opdrachten zoals opgenomen in het register ad hoc en keurt de volgende bestelaanvragen goed wat het exploitatiebudget 2025 betreft: nummers 382-384, 387-391 en 393-395.

      Het vast bureau gunt de opdrachten zoals opgenomen in het register ad hoc en keurt de volgende bestelaanvragen goed wat het investeringsbudget 2025 betreft: nummers 385 en 392.

  • Welzijn

    • Samenwerkingsverband Huis van het Kind Grimbergen: Warme transitie naar school - Kennisname

      Goedgekeurd

      Het vast bureau neemt kennis van het project "warme transitie naar school" dat het Huis van het Kind Grombergen in samenwerking met de opvoedingswinkel uitwerkte. 

    • Beleid sociale dienst

      • Project - Welzijn - "Zonnemelkdispenser" - Standpuntbepaling

        Goedgekeurd

        Het vast bureau neemt kennis van en verklaart zich akkoord met het project "Zonnemelkdispenser".

  • Ouderen

    • Ter Biest

      • Aanpassing kader voor het inzetten van jobstudenten - interim - zelfstandig verpleegkundigen in het woonzorgcentrum Ter Biest - Goedkeuring

        Goedgekeurd

        Het vast bureau past het kader voor het inzetten van jobstudenten - interim - zelfstandig verpleegkundigen in het woonzorgcentrum Ter Biest aan.

      • Financiële analyse woonzorgcentrum Ter Biest - Toelichting aan personeel en vakorganisaties - Presentatie - Kennisname en goedkeuring

        Goedgekeurd

        Het vast bureau neemt kennis van de presentatie voor toelichting van de financiële analyse van het woonzorgcentrum Ter Biest aan het personeel op 15 en 22 mei en aan de vakorganisaties op 7 mei 2025, en keurt deze goed. 

Namens VAST BUREAU,

Muriel VAN SCHEL
algemeen directeur

Bart LAEREMANS
burgemeester - voorzitter