Terug
Gepubliceerd op 21/01/2025

Besluitenlijst  VAST BUREAU

ma 13/01/2025 - 16:00 collegezaal
  • Goedkeuren notulen

    • Notulen van het vorige vast bureau - Goedkeuring

      Goedgekeurd

      Het vast bureau keurt de notulen van de vorige vergadering goed.

  • Interne organisatie

    • Politieke organisatie

      • Agenda raad voor maatschappelijk welzijn van 23 januari 2025

        Goedgekeurd

        Het vast bureau vraagt aan de voorzitter van de raad voor maatschappelijk welzijn om de raad voor maatschappelijk welzijn samen te roepen voor een vergadering op 23 januari 2025 ter behandeling van de agenda toegevoegd als bijlage bij het besluit.

    • Personeel

      • Actueel overzicht pensioenen mandatarissen - Kennisname

        Goedgekeurd

        Het vast bureau neemt kennis van het actueel overzicht van de gepensioneerde mandatarissen en hun pensioenbedrag.

      • Actueel overzicht organogram en invulling personeelsformatie op dienstniveau: kwartaalrapportering - Kennisname

        Goedgekeurd

        Het vast bureau neemt kennis van:

        • de kwartaalrapportering betreffende de invulling van de personeelsformatie op dienstniveau en
        • het actuele organogram van de gemeente en het OCMW.
      • Overzicht toelagen voor opdrachthouderschap, waarneming en permanentie - Kennisname

        Goedgekeurd

        Het vast bureau neemt kennis van het overzicht van de lopende opdrachthouderschappen, waarnemingen en permanentieregelingen in het kader van zijn budgethouderschap.

      • Aanpassing arbeidsreglement en rechtspositieregeling: aanpassing bevorderingsvoorwaarden, toevoeging taalvereisten IFIC-schalen en aanpassing diverse uurroosters - Principiële goedkeuring

        Goedgekeurd

        Het vast bureau:

        • keurt het ontwerp van aanpassing arbeidsreglement en rechtspositieregeling gemeente- en OCMW-personeel principieel goed;
        • legt deze principieel goedgekeurde documenten voor aan het bijzonder onderhandelings- en hoog overlegcomité voor het gemeente- en OCMW-personeel en
        • legt deze principieel goedgekeurde documenten - na bespreking in het bijzonder onderhandelings- en hoog overlegcomité voor het gemeente- en OCMW-personeel - ter goedkeuring voor aan de raad voor maatschappelijk welzijn.
      • Verderzetting proefproject aanstelling van jobstudenten - zorgkundigen in WZC Ter Biest om korte afwezigheden van verpleegkundigen en zorgkundigen op te vangen - Goedkeuring

        Goedgekeurd

        Het vast bureau gaat akkoord met het structureel inzetten van jobstudenten in de zorgequipe van het woonzorgcentrum Ter Biest mits absoluut noodzakelijk en verantwoord door de directeur van WZC Ter Biest. 

      • Ingebrekestelling i.v.m. laattijdige RSZ-aangifte derde kwartaal 2024 - Fouten in boekhoudbestanden december 2024/januari 2025 - Kennisname en goedkeuring

        Goedgekeurd

        Het vast bureau neemt kennis van de correspondentie in verband met laattijdig ingediende Dmfa-aangifte.

      • Aanwerving - puttend uit de vastgestelde wervingsreserve - van een maatschappelijk werker (B1-B3) in het Sociaal Huis in voltijds contractueel dienstverband met een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd - Goedkeuring

        Goedgekeurd

        Het vast bureau werft een maatschappelijk werker (B1-B3) bij de dienst Sociaal Huis in voltijds contractueel dienstverband aan, met een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd met ingang van 16 maart 2025 of een latere datum.

    • Welzijn en preventie

      • Welzijn op het werk: beleid werkkledij en persoonlijke beschermingsmiddelen - Kennisname en goedkeuring

        Goedgekeurd

        Het vast bureau keurt het beleid persoonlijke beschermingsmiddelen goed.

    • Overheidsopdrachten

      • Toetreding tot de raamovereenkomst keuringen via CREAT - Goedkeuring

        Goedgekeurd

        Het vast bureau keurt de toetreding tot de raamovereenkomst voor keuringen goed. De raamovereenkomst loopt vanaf 1 februari 2025 tem. 31 januari 2029. Deze raamopdracht wordt afgesloten voor een periode van vier jaar.

  • Financiën

    • Bestelaanvragen - Dienstjaar 2025

      Goedgekeurd

      Het vast bureau gunt de opdrachten zoals opgenomen in het register ad hoc en keurt de volgende bestelbonaanvragen goed wat het exploitatiebudget 2025 betreft: van nummer 30 tem. 91.

  • Welzijn

    • Controle KSZ opzoekingen Sociaal Huis Grimbergen - Kennisname

      Goedgekeurd

      Het vast bureau neemt kennis van het verslag van de controle van 4 december 2024 i.v.m. KSZ opzoekingen door het OCMW Grimbergen. Deze controle werd uitgevoerd door de DPO Grimbergen in samenwerking met het Sociaal Huis.

    • Lokaal activeringspact 2024: e-mail van 8 januari 2025 van het Departement Werk en Sociale Economie - Goedkeuring van de ingediende oproep door het OCMW - Kennisname

      Goedgekeurd

      Het vast bureau neemt kennis van de beslissing van de Vlaamse Regering van 20 december 2024 houdende goedkeuring van het door OCMW Grimbergen ingediende project in kader van het lokaal activeringspact 2024. 

  • Kinderen

    • Samenwerkingsverband Huis van het Kind Grimbergen: mededeling Ferm vzw inzake ontslag van de coördinator Huis van het Kind vanaf 1 februari 2025 - Voorstel tot heroriëntering van de projectmedewerker Welzijn - Indienen aanvraag tot wijziging van vertegenwoordiger Huis van het Kind - Kennisname en standpuntbepaling

      Goedgekeurd

      Het vast bureau neemt kennis van het ontslag van de huidige coördinator van het Huis van het Kind, ingezet door Ferm vzw, met ingang van 1 februari 2025 en neemt de coördinatie van het Huis van het Kind vanaf 1 maart 2025 opnieuw in eigen handen. De projectmedewerker Welzijn wordt binnen haar huidig takenpakket voor 8 uur/week geheroriënteerd om deze coördinatietaak op te nemen.

Namens VAST BUREAU,

Muriel VAN SCHEL
algemeen directeur

Bart LAEREMANS
aangewezen-burgemeester-voorzitter